• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem interactieve tv Humax iHDR-5200

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Roozendaal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Roozendaal

Twee weken gelden gebruik gemaakt van de aanbieding omdat de Cisco-kast kuren begint te vertonen.

Alles aangesloten met de WIFI dongel, echter een probleem... 9 van de 10 keer als ik de rode knop voor de interactieve tv wil gebruiken, doet hij het niet. Krijg de ene keer melding dat er geen verbinding is met internet( is er wel) en de andere keer dat de interactieve tv tijdelijk niet beschikbaar is. Ik betaal daar echter wel voor en gedurende een hele avond deze melding is niet echt wenselijk.

Ik heb een sitecom router ertussen.

De sterkte is 44% en het signaal is 100%.
Tevens geeft het menu van de Humax aan dat de internetverbinding optimaal is..

LAN-kabel is geen optie.

De kast maar terugsturen en een CISCO vragen?

als iemand een oplossing heeft, graag in duidelijke taal, want complexe, technische antwoorden begrijp ik niet.
 
Vreemd, je leest hier op het forum wel vaker verhalen dat er problemen zijn met de verbinding als er een dongel wordt gebruikt. De signaalsterkte heeft overigens niets met je Wifi verbinding te maken, dit betreft de coax kabel. Heb je al eens geprobeerd om de fabrieksinstellingen te herstellen en de verbinding opnieuw te configureren?
 
Ik heb de kast al divere malen teruggezet naar de fabrieksinstellingen. De ene keer pakt hij gelijk het Portal op, andere keer niet..

Verbinding met internet is 135 Mbps
 
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb de Humax nu een week. De eerste dag deed ITV het prima, daarna niet meer. Steeds heel lang "Verbinding..." in beeld, daarna een willekeurige foutmelding: Geen internet verbinding (die is er wel), ITV tijdelijk niet beschikbaar en zelfs al een keer de melding dat ik de software moet updaten (terwijl de nieuwste erop staat).

Hij is verbonden met Wifi, heb internet van Telfort (Zyxel router). Als diverse malen teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar geen resultaat.

Ik word hier een beetje gek van! Kom op Ziggo, dit kan beter!
Wat te doen?
 
Ik zou als eerste eens contact opnemen met de helpdesk van Ziggo.
Die hebben het apparaat geleverd en kunnen jullie misschien helpen.
Dat lijkt mij de meest logische stap toch?
Misschien hebben zij wel een briljante tip. :)
 
Dat is vreemd, heb jij nog speciale instellingen gedaan op de Humax of in je router? Of gewoon verbonden via DHCP?
Misschien heb ik toch niet precies dezelfde apparatuur? Ik heb een Zyxel modem met Telfort internet.
Aan de modem hangt een Sitecom router waar de Humax verbinding mee maakt via de dongle. Het zit al een tijdje zo en ik herinner me niet dat ik speciale instellingen heb gedaan.
 
Ik heb een Zyxel modem met Telfort internet.
ik herinner me niet dat ik speciale instellingen heb gedaan.
Nog even gekeken voor de zekerheid. De Humax staat ingesteld op DHCP.
Vaag herinner ik me, dat ik aanvankelijk ook geen verbinding kreeg. Toen heb ik handmatig een IP adres ingesteld. Dat werkte, maar op een zeker moment kreeg ik IP adres conflicten met mijn iPad en iPhone. Toen weer op DHCP gezet.
 
Nog even gekeken voor de zekerheid. De Humax staat ingesteld op DHCP.
Vaag herinner ik me, dat ik aanvankelijk ook geen verbinding kreeg. Toen heb ik handmatig een IP adres ingesteld. Dat werkte, maar op een zeker moment kreeg ik IP adres conflicten met mijn iPad en iPhone. Toen weer op DHCP gezet.

Hij staat hier ook op DHCP. Ik heb ook internet van Telfort met het Zyxel modem (geen extra router ertussen).

Gisteren ook even handmatig geprobeerd, maar zonder succes. Toen weer op DHCP. De Humax maakte opnieuw verbinding met mijn netwerk en ITV werkte voor een korte tijd. Daarna weer niks :(

Heb jij bij Gateway en DNS (in de Humax), beide het IP-adres van je router staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan