probleem mail lezen

karin

Forum Gebruiker
Berichten
229
Na de problemen met betrekking tot de installatie van de settop, wil nu de mail niet werken. Ik krijg de foutmelding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de mailserver en dat ik het later nog eens moet proberen...
Nu zag ik bij de instellingen van de mail in de settop dat die anders staan dan op m'n pc. Bij de settop staat mail.chello.nl en bij m'n email op de pc pop.brabant.chello.nl en smtp.brabant.chello.nl. Maakt dit nog enig verschil en kan ik dit zelf veranderen?
 

René

Moderator
Berichten
9.478
Internet
  1. T-Mobile
Wat een gedoe zeg.. bij mij heeft de monteur dat allemaal ingesteld.
Voor zover ik weet kan je die email instellingen niet zelf aanpassen.
Er wordt gebruik gemaakt van een andere mailserver, en je email moet worden omgezet naar "imap" inplaatst van "pop3" (andere mail standaard waarbij je mail op de server blijft staan).

Maargoed, dat kun je zelf allemaal niet aanpassen dus toch maar even bellen?
 
Topicstarter
Topicstarter
karin

karin

Forum Gebruiker
Berichten
229
Ok bedankt voor je reactie, ik zal ze maar weer eens een keer bellen, één geluk de wachttijd is tegenwoordig niet zo lang, maar het blijft natuurlijk vervelend wanneer het niet werkt...
 

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Dit is het voorbeeld van verkeerd bezuinigen....doe het zelf maar....sparen ze een monteur uit.

De klant zit met problemen zoals Karin en dan gaat je zin snel over denk ik om het produkt te nemen. Kost weer een hoop tijd en ergenis, dit soort dingen.

Wat ik al eerder aangaf...DTV moet gewoon een monteur doen..weet je zeker dat alles klopt en werkt..
Succes Karin en hopelijk werkt alles snel zoals het hoort.
 
C

ChelloBOY

MBT het mailen via digital een aantal problemen:

Indien je Chello hebt en het wachtwoord wijzigd dan -> werkt je digital mail niet meer. Het wachtwoord van digital = wachtwoord Chello. Echter die van digital kan niet mee wijzigen, deze is nl vastgelegd bij het eerste keer aanmelden met de box. Let hier dus op!

Wanneer naast je mail my services ook niet werkt dan heb je waarschijnlijk een probleem met het retour signaal. Interactive zal dan ook niet werken..... UPC bellen dus. Kan een probleem zijn met de box of met het retoursignaal.
 

Tonne2004

Forum Gebruiker
Berichten
2.816
Internet
  1. Kabelnoord
Digitale TV
  1. Kabelnoord
Hallo Karin,

Volgens mij kun je gewoon veranderen naar pop- resp. smtp.brabant.chello.nl want ik kan namelijk ook kiezen en beide werkt gewoon. Alhoewel ik dan niet brabant maar arnhem moet invoeren.

Als je opschrijft of onhoudt wat je veranderd is het de gok waard. Je kunt het dan nog terugzetten en alsnog bellen.

Groetjes
 
Bovenaan