• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Portering nummer niet goed gegaan?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter m_land
  • Startdatum Startdatum
M

m_land

Hallo,

Ik had tot voor kort een telefoonaansluiting bij Tele2.
Recent heb ik een XL pakket gekozen van UPC aangezien ik al tevreden was over mijn UPC digitale televisie.
Mijn nummer wat ik bij Tele2 had heb ik over laten nemen door UPC maar kennelijk is dit niet helemaal goed gegaan.
Als ik met een Vodafone telefoon mijn vaste nummer bel krijg ik prima contact, doe ik het zelfde met mijn T-Mobile telefoon dan krijg ik de mededeling "Dit nummer is niet in gebruik".
Ik heb al contact gehad met de helpdesk van UPC maar deze verwijzen naar T-Mobile, bel ik T-mobile dan wijzen die naar UPC.
Van het kastje naar de muur dus.
Volgens UPC heeft T-Mobile zijn database niet geupdate en volgens T-Mobile heeft UPC iets fout gedaan bij de portering van het nummer.
Wie kan mij vertellen hoe het nu werkelijk zit en bij wie ik moet zijn?
 
Klopt het dat je dit bericht ook op het forum van T-mobile hebt gezet?
Ik heb dit eerder gelezen namelijk.

De portering kan inderdaad fout gegaan zijn, UPC dient dit gewoon te controleren.
Kan je overigens vragen aan iemand anders met T-mobile of die jullie belt?
 
davy16 zei:
Klopt het dat je dit bericht ook op het forum van T-mobile hebt gezet?
Ik heb dit eerder gelezen namelijk.

De portering kan inderdaad fout gegaan zijn, UPC dient dit gewoon te controleren.
Kan je overigens vragen aan iemand anders met T-mobile of die jullie belt?

Dat klopt, ik heb het op het forum van T-Mobile al gepost en heb nav de reactie daar ook telefonisch contact gehad met hun klantenservice.
Mijn ouders en vriendin hebben allen ook een T-Mobile telefoon en geen van allen kan mij bereiken op mijn vaste nummer.

Ik zal dan maar weer eens telefonisch contact opnemen met de UPC klantenservice, al vertelde die me de laatste keer dat ik echt bij T-Mobile moest zijn...
 
Het kan best dat T-mobile een aanpassing moet doen hoor.
Probeer anders eerst de UPC klantenservice, en daarna telefonisch de T-mobile klantenservice.
Het kan een tijdelijk probleem zijn bij beide partijen, dit kan je zelf niet oplossen.
T-mobile kan een trace route uitvoeren naar jou nummer, en dan kunnen ze zien wat er gebeurd.
En dat kunnen ze aangeven bij UPC.
 
davy16 zei:
Het kan best dat T-mobile een aanpassing moet doen hoor.
Probeer anders eerst de UPC klantenservice, en daarna telefonisch de T-mobile klantenservice.
Het kan een tijdelijk probleem zijn bij beide partijen, dit kan je zelf niet oplossen.
T-mobile kan een trace route uitvoeren naar jou nummer, en dan kunnen ze zien wat er gebeurd.
En dat kunnen ze aangeven bij UPC.

Enige vervelende is wel dat ik al bijna een maand bezig ben...

Ik ga het horen hoop ik!
 
Dat is inderdaad erg vervelend, maar helaas moet het wel zo.
UPC of T-mobile dient dit optelossen, en de vraag is nog maar bij wie zit het probleem.

UPC Klantenservice moet gewoon even uitzoeken.
En T-mobile een trace route.

Heb je overigens ook geprobeerd wat er gebeurd als je geheim belt naar je nummer?
 
m_land zei:
Als ik met een Vodafone telefoon mijn vaste nummer bel krijg ik prima contact,
Dus UPC heeft de portering gemeld aan Vereniging COIN. Anders had Vodafone dit nummer niet kunnen bereiken.

doe ik het zelfde met mijn T-Mobile telefoon dan krijg ik de mededeling "Dit nummer is niet in gebruik".
Als Vodafone de melding over de portering heeft doorgekregen van Vereniging COIN, dan moet T-Mobile dat ook (kunnen) krijgen. Als T-Mobile daar niets mee kan/wil doen, tsja...

Wie kan mij vertellen hoe het nu werkelijk zit en bij wie ik moet zijn?
T-Mobile. Ongeschreven regel in de telecombranche: de partij die belt en problemen ervaart moet het issue oppakken. Mocht T-Mobile dan assistentie nodig hebben van andere operators zoals UPC/Vodafone e.d., dan kan dit via hun backoffice.
 
sylvester(rr) zei:
T-Mobile. Ongeschreven regel in de telecombranche: de partij die belt en problemen ervaart moet het issue oppakken. Mocht T-Mobile dan assistentie nodig hebben van andere operators zoals UPC/Vodafone e.d., dan kan dit via hun backoffice.

Maar wat als het probleem pas speelt sinds het nummer van Tele2 is geporteerd naar UPC? Dan lijkt het me toch dat er tijdens de portering iets mis is gegaan en je bij UPC moet kunnen aankloppen voor ondersteuning.
 
Nou, ik heb contact opgenomen met de klanteservice van T-mobile en ja hoor, ik werd weer doorverwezen naar UPC.
Overigens op een beetje vreemde manier doorverwezen, de dame aan de lijn leek het erg grappig te vinden dat ik toch bij UPC moest zijn....
 
Terug
Bovenaan