• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Prijsverschil nieuwe Connect abonnementen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Redah
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Redah

Is er ergens een lijstje met vergelijkingen tussen 'oude' Ziggo abonnementen en de nieuwe Horizon dingen? De Ziggo helpdesk zegt dat er geen verschil is maar raadt me wel aan over te stappen. "U merkt er niets van, alles blijft werken zoals voorheen! U krijgt zelfs een Horizon box!"

Ik gebruik momenteel een CI+ module in mijn TV en wil vooral géén settopbox hebben. Ik heb geen zin in nog een extra apparaat. In mijn account heb ik 3 geactiveerde smartcards en ook die wil ik gewoon behouden voor als ik een nieuwe televisie koop (met CI+).

Ik heb momenteel nog 'Alles-in-een Extra' en 'TV Extra' wat me 79,95 per maand kost, als oude Ziggo klant die steeds 1 Euro verhoging heeft meegemaakt. Het nieuwe 'Connect & Play Max' kost 73,95 per maand. En dan kan ik zelfs nog 'vast bellen' eraf halen en dan betaal ik 72,50 per maand.

Volgens de Helpdesk is het dus exact hetzelfde en moet ik vooral snel overstappen. Het zou me inderdaad bijna 7,50 per maand schelen wat op jaarbasis toch weer 90 Euro is.

Maar juist die 7,50... Da's wel erg veel verschil voor 'precies hetzelfde'. What's the catch? Wat gebeurt er met mijn smartcards als ik naar een nieuwe abonnement stap? Wat ga ik verder nog meer aan 'vrijheid' kwijt raken? Ik geloof niet dat ik alles wat ik nu heb gewoon zou mogen houden en dan ook nog eens 7,50 per maand minder betalen.

De helpdesk zegt van wel, maar ja, die zeggen wel meer :)
 
Oud:

https://www.internetpostcodecheck.n...e/31-alles-in-1-pakket-samenstellen-bij-ziggo

Let op: Kijk bij maandprijs: Maar je moet er € 1,00 bij optellen! Dit zijn nog oudere tarieven.

Nieuw:

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/

Let op: staar je niet blind op 'de eerste maanden voor zoveel' Want daarna betaal je immers het volle bedrag.

Vergelijken is wel wat lastig natuurlijk. Als je b.v.replay-tv wilt hebben kan dat alleen met de duurdere nieuwe abonnementen. Maar als je dat niet wilt en je hebt een goed werkende ontvanger in bezit of een CI+ module dan is voor mij de keuze heel makkelijk. Bij het oude abonnement blijven.
 
Maak je gebruik van gratis on-demand (ofwel MyPrime)? Als dat niet het geval is kun je nog goedkoper uit zijn met zelf samenstellen: Connect Max, Play Basis en TV Royaal is samen €68,95/m.

Je krijgt dan wel een Humax in bruikleen, maar niemand verplicht je om die ook aan te sluiten.

Let op: bij nieuwe abonnementen vervalt de toegang tot de gratis newsserver.
 
Als je b.v.replay-tv wilt hebben kan dat alleen met de duurdere nieuwe abonnementen. Maar als je dat niet wilt en je hebt een goed werkende ontvanger in bezit of een CI+ module dan is voor mij de keuze heel makkelijk. Bij het oude abonnement blijven.

Nou ja, die keuze is qua functionaliteit heel makkelijk. Maar ik zou ruim 7 Euro per maand minder betalen als ik een nieuw 'duur' abonnement zou nemen. En dan heb ik ook ReplayTV erbij, bovenop wat ik nu allemaal al heb. Maar juist daarom, iets in mij zegt dat ik niet bij hetzelfde bedrijf nu ineens meer voor minder kan krijgen. Al helemaal niet bij Ziggo ;)
 
Je bedoelt Horizon ipv Humax. De wens is de vader van de gedachte!
 
Ik heb momenteel nog 'Alles-in-een Extra' en 'TV Extra' wat me 79,95 per maand kost, als oude Ziggo klant die steeds 1 Euro verhoging heeft meegemaakt. Het nieuwe 'Connect & Play Max' kost 73,95 per maand. En dan kan ik zelfs nog 'vast bellen' eraf halen en dan betaal ik 72,50 per maand.

Volgens de Helpdesk is het dus exact hetzelfde en moet ik vooral snel overstappen. Het zou me inderdaad bijna 7,50 per maand schelen wat op jaarbasis toch weer 90 Euro is.

Maar juist die 7,50... Da's wel erg veel verschil voor 'precies hetzelfde'. What's the catch? Wat gebeurt er met mijn smartcards als ik naar een nieuwe abonnement stap? Wat ga ik verder nog meer aan 'vrijheid' kwijt raken? Ik geloof niet dat ik alles wat ik nu heb gewoon zou mogen houden en dan ook nog eens 7,50 per maand minder betalen.

Dat verschil klopt en is niet nieuw. Sinds april 2015 de nieuwe abonnementen kwamen is dat er al. Dat heeft te maken met het feit dat UPC dit prijspeil al hanteerde bij het snelste internet abonnement. Dat 'voordeel' geldt alleen als je het snelste internet abonnement hebt en ook nog het oude TV-Plus of TV-Extra. Die zijn duurder als het nieuwe abonnement en je krijgt er dan ook nog een Horizon ontvanger bij (verplicht). Maar daarmee kun je wel opnemen en Replay-TV gebruiken. Je kunt die uit het zicht zetten voor dat doel omdat de remote control zonder infrarood werkt. Zelfs als je de Horizon in de kast zou zetten kun je Replay TV dan wel gebruiken via de Horizon app op mobiele apparaten.

De Catch: Je sluit een nieuw abonnement af, met een minimale looptijd van een jaar, je hebt geen toegang meer tot de newsserver van Ziggo (dus wel gewoon tot payservers) en je hebt geen homepage ruimte meer. Dit omdat UPC dat ook al niet had en Ziggo het daarom ook niet meer aanbiedt.
Verder mag je als oud-Ziggo klant nog steeds maximaal 5 apparaten (lees: 1 Horizon (verplicht) plus 4 bestaande smartcards gebruiken). Als je nu dus al 5 smartcards in gebruik had, moet je daar 1 voor opgeven. In je TV kun je dus gewoon je bestaande CI+ blijven gebruiken.
 
Maak je gebruik van gratis on-demand (ofwel MyPrime)? Als dat niet het geval is kun je nog goedkoper uit zijn met zelf samenstellen: Connect Max, Play Basis en TV Royaal is samen €68,95/m.

Je krijgt dan wel een Humax in bruikleen, maar niemand verplicht je om die ook aan te sluiten.

Let op: bij nieuwe abonnementen vervalt de toegang tot de gratis newsserver.

Hoe kan je als bestaande Ziggo klant zelf samenstellen? Mij lukt het niet. Ik krijgt altijd die kl*te Horizon door mijn strot geduwd. Ik heb geen My Prime op dit moment...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan