• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem Cisco3928 Wifi traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

medico

29 december kom je thuis en denk je he, waarom heb ik geen internet...
FF mn router resetten (D-link DIR 655), want dat gebeurt wel vaker en gaan... maar nee hoor geen verandering, geen internet. Dan maar ff mn oude Ubee modem resetten, echter wat zie ik geen brandende lampjes, dus even een andere adapter er in, want die kunnen wel eens doorbranden, maar geen soelaas... Dan maar Ziggo bellen, en ja hoor na 3 min lang jezelf door menu's heen worstelen een aardige mevrouw die mij zonder morren een nieuw modem toezend met de garantie binnen 48h hem thuis te hebben.... Geloofde er geen snars van, maar waarachtig oudjaarsdag stond de meneer van TNT op de stoep met een nieuw modem...
Tot zover lofzang voor Ziggo..

Installatie was natuurlijk kinderspel, activatie was lastiger zonder bijgeleverde brief, zeker als je telefonisch weer 5 menu's door moet om er dan achter te komen dat je je abbo nummer moet hebben. Oude D-link uitgezet want nu heb je een fancy Cisco...

Totdat je de volgende dag lekker gaat internetten en eigenlijk al valt over het haperen van you-tube filmpjes.... daarna gaat downloaden en er achter komt dat je maar 2.5 MBps haalt ipv de 5a6MBps van voorheen..
Verschillende fora doorgeplozen, kanalen veranderd, andere dingen van de Cisco veranderd, allen zonder al te veel effect op de snelheid.
Vandaag dan maar weer de D-link aangesloten... en ja hoor gewoon weer oude snelheden.

Ziggo gebeld, krijg je een jonge man aan de lijn met als antwoord 'dat het binnen de marges ligt' en 'dat je de WIFI als extra service moet zien' ?!
Ik geloofde mn oren niet:censored:... dat kan toch niet, bijna 1/3 wifi snelheid leveren dan een 3 tientjes en 5 jaar oud WIFI routertje?
Ik vroeg hem nog naar mn waardes te kijken, maar die zouden goed zijn. Wel of ik mn firewall aan wou zetten want dat was beter.

Herkent iemand van jullie dit? Is deze router zo belabberd, of is er een walk around of moet ik gewoon een nieuwe eisen?

Dank alvast voor het aanhoren (ehh lezen) van mijn frustraties
 
Ja, dat heb ik nu dus ook gedaan... Maar dat is mijn punt niet...

Het is toch niet acceptabel dat als je een product afneemt, dat je dan een WIFI router krijgt welke niet voldoet... kijk verlies tov wires dat is normaal, maar tot 30% van de snelheid tov een cheap ass wifi routertje (dus ook over WIFI)...
 
Je bedoelt dat het eigenlijk te gek voor woorden is dat een bedrijf als Ziggo met "wifi spots" zo'n compleet *** modem aflevert en met droge ogen vertelt "jammer dan".

Het is en blijft Ziggo je mag er niet te veel van verwachten (helaas).
 
Klopt ja.

Echter, zijn er meer mensen met dit modem (3928 en niet de 3925)en deze ervaring?
Blijkt het zo te zijn dat ik uniek ben met dit probleem dan heb ik een punt bij Ziggo...
En het gaat me niet zo zeer over het bereik.... ik heb de router echt letterlijk naast mn laptop staan bij het testen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eh. Lees eens diverse subforums hier (bij router) en je zult zien dat je niet de enige bent.

Overigens is dat niet per se een ziggo 'probleem' .

Bij mijn glasprovider heb ik een Vigor1000Vn router gekregen.
Mooie router die bedraad 1 Gb internetsnelheid aankan, maar een belabberd WiFi bereik heeft.
Daarom snel mijn Linksys WRT320 er als AP aangehangen. Nu weer goed bereik en goede WiFi snelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan