• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Portering mislukt?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter cmertens
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

cmertens

Hallo forum-leden,

Wij zijn verhuisd en hebben toen besloten om over te stappen van Telfort naar Ziggo alles-in-1.
Bij het bestellen in september heb ik aangegeven dat het nummer geporteerd dient te worden.
Na twee maal met Ziggo gebeld te hebben om te checken of de portering in gang is gezet heb ik Telfort gebeld om mijn abonnement op te zeggen.

1 november hebben we een doe-het-zelf pakket ontvangen, alles netjes geïnstalleerd en na het opvragen van een activatiecode geactiveerd.

Alleen tot op heden ben ik onbereikbaar voor niet-ziggo abonnees.
Met de klantenservice gebeld, alles gecheckt, modem laten resetten etc., maar niets helpt.
Nu ligt het al een week bij een andere afdeling die dit verder gaat uitzoeken, maar ik hoor maar niets van Ziggo.
Ik vraag mij echter af of Ziggo de portering wel goed heeft uitgevoerd.
Bij de OPTA staat mijn nummer nog steeds bij Telfort!?!

Heeft iemand ditzelfde probleem gehad?
Hoe krijg ik Ziggo zover dat ze mijn probleem serieus gaan oppakken?
Ik wordt er een beetje moedeloos van.

Alvast bedankt,
Carlo
 
Bij het bestellen in september heb ik aangegeven dat het nummer geporteerd dient te worden.
Na twee maal met Ziggo gebeld te hebben om te checken of de portering in gang is gezet heb ik Telfort gebeld om mijn abonnement op te zeggen.

Portering wordt pas daadwerkelijk in gang gezet nadat het modem is geactiveerd. En je uiteraard niet zelf je (telefonie-)abonnement bij Telfort hebt opgezegd.

Alleen tot op heden ben ik onbereikbaar voor niet-ziggo abonnees.

Als de Ziggo-abonnees je wel met het voormaligTelfortnummer kunnen bereiken dan is de portering wel rond alleen staat je telefoonnummer ergens niet goed geregistreerd bij Ziggo (kwestie van andere servers en routering), waardoor niet-Ziggo bellers je niet kunnen bereiken. Dit moet achter de schermen (lees: 2e of 3e lijn) worden rechtgezet. Als dit op de juiste manier is geëscaleerd zou het nu toch wel opgelost moeten zijn lijkt me. Ik zou nog even contact opnemen om te controleren of dit wel goed is doorgezet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Portering wordt pas daadwerkelijk in gang gezet nadat het modem is geactiveerd. En je uiteraard niet zelf je (telefonie-)abonnement bij Telfort hebt opgezegd..
Het abonnement heb ik na overleg met de klantenservice van Ziggo opgezegd.
De klantenservice van Telfort gaf ook aan dat het geen probleem is om het abonnement al op te zeggen aangezien na opzegging het nummer twee maanden beschikbaar blijft voor portering.

Als dit op de juiste manier is geëscaleerd zou het nu toch wel opgelost moeten zijn lijkt me. Ik zou nog even contact opnemen om te controleren of dit wel goed is doorgezet.
Ik heb al meerdere keren contact gehad met de klantenservice en het zou doorgegeven worden naar de 2e of 3e lijns support.
Alleen daar hoor ik helemaal niets van. :sleep:

Ik begin spijt te krijgen van mijn keuze voor Ziggo. :cry:
 
Ik ben ook, na een klein uitstapje naar adsl, van (Speedlinq) Telfort naar Ziggo gegaan.
Ook hier ging het porteren fout, maar het duurde wel een paar weken voordat bij Ziggo een belletje ging rinkelen, in de tussen tijd vaak met de helpdesk gebeld, zelfs mijn oude modem weer aangesloten (die had ik nog), hielp allemaal niets.
Plotseling zeiden ze bij Ziggo dat het porteren niet goed was gegaan, geloof dat het niet goed gegaan was bij Telfort, ik kreeg een nieuw nummer en alles werkte weer goed.

Heb je al contact opgenomen met het Webcare team?
 
Vandaag nog telefonisch contact gehad met de klantenservice.

Het porteren is idd mislukt en zou nu opnieuw gestart worden. Dit gaat 1-2 weken duren.

Nu maar hopen dat het wel goed gaat. :roll:
 
Sinds gisteren werkt de telefoon! :pompom:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan