• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Prijs Smartcard digitale televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jarrinv

Goedenavond allen,

Ik wilde zojuist een extra smartcard aanschaffen voor digitale televisie van Ziggo.
Toen zag ik dat de prijs van de smartcard zelf €29,95(!) moet betalen. En daar boven op verzendkosten van €9,50. Dit zou dan op een totaal van €39,45 komen.

Ik vraag me af waarom de smartcard 30 euro moet kosten? Ik snap best dat er administratie kosten o.i.d. aan zitten. Maar ik vind 30 euro overdreven veel.

En dan vragen ze ook nog eens 10 euro om het kaartje op te sturen! Dit zal (of hoeft) toch niet meer dan een simpele enveloppe te zijn?

Waar komen deze kosten vandaan? Ik vind 40 euro erg veel om een kaartje, ten grootte van je pinpas, te kopen.

Vriendelijke groet,
Jarrin
 
Gebruik even de zoekfunctie op dit forum en je vindt betere aanbiedingen. ;)
 
Heb ik gezien. Maar dat veranderd niets aan de prijs die Ziggo ervoor durft te vragen.

Klopt helemaal, ik vroeg het me daarnet ook af waarom die prijs zo hoog moet zijn.

Totdat ik terug dacht aan posts over smartcards die stuk gingen/waren, men belde dan naar Ziggo en de card werd vervangen.

Of dat ook zo is met een smartcard aangeboden door een andere aanbieder?

Misschien dat iemand van het Webcare team, of mods van het forum, hier iets meer informatie over kan geven.

bij voorbaat dank
 
Heb ik gezien. Maar dat veranderd niets aan de prijs die Ziggo ervoor durft te vragen.

Het is over het algemeen zo dat artikelen bij de dealer zelf duurder zijn.
Waarom de kaarten dan bij de meeste webshops voor de helft van de prijs over de toonbank gaan is mij dan ook een raadsel.
Het enige dat ik kan bedenken is dat de webshops met minder marge genoegen nemen dan Ziggo.
 
Goedemorgen

Bij ons in de winkel was eerdaags een vertegenwoordiger van ziggo en wij hadden het toevallig over dit item. Het is zo dat vroeger toen de kaartjes nog 15 euro waren en er een preview periode was van 2 maanden er gigantisch veel kaartjes werden verkocht en men dus in feite voor een habbekrats alle zenders had. Preview verlopen = nieuwe kaart kopen. Vandaar dat men de prijs en de preview periode heeft aangepast. De prijsverschillen in de kaarten kan ook eventueel komen, doordat men soms 2e hands kaarten koopt?? Ze werden immers niet geactiveerd en bij bosjes verkocht. Nu de dealers ze activeren en de preview aangepast is, hebben wij nooit geen mensen meer die zo maar even 3 of meerdere kaarten kopen.
Misschien is het verhaal zo iets duidelijker,maar wellicht zijn er ook forumleden met een andere visie.

vr gr Teun
 
Volgens mij was de previewperiode geen twee maanden maar twee weken.
Tegenwoordig schijnt er geen previewperiode meer op te zitten, tenzij je de kaart registreert.
 
Hallo

Vroeger (al een paar jaar geleden) was het 2 maanden. Nu, na registreatie inderdaad 2 weken.

vr gr teun.
 
Goedemorgen

Bij ons in de winkel was eerdaags een vertegenwoordiger van ziggo en wij hadden het toevallig over dit item. Het is zo dat vroeger toen de kaartjes nog 15 euro waren en er een preview periode was van 2 maanden er gigantisch veel kaartjes werden verkocht en men dus in feite voor een habbekrats alle zenders had. Preview verlopen = nieuwe kaart kopen. Vandaar dat men de prijs en de preview periode heeft aangepast. De prijsverschillen in de kaarten kan ook eventueel komen, doordat men soms 2e hands kaarten koopt?? Ze werden immers niet geactiveerd en bij bosjes verkocht. Nu de dealers ze activeren en de preview aangepast is, hebben wij nooit geen mensen meer die zo maar even 3 of meerdere kaarten kopen.
Misschien is het verhaal zo iets duidelijker,maar wellicht zijn er ook forumleden met een andere visie.

vr gr Teun

Ik zie het verband tussen de prijs die Ziggo ervoor durft te vragen en de lengte van de preview/freeview periode echt niet, want:

1. Ook nu zijn smartcards nog steeds te koop voor 15 euro, zonder (extra) verzendkosten, en dat was ook zo toen de preview periode - tijdelijk, door administratieve achterstanden - veel langer was dan gebruikelijk.

2. Huidige smartcards hebben helemaal geen preview meer, maar alleen een freeview periode (van twee weken) die pas ingaat bij registratie.
 
Lees 'melkkoe' ...:oyeah:

Onwetende klanten op kosten jagen...

Ik heb een 2e kaart voor 15 euro gekocht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan