• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem bij website hosten via Ubee modem

  • Onderwerp starter Jonathan Archer
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jonathan Archer

Hallo beste mensen,

Ik ben al een aardig lange poos bij Ziggo, en op een klein probleempje na ben ik zeer te spreken over deze provider.

Voor ik/wij bij Ziggo kwamen, waren we bij KPN (Goddank dat we daar weg zijn). En via de modems van KPN was het altijd heel gemakkelijk om een eigen webhost op te zetten.

Stappenplan: 1. De pc in kwestie portforwarden naar de externe ip (je internet ip). En eigenlijk was het dan al klaar, enkel nog Wampp of iets dergelijks erop kwakken, de website in de http map plaatsen en mensen konden meteen je website bekijken.

Maar bij Ziggo is me dat slechts 1x gelukt, een beste tijd geleden (net na onze overstap van KPN naar Ziggo).

Ik kan het niet meer voor elkaar krijgen, terwijl ik nog steeds hetzelfde doe. Is de modem niet goed meer ofzo? Zou dat kunnen?

Mijn opstelling is: PC (webserver) --> Router (2e router) --> modem/router Ubee --> internet..

Deze opstelling werkt niet.. Jawel, hij werkt wel.. Want als ik in plaats van de PC, mijn NAS gebruik, is de website wel beschikbaar op het public internet.

Dus de 2e router is niet het probleem. Het probleem zit em in de webserver/pc die geforward is, tenminste dat is logisch. Maar het vreemde is, dat ik niks anders doe ten opzichte van de tijd dat wij nog KPN hadden.

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe?

De NAS geeft aan (als ik em instel als Webserver) dat hij de router aan het configureren is (Synology NAS). Dus logisch gezien, is het dus een bepaalde instelling/knop die ik moet aanklikken voor hij public word. Maar welke?

Opstelling 2: PC/NAS --> Modem --> Public internet

Opstelling 2 werkt ook niet, ja alleen met de NAS. Ik snap er niks van. Als ik de NAS forward naar public (zodat ik WebDev elders kan bereiken) kom ik er ook niet in via Public. Terwijl dat alles destijds wel met KPN kon...

Conclusie is dan ook (van mijn kant) dat of de modem niet goed meer is en dus tijd is voor een vernieuwde versie, of dat de provider (in dit geval Ziggo) die functie beperkt heeft.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen, want ik wordt doodziek van die modem :sad:
 
Webserver loopt via poort 80. Onder IPv4 kan een poort maar naar één apparaat gestuurd worden. Als die nu al naar je nas gaat, zal hij nooit richting je PC kunnen lopen.

Een oplossing is om b.v. andere externe poort naar je interne poort 80 te sturen. Inloggers moeten dan altijd dat poortnummer achter de url meegeven.
 
Als opstelling 1 werkt als je de NAS aansluit, kan het probleem alleen maar in je pc-server zitten. Je hebt immers bewezen dat portforwarding naar poort 80 achter je 2e router werkt.

Weet je zeker dat je wel de juiste ip-adressen hebt ingevoerd en dat je server ook echt het ip-adres heeft waar je naartoe forward ?? En dat de server geen firewall heeft aanstaan die data vanaf internet tegenhoudt ??
Je publieke IP-adres is namelijk wel anders dan bij KPN en ook het lokale ip-adres achter je modem/router naar je tweede router is anders denk ik.

Je zou dus moeten instellen:

In de Ubee:
poort 80 forwarden naar het ip-adres van je tweede router

In je tweede router:
poort 80 forwarden naar het ip-adres van je server


Of zonder je tweede router:
In de Ubee: poort 80 forwarden naar het (lokale) ip-adres van je server.


Let ook op dat je de forwarding in de Ubee goed instelt. Bij het afzender ip-adres moet je 0.0.0.0 invullen en niet het publieke ip-adres of zoiets.
 
Webserver loopt via poort 80. Onder IPv4 kan een poort maar naar één apparaat gestuurd worden. Als die nu al naar je nas gaat, zal hij nooit richting je PC kunnen lopen.

Een oplossing is om b.v. andere externe poort naar je interne poort 80 te sturen. Inloggers moeten dan altijd dat poortnummer achter de url meegeven.

Natuurlijk heb ik na de eerste mislukking alle gegevens aangaande de forwarding etc verwijderd. Ik weet wel wat ik doe, aangezien ik dit al vaker gedaan heb zoals ik heb aangegeven. Ik ben afgestudeerd ICTer dus ik heb er wel verstand van, maar die modems doen niet altijd wat er van gevraagd word... En dan begint de ellende :mrgreen:
 
Als opstelling 1 werkt als je de NAS aansluit, kan het probleem alleen maar in je pc-server zitten. Je hebt immers bewezen dat portforwarding naar poort 80 achter je 2e router werkt.
Dit klopt.

Weet je zeker dat je wel de juiste ip-adressen hebt ingevoerd en dat je server ook echt het ip-adres heeft waar je naartoe forward ?? En dat de server geen firewall heeft aanstaan die data vanaf internet tegenhoudt ??
Je publieke IP-adres is namelijk wel anders dan bij KPN en ook het lokale ip-adres achter je modem/router naar je tweede router is anders denk ik.
Zover ik weet zitten er geen firewalls achter. Zelfs bij een compleet schone Windows (ook Linux) krijg ik het niet voor elkaar. Besef wel dat ik aangegeven heb, dat het eerder wel lukte binnen 2 seconden om bereik van buiten te krijgen, en sinds ik Ziggo heb, heb ik dat probleem.

In de Ubee:
poort 80 forwarden naar het ip-adres van je tweede router

In je tweede router:
poort 80 forwarden naar het ip-adres van je server


Of zonder je tweede router:
In de Ubee: poort 80 forwarden naar het (lokale) ip-adres van je server.
Dit is allemaal goed!

Let ook op dat je de forwarding in de Ubee goed instelt. Bij het afzender ip-adres moet je 0.0.0.0 invullen en niet het publieke ip-adres of zoiets.
Dat weet ik, maar je begrijpt het niet helemaal. Ik heb de poort goed geforward op de 2e router. Daarna is de modem aan de beurt. De modem moet een portforward hebben naar de 2e router met de poortnummer waar het om gaat. Maar dat is lokaal. Nu krijg ik daarachter External te zien. Daar moet ik dus de Externe IP invullen (dus de Public IP) via die IP kunnen mensen de server contacteren. Die Externe/Internet IP ingevuld, en op Apply/toepassen drukken. Nu is alles klaar. Maar als ik via een computer naar die Externe IP toe ga, dan duurt het erg lang voordat hij doorgaat, en op een gegeven moment geeft Firefox een Connection Time-Out aan.

Bij het afzender ip-adres moet je 0.0.0.0 invullen en niet het publieke ip-adres of zoiets.
Hoezo 0.0.0.0? Dat is local host toch? Dan blijft het een lokaal webserver.. Het is de bedoeling dat mensen via internet mijn site kunnen bekijken..

Zoals al eerder gezegt, ik heb dit al veel vaker gedaan. Dus ik weet wel hoe het moet. Maar ik begrijp alleen niet waarom het nu ineens niet werkt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh ik heb het probleem al gevonden :evil:.... Als ik de webserver uiteindelijk wil verbinden, moest dat met de KPN modems altijd doormiddel van het Externe IP in te vullen als eindstation...

Daar zat dus het probleem... Bedankt CeeS! Want inderdaad, ik moest 0.0.0.0 invullen. En dat is vreemd want er staat namelijk "LOCAL", met daaronder een invulbar voor IP en ernaast staat "EXTERNAL" met hetzelfde.. En normaal gesproken moet je daar je externe ip invullen... Daarom vond ik het in je reactie ook vreemd dat je over 0.0.0.0 begon, omdat daarmee normaal gesproken de Local Host mee bedoelt word.

Heel erg bedankt jullie voor de hulp! En vooral jij CeeS, want anders had ik waarschijnlijk over 20 jaar het nog niet voor elkaar!:mrgreen:

-Slotje mag op deze discussie-
 
Daar zat dus het probleem... Bedankt CeeS! Want inderdaad, ik moest 0.0.0.0 invullen. En dat is vreemd want er staat namelijk "LOCAL", met daaronder een invulbar voor IP en ernaast staat "EXTERNAL" met hetzelfde.. En normaal gesproken moet je daar je externe ip invullen... Daarom vond ik het in je reactie ook vreemd dat je over 0.0.0.0 begon, omdat daarmee normaal gesproken de Local Host mee bedoelt word.

Je bent (voor jou gelukkig :wink: ) niet de enige die hier een fout mee maakt, vandaar dat ik de tip noemde.

Je kunt met deze instelling bijvoorbeeld 1 computer toegang geven tot jouw server. Je moet dan het ip-adres daarvan invullen. Het adres 0.0.0.0 betekent dat 'iedereen' toegang heeft. Als localhost ip-adres wordt over het algemeen 127.0.0.1 bedoeld.

Ter info: Ziggo blokkeert geen poorten verder. Alleen kun je 'uitgaand' niet naar poort 25 verbinden, alleen naar de mailserver van ziggo. Dit is een spambescherming. Maar inkomend 25 werkt gewoon, dus je kunt ook een eigen mailserver gebruiken, met een smarthost via smtp.ziggo.nl of een andere mailserver op bijvoorbeeld poort 587. De overige poorten worden niet geblokkeerd.

Succes verder ermee !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan