• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem met AB Cisco hd dvr

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Peet
  • Startdatum Startdatum
Berichten
66
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Goede morgen,

Een upgrade gedaan van HD naar HD DVR en gisteren de Cisco 8584 DVB mediabox ontvangen. Alles werkt naar behoren op 1 ding na;

Zodra ik naar een hd kanaal ben geweest en weer terug ga naar een gewoon kanaal functioneert de volume knop van cisco AB (dun zwart model)niet meer goed op TV. Bij instellingen zie ik het geluidsbalkje wel afnemen maar het geluid blijft constant. Pas als het balkje helemaal weg is gaat het geluid in een keer helemaal uit. Het werkt dus eigenlijk als een mute knop. Het gekke is dat ik nog even de AB (grijs model)van de vorige mediabox erbij heb gepakt en dan reageert de tv wel goed op de volume knop.
Na wat googlen kwam ik op een Oosterijks upc forum iemand tegen met dezelfde klacht. https://www.overclockers.at/home_theater/was_neues_bei_upc-digital_187393/page_248

Wie heeft dit probleem ook??

groet Peet
 
Klopt ben ik ook achter gekomen toen ik die box nog had, pas bij het laatste streepje daarna pas is het geluid uit.
 
Probleem is opgelost na hulp van helpdesk. TV knop + rode knop indrukken tot dat upc knop 2 x oplicht, dan code 993 intoetsen upc knop moet 2x oplichten daarna meteen op tv knop drukken.

Topic gesloten.

groet Peet
 
Zelfde probleem hier, maar als ik gelijktijdig de TV knop en de rode knop (naast de groene) indruk gebeurt er niets. Moet de Cisco eerst aan staan en moet ik de AB op de Cisco richten hiervoor?
 
Hallo,

Kijk even op deze link;
https://www.upc.nl/pdf/upc_gebruikershandleiding_afstandsbediening.pdf

en dan kijken bij
Heeft u een UPC afstandsbediening waarmee u
het volume van uw tv wilt bedienen:

Succes!

ArtsR zei:
Zelfde probleem hier, maar als ik gelijktijdig de TV knop en de rode knop (naast de groene) indruk gebeurt er niets. Moet de Cisco eerst aan staan en moet ik de AB op de Cisco richten hiervoor?
 
Bedankt. Procedure gevolgd en ik zie dat de AB opnieuw is geprogrammeerd.
Ik wil het volume van de mediabox bedienen dus ik heb gekozen voor de "UPC-knop" variant.

Toch hou ik het probleem dat het volume balkje wel wijzigt maar het volume niet toe of afneemt.
Ik merk wel op dat bij geheel volume laag het geluid wél uit gaat, zoals bij gebruik van een mute knop.

Ik ben er dus nog niet helemaal. Ik lees in andere threads overigens dat er meer mensen met Cisco's zijn waarbij deze combinatie (toch) niet werkt. Kan het te maken hebben met het feit dat ik er een Denon receiver tussen heb staan?
 
Het uitgangsvolume van de SPDIF-aansluiting wijzigt niet bij Volume+ of Volume-. Jij moet het volume op je A/V receiver instellen, niet op de mediabox.

Wanneer je het volume van de mediabox op 0 zet, dan wordt de uitgang overigens wel gemute...
 
Terug
Bovenaan