• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

port forwarding Thomson TWG850-4U & Xbox 360

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Twylight
  • Startdatum Startdatum
T

Twylight

Hallo,

Ik heb zojuist geprobeerd om mijn Xbox 360 te verbinden met het internet via internet deling via de iMac, dit is gelukt via deze handleiding: https://www.joystiq.com/2006/07/17/how-to-share-your-macs-internet-connection-with-your-xbox/

De settings op mijn Xbox zijn nu:

IP Address: 192.168.2.2
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1

Primary DNS Server: 62.179.104.196
Secondary DNS Server: 62.179.104.196

Als ik nu de netwerk test doe op de Xbox krijg ik de volgende fout:

Network: Oké
Internet: Oké
Xbox Live:

Your NAT type is Moderate. People on networks with this NAT type may noy be able to join certain games or hear other people while playinh online. For the best online experience, you need an open NAT configuration.

Mijn router/modem is een Thomson TWG850, ik heb UPnP al aangezet.

Als ik de poorten open wil zetten via de router die worden aanbevolen voor de Xbox krijg ik dit scherm:

091101_130636_Schermafbeelding%202009-11-01%20om%2018.30.35.png


Maar wat moet ik nou invoeren bij de 0?

Het IP van de Xbox is dus 192.168.2.2 en bij het forwarden heb ik alleen de keus voor het laatste cijfer, en het een-na-laatste cijfer is 0, en bij de Xbox 2?

Het IP adres van mijn iMac is 192.168.0.12, heb al geprobeerd om de poorten hiernaartoe te forwarden maar dat maakt voor de Xbox geen verschil.

Ik ben wel gewoon verbonden met het internet want de Xbox heeft zojuist een update gedownload, maar ik kan niet online spelen (word er telkens uitgegooid)

De vraag is dus: Hoe zorg ik dat mijn Xbox een open NAT krijgt?

Misschien is het een beetje onduidelijk allemaal maar ik heb hier echt geen verstand van :+
 
Gizmo255 zei:
Heb je zelf de ip zo in je xbox gezet?
Eerst wel ja, maar heb nu met deze tutorial: https://www.macosxhints.com/article.php?story=20071223001432304&query=xbox%2B360 het automatisch laten doen (wat dus eerst niet werkte) maar alsnog heeft die dat ip adres.

Ik heb ook al geprobeerd om handmatig een ander ip adres in te voeren (dus gewoon met een 0) maar dat werkt niet helaas :(
 
Dan moet je zoals hieronder ziet naar toe verranderen. Wat vet gedrukt is.

IP Address: 192.168.0.2
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1

Dan moet je in je router op de 0 een 2 invullen dan moet het werken.
 
Gizmo255 zei:
Dan moet je zoals hieronder ziet naar toe verranderen. Wat vet gedrukt is.

IP Address: 192.168.0.2
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1

Dan moet je in je router op de 0 een 2 invullen dan moet het werken.
zoals ik al zei, dat werkt niet dan geeft de xbox een fout. (misschien omdat ik het internet deel met de imac?)
 
Het werkt niet omdat nouw de ip adres niet hetzelde is.
Dan moet je even in de router kijken wat voor een je xbox heeft.

Een routers is just bedoeld om internet just te kunnen deelen.
 
Gizmo255 zei:
Het werkt niet omdat nouw de ip adres niet hetzelde is.
Dan moet je even in de router kijken wat voor een je xbox heeft.

Een routers is just bedoeld om internet just te kunnen deelen.
xbox heeft geen ip van de router omdat het internet wordt gedeeld met de imac..

daarom is het denk ik ook een 2 ipv een 0.
 
Ja dat zeg ik al die tijd al dat je die moet verranderen.

IP Address: 192.168.2.2 naar 192.168.0.2
Gateway: 192.168.2.1 naar 192.168.0.1

en dan nog in je router van de 0 een 2 maken.
 
Terug
Bovenaan