• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Positieve reactie van Film1 mbt digitale breedbeeld uitzendingen

Berichten
2.994
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Zo te zien heb ik wat stof doen opwaaien met mijn laatste thread maar ik ga er niet op in.

Vandaag heb ik een positieve reactie van Film1 gehad in verband met de toekomstige breedbeeld plannen van het kanaal.

"Thank you very much for your e-mail.

With regards to your comments on having missed an opportunity to introduce a decent full widescreen film service we do not agree. Because currently not all subscribers have an Set Top Box (STB) capable of handling a full widescreen (16:9) signal, the Film1 service therefore is compatible with older decoders. These older decoders are in the process of being replaced with new, digital decoders. As soon as these older STB's have been replaced with digital decoders Film1 intends to progressively introduce a full widescreen service.

We also appreciate receiving your remarks on our new On-Air logo. To date we have received negative feedback such as is coming from yourself, but also positive feedback. However, we have decided to reduce the size of the logo in order to create a better viewing experience without losing the channel identity.

Again, thank you very much for your feedback. Your comments will help us improve the quality of our service,

Kind regards,

Casper Keller

General Manager Movies - Film1
Chellomedia Programming BV

Berghaus Plaza
Koningin Wilhelminaplein 2-4
1062 HK Amsterdam"

En kwestie van afwachten dus. Ik kan ermee leven.

Reactie:

Beste Casper,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind dat Film1 toekomstige plannen heeft 16:9 breedbeeld uitzendingen in te voeren. Tot die tijd blijft het gewoon een kwestie van geduld hebben.

Met vriendelijke groet,
 
Toch gek dat je een engels talige mail moet sturen naar iemand van upc in amsterdam en dat ze hem ook nog eens in engels beantwoorden...
???
 
Moet zeggen een erg net en vlot antwoord van Chellomedia, had ik niet verwacht.

Nu alleen even afwachten of dit ook nog op afzienbare termijn werkelijk wordt.
 
com 2 zei:
Toch gek dat je een engels talige mail moet sturen naar iemand van upc in amsterdam en dat ze hem ook nog eens in engels beantwoorden...
???
Daar zijn ook enkele niet-Nederlandse personen werkzaam die moeten communiceren met mensen uit allerlei verschillende landen. Dan is het wel handig als er een bepaalde voertaal is, en dat is in dit geval Engels.

Overigens, ik ga hier verder niet op in.
 
Ik heb gewoon een email gestuurd na deze persoon in het nederlands. Kreeg gewoon reactie terug, voor het weekend gestuurd, smaandags antwoord. Zou willen dat UPC ook zo snel was ;).
 
com 2 zei:
Toch gek dat je een engels talige mail moet sturen naar iemand van upc in amsterdam en dat ze hem ook nog eens in engels beantwoorden...
???

Volgens mij is dat meer omdat HP Deskjet een Brit is (meen ik tenminste in zijn eerdere posts gelezen te hebben). Neem aan dat normaal mails naar Chellomedia in het NL gaan.
Overigens begrijp ik de teleurstelling van HP Deskjet over UPC Digital wel: heb vrienden in Oxford en als ik digitale TV daar zie zijn ze echt lichtjaren verder dan in Nederland. Zelfde verhaal nog sterker bij vrienden in New York, daar hebben ze alle grote zenders tegenwoordig ook in HDTV op de kabel.
Ik snap dan met hem niet waarom UPC / Chellomedia het dan niet meteen gewoon goed doet zoals kennelijk technisch tegenwoordig wel kan. Geld niet alleen voor Film1, maar ook de content, mogelijkheden van de decoder, snelheid van de EPG, etc.

Maar ja, zolang Digitenne qua aantal kanalen en kwaliteit geen alternatief is, blijft UPC Digital helaas monopolist hier op dat vlak. Ook van IPTV van KPN verwacht ik weinig aangezien ik me niet kan voorstellen dat KPN meer kan bieden over een krappe ADSL2 lijn (zeker als daar ook nog telefoon en internet over moet) dan UPC over de kabel die gelukkig aanzienlijk ruimere capaciteit heeft. Kan nu in ieder geval 20MBit downen, telefoneren en digitale TV kijken tegelijk. Hoef je bij Versatel niet mee aan te komen (geloof dat je van de 20Mbit maar 4 Mbit voor internet overhoudt als je TV kijkt) en vrees dat IPTV niet veel beter zal zijn.
 
Even over de kwaliteit van film1;

Ik ben positief (verbaasd) over de helderheid en scherpte van het kanaal. Het nijgt naar DVD kwaliteit!
 
Terug
Bovenaan