• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Port geforward, nog steeds dicht?

  • Onderwerp starter donwessie
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

donwessie

Hallo mensen,

Ik dacht laat ik maar een account aanmaken op het forum om deze vraag te stellen.
Ik wil graag een server hosten (Teamspeak 3) en heb nu in beide (Router/Modem) de ports geforwarded die staan aangegeven op de Teamspeak site namelijk:
9987 (UDP)
10011 (TCP)
30033 (TCP)

Ik heb ze allemaal toegevoegd bij de modem en de router, maar nog steeds zegt de port checker dat 10011 en 30033 dicht zijn, 9987 is wel open...
Niemand kan naar me server connecten behalve ik zelf met 192.168.2.5

Graag hulp!
 
Portforwarding via 2 routers is meestal geen goed idee. Je kunt misschien proberen om vanaf je evw3200 via dmz naar je 2e router te gaan en daar de portforwarding in te stellen, dus dan alleen op de tweede.
Of de routerfunctie van je modem uit laten zetten. Je verliest dan alleen wifispot optie.
Ook kun je nog kijken of de firewall in je ubee de boel tegenhoudt, zet die eens uit.
 
Ik heb geprobeerd op de 3200 om dmz host aan te zetten, maar zodra ik dat aanzet 192.168.178.10 gaat mijn internet vreselijk "laggen"
En kan ik er geen gebruik meer van maken, ik heb dan ongeveer 100kb/s bandwith, en daarmee zet ik dan dmz weer uit.
 
Portforwarding via 2 routers is meestal geen goed idee. Je kunt misschien proberen om vanaf je evw3200 via dmz naar je 2e router te gaan en daar de portforwarding in te stellen, dus dan alleen op de tweede.
Of de routerfunctie van je modem uit laten zetten. Je verliest dan alleen wifispot optie.
Ook kun je nog kijken of de firewall in je ubee de boel tegenhoudt, zet die eens uit.

En hoe kan ik de routerfunctie uitzetten van de modem.
En kan ik dan gewoon alleen port forwarden in me netgear, en zal hij het dan ook doen, wifispots maakt me eigenlijk niet heel veel uit.
 
De helpdesk kan de router functie uitzetten. Even bellen dus.
 
Als in beide routers de poorten correct geforward zijn en de route naar de PC staat nog steeds dicht, dan staan ze ook nog dicht in die PC.

Daar helpt het in bridge zetten van de Ubee echt niet tegen. Vanwege het voorkomen van andere problemen kan het natuurlijk steeds handig zijn. Maar een 'lag' bij dmz in de Ubee heb ik nooit gemerkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als in beide routers de poorten correct geforward zijn en de route naar de PC staat nog steeds dicht, dan staan ze ook nog dicht in die PC.

Daar helpt het in bridge zetten van de Ubee echt niet tegen. Vanwege het voorkomen van andere problemen kan het natuurlijk steeds handig zijn. Maar een 'lag' bij dmz in de Ubee heb ik nooit gemerkt.

Als ik in mijn Ubee modem DMZ host inschakel, krijg ik dus enorme lag, en kan ik met moeite de DMZ weer uitschakelen zodat de lag weggaat.
Of ik reset de Modem, dan is het weer goed.
 
De helpdesk kan de router functie uitzetten. Even bellen dus.

Wat moet ik dan precies vragen als ik naar 1200 bel.
Vragen of ze in mijn Modem de Router-functie uit willen schakelen?
En dan gaan ze waarschijnlijk vragen waarom.
 
Wat moet ik dan precies vragen als ik naar 1200 bel.
Vragen of ze in mijn Modem de Router-functie uit willen schakelen?
En dan gaan ze waarschijnlijk vragen waarom.

Nee hoor, als je een eigen router wilt gebruiken, dan schakelen ze de router functie voor je uit. Dat is gewoon een optie bij Ziggo.

Dus als ze vragen waarom, zeg je dat je een eigen router wilt gebruiken.

Hou er wel rekening mee dat je publieke ip-adres gaat veranderen als je dit doet omdat je router een ander mac-adres heeft dan je ingebouwde modem-router.
 
Nee hoor, als je een eigen router wilt gebruiken, dan schakelen ze de router functie voor je uit. Dat is gewoon een optie bij Ziggo.

Dus als ze vragen waarom, zeg je dat je een eigen router wilt gebruiken.

Hou er wel rekening mee dat je publieke ip-adres gaat veranderen als je dit doet omdat je router een ander mac-adres heeft dan je ingebouwde modem-router.

Bedankt voor de hulp Jelle van het Webcare team heeft me verder geholpen en de router functie uitgeschakeld.

-Close-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan