• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem met aanvraag 2e lijn

S

syts

Ik ben nu drie weken bezig met het aanvragen van een 2e telefoonlijn (de eerste week zat hier ook het omzetten van mijn pakket bij in).
De eerste week was er bij UPC intern het een en ander fout gegaan waardoor ik aan het einde van
de eerste week werd teruggebeld (zoals afgesproken) door een medewerker van de UPC shop (verder laat ik de eerste week erbuiten).
De UPC shop heeft samen met een collega van een technische afdeling het een en ander geprobeerd op te lossen.
Dit was op een zaterdag en we zouden op de zondag terug worden gebeld door de collega van de technische
afdeling omdat de UPC shop er niet verder uit kwam.
En op de maandag zou de UPC shop mij terug bellen om te kijken of alles nog in orde was gekomen.
Maar we werden op zondag en op maandag niet terug gebeld en hebben op maandag na 18:00 uur (sluitingtijd UPC shop) zelf maar gebeld naar de helpdesk.
Deze vertelden mij dat er een fout was waar de UPC shop en de technische medewerker niet uit kwamen
en dat zij dit naar een andere technische afdeling hebben gestuurd en dat het probleem binnen 48 uur opgelost zou zijn.
Het was volgens de medewerker op zondag middag naar een andere technische afdeling gestuurd en zou dinsdag avond hoe dan ook
in orde zijn.
Maar dinsdag avond was het nog niet in orde waarop ik weer met de helpdesk heb gebeld.
Nu kreeg ik een medewerker aan de telefoon die mij vertelde dat het nog 48 uur kon duren.
Dus ik weer 2 dagen wachten en na 2 dagen weer bellen wordt er gezegd dat het wel 5 dagen kan duren
gerekend vanaf de zondag (dus nog 1 dag wachten).
Ik de dag erna weer bellen en het was nog niet in orde en ik moest nog even geduld hebben.
Dus ik wacht weer een dag (tot zaterdag) en bel weer.
Nu krijg ik een medewerker die mij verteld dat er helemaal geen order van mij in de computer staat.
En dat ons probleem de week ervoor al was opgelost.
Deze UPC medewerker kon alles opnieuw voor ons invoeren zodat er weer een nieuwe order zou zijn.
Hier was ik erg wantrouwend over en dacht dat alles niet goed zou komen.
Dus moest de UPC medewerker mij eerst overtuigen dat het nu allemaal in orde zou komen.
Dit was de medewerker na een lang telefoongesprek gelukt en we hebben weer alles doorgegeven (ook het gedeelte van het omzetten van het pakket).
Het zou allemaal voor zondag middag 2 uur werken en als het niet zou werken zou ze contact met ons opnemen.
Het werkte de zondag niet en heb ik maar weer gebeld (vanaf nu was alleen de 2e lijn nog het grootste een probleem).
De 2e lijn was er weer niet helemaal doorheen gekomen waardoor het weer even kon duren.
En zo gaat het nu de hele week verder tot vandaag en hebben we nog geen tweede lijn.
De laatste medewerker die ik heb gesproken vanmorgen (ik heb namelijk 2 keer gebeld) zei dat hij niet durfde te zeggen wanneer het opgelost zou zijn.
Ik heb gezegd dat we wel gelijk na het aanpassen van het pakket een jaarcontract hebben gekregen maar dat dit pas zou gebeuren wanneer alles werkend zou zijn
dus ook de tweedelijn. Dit heb ik ook tegen de medewerker van zaterdag 9 september gezegd.
Omdat als het probleem niet kan worden opgelost binnen een bepaalde tijd (bijvoorbeeld voor oktober) dat ik dan kan kijken wat de concurrent heeft en de optie heb om over te stappen.
Dit is natuurlijk niet wat ik wil want het is heel lang goed gegaan bij UPC.
De medewerker zou vragen of ze mij terug kunnen bellen over hoe en wat met het contract en de gemaakte telefoonkosten (dat zijn er nogal wat).
Volgens de medewerker hebben meer mensen het probleem met en 2e lijn.
Volgens de medewerker is het probleem er al vanaf 24 augustus en is er nog steeds geen oplossing voor.

Toch snap ik UPC niet helemaal m.b.t. de 2e lijn.
Eerst koste het niets als je ook Chello had toen maar 3,5 euro en nu ik het daadwerkelijk aanvraag 7,5 euro.
En dan wil ik ondanks de 7,5 euro toch nog de 2e lijn moet ik er heel erg veel moeite voor doen om dit voor elkaar te krijgen.
Want van de minimaal 6 keer dat ik terug zou worden gebeld ben ik er maar 1 keer teruggebeld!
 
@ syts - Zou je mij je gegevens kunnen sturen in een PM? Ik wil hier graag eens mee bezig om te kijken of ik een oplossing kan bieden.
 
[off topic]
@Engbur-UPC
Waar zijn je andere collega's? Want ik zie volgens mij alleen maar jou hier mensen helpen. Je bent goed bezig vind ik! :)
[/off topic]
 
@ syts:

Als het goed is heb je een PB van me ontvangen. Ik hoop dat daarmee ook de laatste problemen t.a.v. de facturering zijn gladgestreken.

@ BrammeS:

zie: https://ziggoforum.nl/topics/15605/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De problemen zijn verholpen :)
En ik wil de UPC medewerkers die mij geholpen hebben bedanken voor hun uitstekende hulp!
 
Terug
Bovenaan