B
Bruce the Boss
Hallo,
Ik heb een Kyocera FS-2000D printer gekregen die ik graag in het netwerk wil hangen en hem dan als printer gebruiken.
Ik neem aan dat ik hem dan een vast IP-adres moet geven op mijn router (netgear WPN824V2) maar dat wil niet lukken.
Ik heb het onderstaande geprobeerd:
Achter op de printer, bij de aansluiting van de netwerk kabel, zit een sticker waarop een nummer vermeld staat en ik neem aan dat dit het MAC-adres is maar elke combinatie die ik ingeef wordt als fout beschouwd en daardoor kan ik niet verder.
Is er een andere manier om achter het MAC-adres van de printer te komen of doe ik iets anders fout (kan me eigenlijk niet herinneren dat ik bij het toevoegen van andere aparaten het MAC-adres heb moeten ingeven ??)
Ik heb een Kyocera FS-2000D printer gekregen die ik graag in het netwerk wil hangen en hem dan als printer gebruiken.
Ik neem aan dat ik hem dan een vast IP-adres moet geven op mijn router (netgear WPN824V2) maar dat wil niet lukken.
Ik heb het onderstaande geprobeerd:
- Lan IP-setup
- add
- een vrij IP-adres ingegeven (192.168.1.8 )
- Maar dan gaat het fout bij het toevoegen van het MAC-adres
Achter op de printer, bij de aansluiting van de netwerk kabel, zit een sticker waarop een nummer vermeld staat en ik neem aan dat dit het MAC-adres is maar elke combinatie die ik ingeef wordt als fout beschouwd en daardoor kan ik niet verder.
Is er een andere manier om achter het MAC-adres van de printer te komen of doe ik iets anders fout (kan me eigenlijk niet herinneren dat ik bij het toevoegen van andere aparaten het MAC-adres heb moeten ingeven ??)

3:B3)