• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

probleem cisco/tv

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rana
  • Startdatum Startdatum
R

Rana

Wie weet raad;

Wij hebben een smart televisie van Samsung en een Cisco kast van Ziggo, nu lijkt de Cisco kast op de televisie te reageren;.
Zo kan de kast alleen uit als de televisie aan staat
Zo ook opnemen als de tv aan staat, doe je het systeem uit stopt het opnemen evenals de klok doe dan niet meer loopt, dus als we willen opnemen moet alles aan blijven staan.

We kregen het advies de hdmi cec uit te zetten, maar dit is helaas niet het probleem schijnbaar, ziggo hebben we nu zovaak gebeld en er zijn monteurs geweest maar we komen er niet uit.

Nu hebben we onze 3e Cisco kast maar hebben nog steeds hetzelfde probleem.

Wie weet raad? Want we weten niet wat we moeten, ziggo probeert echt te helpen maar we komen er niet uit!
 
Hallo Rana,

dit is inderdaad een vreemd probleem.
Het eerste dat me zo te binnen schiet... maar misschien heb je het al geprobeerd... is het veranderen van de energie-instelling van de Cisco. Waarschijnlijk staat die nu op "Standby: Laag", maar het zou kunnen helpen om hem op "Standby: Hoog" te zetten. Je gebruikt dan iets meer energie en de klok blijft zichtbaar, maar als dat het probleem oplost is het dat wel waard! :)
 
Hoihoi

Klinkt goed, kan alleen niet vinden waar je deze instellingen kunt vinden :-( en wijzigen.

Groetjes!
 
Je heb hebt niet toevallig een master/slave verdeeldoos? Eentje waar als een van de stopcontacten geen stroom meer gebruikt, de rest uitschakelt?
 
Gebruik je de (voorheen) UPC afstandbediening of een Logitech die alles uischakeld?
 
Met een afstandsbediening zou een Cisco niet ophouden met opnemen.
 
Nee de stekkerdoos is niet veranderd, we hebben alle stekkers ook al verwisseld/geruild en getest.

We gebruiken de afstand bediening die bij de Cisco kast hoort.

Het probleem LIJKT te zijn ontstaan na de samenvoeging/updaten een paar maanden geleden.

Dank allemaal voor het meedenken
 
Dan toch proberen de energie instellingen op hoog te zetten:
Ga naar het menu van de cisco > Instellingen > Energieverbruik (uit m'n hoofd).
En dan Ga automatisch naar standby op uit.
En verbruik op hoog.

En als dat het niet is, misschien is er dan toch iets bizars met het stopcontact/verdeeldoos aan de hand.
Ik zou dan eens proberen om de cisco met een verlengsnoer op een heel ander stopcontact aan te sluiten.

Oh en nog een optie: Zet alles terug naar fabriekswaarden inclusief geforceerde firmware update (even googlen hoe dat moet)
 
Terug
Bovenaan