• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

powerlink adapter werkt niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Elroy127
  • Startdatum Startdatum
E

Elroy127

Hallo,

Als ik mijn powerlink adapter aansluit op mijn Ziggo modem dan geeft deze modem een oranje lampje.
Heb al geprobeerd om een andere adapter te gebruiken en ook nieuwe netwerkkabel werkt niet.
Wat kan ik hier aan doen het betreft een adapter van tp link.

mcg
Elroy
 
Heb je de Cisco als router ingesteld of als dom modem?
Ik zie dat je ook in Purmerend woont...
Ik heb een paar powerlines ongebruikt liggen (netgear -500 Mbit- en een oudje van Devolo -200 Mbit)
Als je die uit zou willen proberen, be my quest
Eventuele uitwisseling van adresgegevens graag per p.b.

n.b.: oranje LED bij de Cisco; was dat niet een indicatie dat slechts een 10/100 netwerk ter beschikking staat?
Hoe heb je powerline aangesloten? Het beste rechtstreeks in een stopcontact!
 
Oranje betekent inderdaad dat de LAN poort een 10/100 Mbit verbinding heeft.
Of de powerline adapter is maar een 100 Mbit type, of defect, of de gebruikte netwerkkabel is defect of 4 aderig.
 
heb de powerlink direct aan gesloten op een stopcontact en heb ook meerdere netwerk kabels geprobeerd.
De powerlink adapter is een 200mbps adapter en heb ook andere adapters geprobeerd.
De modem staat ingesteld zoals UPC dat heeft gedaan.
 
Ligt het niet aan de LAN poort van de Cisco?
Sluit de adapter eens aan op een andere LAN poort (die nu groen brand). Brand die dan ook oranje.
 
Zou ik misschien het type homeplug mogen weten?
Dan kan ik ff kijken hoeveel mbps de poortjes aankunnen
de snelheid waar mee de homeplus/powerlinks geadventeed worden is de snelheid tussen plug A en plug B.

zo kan er bijv een homeplug zijn met 500mbps connectie snelheid MAAR met 100mbps poortjes...
 
Dit kan ik niet helemaal volgen. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Welnu als de zwakste schakel hier maar 100 Mb/s aan kan, dan kun je die homeplug zelf toch niet definiëren als 500 Mb/s? Die poortjes maken toch deel uit van dat ding? D.w.z. ze zitten er niet los bij geleverd.
 
Ik heb een dikke zes jaar ervaring met Homeplugs.
Nooit eerder van dit specifieke probleem gehoord, laat staan zelf ondervonden.
Vermoedelijk is het aangeschafte setje een DOA.

Ik herhaal mijn aanbod nog maar eens maar wél voor de laatste keer: je kunt zowel een 200 Mbit klasse van Devolo als ook een 500 Mbit Netgaer naar hartenlust uitproberen.
Werken die ook niet dan is je modem/router kaduuk
 
J. de Boer zei:
Dit kan ik niet helemaal volgen. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Welnu als de zwakste schakel hier maar 100 Mb/s aan kan, dan kun je die homeplug zelf toch niet definiëren als 500 Mb/s? Die poortjes maken toch deel uit van dat ding? D.w.z. ze zitten er niet los bij geleverd.

Lees en huiver...

https://tweakers.net/pricewatch/346630/sitecom-wi-fi-homeplug-500mbps-dual-pack-(nl-eu-stekker)/specificaties/
 
Ik maak gebruik van 4 tp link TL-PA2010 adapters.
De adapters doen het ondertussen weer, heb weer verbinding, maar op de router brand nog steeds een oranje lampje, is dit erg of moet ik contact opnemen met ziggo?
 
Terug
Bovenaan