• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Portforwarding opslaan lukt niet

Berichten
9
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik had altijd een portforwarding ingesteld op mijn horizon, naar mijn interne webserver. Omdat het IP adres gewijzigd was van mijn webserver probeer ik die aan te passen. Na opslaan is hij niet meer zichtbaar. Een nieuwe invullen werkt ook niet, als ik alles invul, en vervolgens op opslaan klik, is daarna het scherm weer leeg, en staat er niets in de lijst met portforwarding.
Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen?
 
Vreemd, het zou kunnen dat er iets in de config is mis gegaan.
Twee dingen die je kunt proberen wat ik kan verzinnen:
Probeer eens een andere browser (of leeg de browser cache).

Reset het modem naar fabrieks instellingen. Dit kan vanuit de interface.

Ps: Heb je het ip ook vast gezet dmv mac adres? Dat voorkomt voortaan dat het zomaar veranderd.
 
René [Mr. Jinx] zei:
Vreemd, het zou kunnen dat er iets in de config is mis gegaan.
Twee dingen die je kunt proberen wat ik kan verzinnen:
Probeer eens een andere browser (of leeg de browser cache).

Reset het modem naar fabrieks instellingen. Dit kan vanuit de interface.

Ps: Heb je het ip ook vast gezet dmv mac adres? Dat voorkomt voortaan dat het zomaar veranderd.
Helaas... ik heb inmiddels beide suggesties geprobeerd. Maar het werkt nog niet.
 
Vul je een IP adres, of een IP adres range in?
De Horizon box verwacht het laatste en reageert niet op een enkel IP adres.
Poort 80 vul je in als 80-80
 
Die port ranges hoeft op zich niet. Het is best flexibel.
In het voorbeeld werken beide forwards.

forward.png


Maar ik heb het ook ooit gehad dat er geen enkele instelling werd opgeslagen. Volgens mij werkte het toen weer na fabrieksinstellingen + de hele box uit / aan zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@htimmerman,

Als je nog steeds problemen ervaart met de port forwarding, dan mag je mij ook een PM sturen met je postcode en huisnummer. Ik kijk graag wat ik voor je kan doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Anne-Ziggo zei:
@htimmerman,

Als je nog steeds problemen ervaart met de port forwarding, dan mag je mij ook een PM sturen met je postcode en huisnummer. Ik kijk graag wat ik voor je kan doen.

@Anne-Ziggo

Dank voor uw reactie!
Ik ga vanavond proberen nogmaals de modem instellingen te resetten en dan ook de Horizon Box uit en aan te zetten. Mocht het dan nog niet werken stuur ik u een PM.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan