• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem EVW3226

Berichten
105
Sinds eergisteren in het bezit van de Horizon box, en had internet en telefonie via de box laten lopen.
Alles werkte beneden goed, en haalde bedraad gewoon 120mb. Had alleen een probleem met mijn Xbox want die werkte niet meer draadloos. Ben er toen via dit forum achtergekomen dat ik de beveiliging op WPA moest zetten ipv WPA2, en toen werkte het wel.
Aangezien ik deze problemen voorheen niet ondervonden had, heb ik besloten om internet en telefonie weer via een modem te laten lopen. Dit is de Ubee EVW3226 geworden icm een router vans Sitecom(300N van UPC). Met behulp van UPC het modem in bridge gezet, en gekeken of alles weer werkte.
Had wel verbinding, maar totaal geen snelheid meer, zowel bekabeld als draadloos. Op het modem brand het ledje van DS blauw, en volgens de handleiding betekend dat "downstreamkoppeling met gebonden kanaal". Weet niet wat het betekend, maar het is iig niet goed. De HD kan me ook niet verder helpen op dit moment.

Misschien hier iemand die weet wat de oplossing is, of misschien ben ik wel de eerste met dit probleem(Wat ik me niet kan voorstellen).
 
Sluit een computer rechtstreeks aan op de Ubee EVW3226 en test dan de snelheid.
Doe het zelfde met de Ubee in router mode.
Vervang de UTP kabel tussen Ubee en Sitecom eens.
 
Heb dit beide al gedaan, maar geen verschil in snelheid. Probleem is volgens mij dat de snelheid geknepen wordt, en dat daarom ook het ledje blauw brand ipv groen.
 
Is het internet al wel op het Ubee modem geactiveerd?
Als alleen telefoon is geactiveerd werkt internet wel, maar met telefoon snelheid. Traag dus.
Makkelijk te controleren door even iets op de horizon aan te sluiten. Heb je daar de gewone snelheid is de omzetting nog niet klaar.
 
Heb even een UTP kabel in de Horizon gedaan, maar krijg geen internet verbinding.
Op dit moment is draadloos ook niet meer te doen, en alle mobieltjes in huis krijgen geen verbinding met het netwerk.
Denk dat ik maar weer terug ga naar de oude situatie, en de Horizon weer inlever.
Voorheen werkte het allemaal goed, en onbegrijpelijk dat het ineens helemaal kan omslaan.

Helaas.....
 
Terug
Bovenaan