• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Port Forwarding op Thomson TG870

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Chaosbreaker
  • Startdatum Startdatum
C

Chaosbreaker

Hallo allemaal!

Ik heb een Thomson TG870 kabelmodem van UPC, met daarachter een LinkSys E4200 router.
De Thomson TG870 staat dus puur en alleen te overbruggen naar de LinkSys.
Alle apparatuur, bedraad en draadloos, haalt zijn verbinding van de LinkSys router.

Wat ik nu eigenlijk wil kunnen bereiken, is mijn LinkSys router buiten de deur te benaderen.
Er hangt namelijk een USB HDD aan mijn LinkSys router, en ook die wil ik kunnen benaderen
buiten de deur. (Ik ben me ervan bewust dat mijn Thomson dit ook moet ondersteunen, omdat
er ook een USB opening op zit, maar ik gebruik voor alle functionaliteit eigenlijk mijn router).

De LinkSys router heeft daar, zonder daarvoor handmatig een port forward in te hoeven stellen,
een optie voor. De Thomson TG870 staat helaas nog "tussen" het internet en de LinkSys in,
en daarvoor moet (zover ik het begrijp) nog een port forward voor worden ingesteld.

Ik weet alleen niet zo goed hoe dit werkt, en krijg het ook niet voor elkaar.

De opstelling is als het ware als volgt:

"internet" - "Extern IP" : 80.57.193.14
Thomson - IP Adress : 192.168.0.1
LinkSys - Ip Adress : 192.168.1.1

Andere apparaten : 192.168.1.xxx

Ik heb meerdere dingen geprobeerd bij het instellen van een port forward, dus als extern
IP adres 80.57.193.14, intern IP adres 192.168.1.1 en poort 80 voor HTTP.
Getest om te kijken het werkte met een telefoon buiten het netwerk https://80.57.193.14:80,
maar helaas geen succes.

Doe ik iets verkeerd? Pak ik het niet goed aan? Hoe werkt een port forward eigenlijk "goed"?
Ik vind dit best vervelend, omdat ik ook nog van plan ben een Synology NAS te kopen en ook hiervoor een hoop poorten opengezet zullen moeten worden naar de buitenwereld. Dit gaat niet lukken als ik niet weet hoe ik dit überhaupt voor elkaar moet krijgen...


Alvast bedankt voor enige reacties!
 
Probeer eens extern IP adres op 0.0.0.0.
Probeer ook Subnet Mask: 255.255.254.0
 
Chaosbreaker zei:
Doe ik iets verkeerd? Pak ik het niet goed aan? Hoe werkt een port forward eigenlijk "goed"?
Ik vind dit best vervelend, omdat ik ook nog van plan ben een Synology NAS te kopen en ook hiervoor een hoop poorten opengezet zullen moeten worden naar de buitenwereld. Dit gaat niet lukken als ik niet weet hoe ik dit überhaupt voor elkaar moet krijgen...


Alvast bedankt voor enige reacties!

Hallo Chaosbreaker,

Je zou de DHCP van je router uit kunnen schakelen. Via de instellingen van het modem kun je dan de poort forwarden naar je Synology. Mooier zou het zijn als je een modem zou hebben zonder DHCP of een modem die in bridge mode gezet kan worden. Dan kun je alles regelen via je eigen router.

Kun je via een PM je postcode en huisnummer sturen? Ik kijk dan graag met je naar de mogelijkheden.

Alvast bedankt hiervoor.
 
Als jou was zou net als ik een cisco epc 3925 aanvragen die kan in bridge mode sinds kort
 
Cas-UPC zei:
Hallo Chaosbreaker,

Je zou de DHCP van je router uit kunnen schakelen. Via de instellingen van het modem kun je dan de poort forwarden naar je Synology. Mooier zou het zijn als je een modem zou hebben zonder DHCP of een modem die in bridge mode gezet kan worden. Dan kun je alles regelen via je eigen router.

Kun je via een PM je postcode en huisnummer sturen? Ik kijk dan graag met je naar de mogelijkheden.

Alvast bedankt hiervoor.

Bedankt voor je reactie, en alle anderen daarboven, en ook zo snel!
Kan niet anders zeggen dan een warm onthaal voor een nieuw lid (maar al enkele jaren UPC gebruiker) :)
Ik heb je een PM gestuurd met mijn postcode!
 
Cas-UPC zei:
Hallo Chaosbreaker,

Je zou de DHCP van je router uit kunnen schakelen. Via de instellingen van het modem kun je dan de poort forwarden naar je Synology. Mooier zou het zijn als je een modem zou hebben zonder DHCP of een modem die in bridge mode gezet kan worden. Dan kun je alles regelen via je eigen router.

Kun je via een PM je postcode en huisnummer sturen? Ik kijk dan graag met je naar de mogelijkheden.

Alvast bedankt hiervoor.

Ik heb het nieuwe Cisco EP3925 modem binnengekregen en aangesloten.
Na het installeren van het nieuwe modem in bridged mode werkte het benaderen van de router buiten de deur zonder problemen. Ook een FTP'tje met de USB stick in de router werkt helemaal naar behoren, uiteraard wel de nodige veiligheidsmaatregelen genomen.

De Thomson TG870 is weer onderweg naar UPC.

Ik wil jullie allen bedanken voor de hulp alsmede het warme welkom op Chelloo :)

[OPGELOST]
 
Robert Koopman zei:
Een 3208 of 3212 is dan nog veel handiger.
Jah maar de 3925 heeft meer geheugen waarschijnlijk en als je router het niet meer doet heb je wel iets achter de hand maar je had idd ook voor de 3212 kunnen gaan :laugh: en sterker nog als er een mac address clone functie in zou zitten dan had ik persoonlijk helemaal geen andere router meer nodig maar dat is puur op mijn visie gericht.
 
Hallo beste mensen,

Ik zit met exact dezelfde modem/router configuratie als Chaosbreaker. Ook ik krijg het maar niet voor elkaar om d.m.v. portforwarden, in mijn geval Owncloud op een Raspberry Pi, van buitenaf te benaderen.

Uit bovenstaand verhaal begrijp ik dat Chaosbreaker een andere modem heeft gekregen. Nu vraag ik mij af of het helemaal niet mogelijk is om de Raspberry Pi te benaderen met deze modem/router combinatie en moet ik ook een daarvoor beter geschikte modem hebben?

We kan mij s.v.p. helpen? Ik ben ondertussen al een tijdje het internet aan het afstruinen maar krijg het niet voor elkaar.
 
Terug
Bovenaan