• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Privé gegevens van voormalige Chello klanten...

B

Barry

Ik weet niet of dit al eens eerder is besproken, maar ik wil dit toch wel eens tegen het licht houden en jullie mening daar over horen.

(Voor de goede orde, ik denk dat dit probleem voorkomt bij alle providers, echter ik heb alleen de ervaring bij UPC/Chello)


De praktijk:

1) je meldt je aan bij Chello en krijgt een gebruikersnaam, of door een andere omstandigheid (bijv. wegens technische oorzaak) krijg je een nieuwe accountnaam toegewezen...

bijv: jjansen

2) De gebruikersnaam die je krijgt is van een voormalig gebruiker die zich in het verleden bij diverse on-line winkels, mailinglijsten en noem maar op heeft aangemeldt.

3) Je krijgt dus in eerste instantie ongewenste mail, maar ook meldingen van sites waar je al lang niet bent geweest en die je vast helpen herinneren met je gebruikersnaam en wachtwoord. Of sites waar je door het invullen van je e-mail adres je gegevens weer opnieuw toegezonden krijgt.

4) Ik denk dat je 'm al voelt aankomen...
  • Ongevraagd kom je iemands personalia te weten, dat is nog tot daar aan toe...
  • Maar ook specifiekere info komt naar boven, bedenk zelf maar wat je overal invult.  :o

5) Natuurlijk melden wij ons eerst overal af voordat we van provider wisselen, toch...  ;)

De 'Hamvraag'

  • Zou UPC (wellicht elke andere provider) gebruikte accounts niet meer mogen vergeven? (De praktische problemen zijn duidelijk, dit is ondoenlijk)
  • Iedere gebruiker is dus zelf volledig verantwoordelijk voor zijn eigen gegevens? Dat kan volgens mij de enige conclusie zijn


U bent gewaarschuwd...
 
Indien je van snelheid wisselt.......krijg je toch geen andere gebruikersnaam? :-*
 
Nope.. je krijgt geen nieuwe gebruikersnaam.

Om op het eerste bericht te reageren: Dat klopt..zo doet Chello het. Ik heb ruim 13 maanden geen chello gehad. In deze tijd heb ik adsl (zonnet) + adsl2 (interNLnet) gehad. Nadat ik besloot om terug te gaan naar chello, kreeg ik weer m'n eigen e-mail adres terug. En tot mijn verbazing kreeg ik van de laatste 3-4 maanden al m'n mail weer binnen. (denk dat 13 maanden mail te veel was) Maar inderdaad mail van bedrijven (had wel doorgegeven dat ik 'n ander adres had) toch zijn ze door blijven mailen.

Wat mij verbaasde is nadat ik zonnet opgegeven had, ik mijn e-mail adres gewoon kon blijven houden. Dat vond ik zeer toppie van ze. Hiermee voorkom je uiteraard dat je dat soort dingen krijgt die jij beschrijft.
 
Zo doet Chello het niet (altijd)... Kijk maar naar mijn situatie, ik heb tot 2x toe voormalige accountnamen toegewezen gekregen...
 
De praktijk:

1)

je meldt je aan bij Chello en krijgt een gebruikersnaam
of zoals in mijn geval, door een snelheidswijziging kreeg ik een nieuwe gebruikersnaam

bijv: jjansen

Toch wel goed gelezen.....
Er staat duidelijk snelheidswijziging (en niet modemwissel enz) ;D
 
Graag even terug maar de kern van het onderwerp...
 
Een snelheidswijziging of elke andere wijziging inclusief een ander modem heeft niets te maken met het krijgen van een andere gebruikers naam. Het enige wat in zo'n geval nodig is dat ze de verbinding resetten en dan kan je binnen 15 min. (vaak direct) weer met de nieuwe snelheid of andere modem internetten.
 
Ik zal nooit overgaan tot het publiceren van deze gegevens, maar het feit ligt er, graag andere ervaringen...
 
Terug
Bovenaan