• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Post hier al je UPC SPAMCOP problemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter PPP
  • Startdatum Startdatum

PPP

Berichten
88
Het is de afgelopen weken echt een DRAMA met UPC mailservers op de SPAMCOP website. Ik kan nu al bijna 3 weken op en af geen email meer versturen naar gebruikers die op servers zitten welke gebruik maken van SPAMCOP.

UPC heeft haar spammende gebruikers duidelijk niet onder controle en dit wordt zo langzamerhand extreem vervelend. De time-out van een server op de blacklist is 24 uur om van de strafbank af te mogen, maar die wordt de laatste weken al niet meer gehaald omdat er binnen 24 uur wel weer een andere malloot is die dit systeem triggert.

Kortom ben je ook weer eens het slachtoffer van spammende CHELLO leden, of onwetenden die hun PC doneren aan een botnet, post je ervaring dan hier.

Reason: "JunkMail rejected - fep12.mx.upcmail.net [62.179.121.32]:43010 is in an RBL, see Blocked - see https://www.spamcop.net/bl.shtml?62.179.121.32"
 
Query bl.spamcop.net - 62.179.121.32

(Help) (Trace IP) (SenderBase Lookup)
62.179.121.32 listed in bl.spamcop.net (127.0.0.2)
If there are no reports of ongoing objectionable email from this system it will be delisted automatically in approximately 11 hours.

Causes of listing
System has sent mail to SpamCop spam traps in the past week (spam traps are secret, no reports or evidence are provided by SpamCop)
SpamCop users have reported system as a source of spam about 10 times in the past week


Express-delisting is not available
Listing History
In the past 38.6 days, it has been listed 7 times for a total of 7.6 days
 
nee, geen last van.
Ik gebruik nooit de servers van UPC om de mail te verzenden.

Wat je zou kunnen doen is bijvoorbeeld gmail gebruiken voor het verzenden van je e-mail.
Omdat je voor deze een gebruikers naam en wachtwoord moet gebruiken kan je altijd en overal deze gebruiken.

Het enige wat je nodig heb is een gmail account, je kan hiermee elk afzender adres gebruiken.
 
Daar gaat het niet om, ik betaal voor een mailservice en wil deze gebruiken, deze dient gewoon te werken. Graag a.u.b. ON TOPIC blijven, dus SPAMCOP blacklisting melden. En niet met "handige adviezen" komen a.u.b.
 
Dan meldt je het bericht aan de moderator en zeg je zelf ook niets... oh shit, een handige tip mag niet.
 
Ik merk dat niet alle mails worden geblokkeerd, mailtje naar gmail wordt gewoon door gesturd en ontvangen
Hans
 
koeje zei:
Ik merk dat niet alle mails worden geblokkeerd, mailtje naar gmail wordt gewoon door gesturd en ontvangen
Hans
klopt, SPAMCOP draait op de server van de ontvanger, niet alle ontvangers gebruiken de SPAMCOP database. Maar gebruikt iemand hem wel, dan kan hij zelf complete mailservers aanmelden om te blokken. Dat gebeurt dus ook, of door mensen die een hekel hebben aan UPC of omdat er email adressen worden gebruikt voor spam. Alleen SPAMCOP blocked niet op user level, maar op server level.
Dus met het blacklisten van één server, zijn gelijk een paar honderd onschuldige users de Sjaak. UPC moet als provider de dialoog aangaan met SPAMCOP om tot een werkend model te komen. Angezien steeds meer servers de SPAMCOP. Database gebruiken, wordt het dus steeds moelijker om je UPC mail te blijven gebruiken. En dat is een slechte zaak. SPAMCOP zelf geeft aan dat de reputatie van chello.at servers zéér slecht zijn (de zakelijke servers zijn vreemd genoeg wel reputable, het kan dus wel!!!) UPC moet hiet gewoon even de schouders onder steken en dit gezeik voor eens en voor altijd oplossen.
 
Ik geloof dat UPC de mailservice niet echt serieus neemt, weinig kans dat dit binnen redelijke tijd opgelost gaat worden :(
 
Nog even en instanties als spamcop maken de dienst uit.....
Wij eerst bang dat de NSA je mail leest maar straks is mail niet meer mogelijk?
Wie zitten er eigenlijk achter dit soort mail blokkade bedrijven?
Echt spam gaat er namelijk moeiteloos door heen?
 
En men vroeg zich al een paar weken af waar de jaarlijkse 'grote' problemen met de mailserver toch bleven... Dit maal niet echt problemen met de server zelf, maar toch.
 
Terug
Bovenaan