• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Port forwarding met Thomson TWG870U werkt niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Vibonacci
  • Startdatum Startdatum
V

Vibonacci

Hoi,

Het volgende plaatje beschrijft het probleem volledig vermoed ik:

forwardjj.jpg


De port is correct ingesteld in het port forward menu van de Thomson maar is toch onbenaderbaar door services van buitenaf.

Wat doe ik fout of is dit een leuke grap van UPC? (ik heb de Thompson pas sinds kort).

groet,

Vib
 
Ik denk niet dat de router het leuk vindt om 1 port te forwarden naar 2 verschillende IP-adressen... ;) Probeer het eens door de tweede rule (de forward naar 192.168.0.11) uit te schakelen.
 
zo die is snel! ;D dank je

er ontbrak duidelijk wat logica in mijn denkpatroon :P :embarassed:

Ik moet dus voor de 2de PC een andere poort kiezen!?
 
Vibonacci zei:
zo die is snel! ;D dank je

er ontbrak duidelijk wat logica in mijn denkpatroon :P :embarassed:

Ik moet dus voor de 2de PC een andere poort kiezen!?
Voor de 2e pc moet je inderdaad een andere poort kiezen. Of je moet de 2 pc's achter een (softwarematige) load balancer plaatsen, maar hiervoor heb je wel een pc nodig die continu aan staat. :)
 
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een aantal poorten geprobeert te forwarden maar ze blijven gesloten in de canyouseeme.org test, met als reden 'connection refused'.

Zo heb ik het ingesteld:


Zoals je ziet heb ik geen dubbele poorten er in staan ;)

Ik heb volgens mij alles gechecked/uitgezet:
- ip-adres klopt
- firewall van modem/router als test uitgezet; werkt niet
- norton internet security slimme firewall (deze vervangt windows firewall) én inbraakpreventie uitgezet; werkt niet
- DMZ aangezet; geen effect

De poorten blijven maar dicht. Ik weet ook niet of het normaal is maar zelfs poorten 21 en 80 staan dicht volgens canyouseeme (hier met reden 'connection timed out' trouwens). Wat doe ik verkeerd? Help!
 
Heb je wel een programma draaien dat op die poorten luistert?
Als je bv. poort 80 openzet, maar je heb geen webserver draaien dat zal die poort voor de buiten wereld niets doen en krijg je dus een time-out of connection refused.

Je hebt het verder goed ingesteld. DMZ lekker uit laten.
 
Hmmm, nee. Maar als ik een common port scan bij shields up doe, dan is ook alles dicht (en dan wordt poort 80 toch gebruikt, of niet?).

Doel van de poorten openzetten is iig de WoW launcher, die blijft bij het opstarten hangen. Hij blijft dit doen en dit zijn de poorten die ik volgens Blizzard open moet zetten.

Hoe kan ik beter checken of de poorten goed zijn? Ik heb geen ervaring met programma's die op poorten luisteren.
 
Zoek het eens bij Norton firewall.
Uitzetten helpt meestal niet om de werking ervan op te heffen. Je moet in Norton echt de juiste poorten openzetten, of Norton Firewall deïnstalleren.
 
Ik heb dit probleem nu ook sinds 4 dagen.
Alles in de modem staat goed heeft upc zelf ook naar gekeken maar ze kunnen er niets aan doen.
Poorten staan open in de modem maar niet bereikbaar.
Sorry kunnen we niets aan doen is dan het antwoord.
Nieuwe modem sturen die het wel doet kan ook niet.
Daar betaal je dan zoveel voor en huur je een modem voor.
Ik heb de modem nodig voor mijn werk en aangezien ik geen connectie kan maken omdat de poorten niet benaderbaar zijn kan ik dus mijn werk niet doen.
Lekkere service dus.... NOT!!!!!
Ik ga ervan uit dat het helemaal niet zo'n probleem hoeft te zijn om een modem op te sturen en dat ik deze terug stuur.
Maar voor UPC is dit blijkbaar wel heel moeilijk.

Alles is goed ingesteld en heeft altijd gewerkt.
Poorten op de server zijn ook niet veranderd.
Alleen windows firewall word gebruikt dus ligt het ook niet aan.
Tevens was er laatst een monteur van Guidon en die vertelde mij ook al dat het een slechte modem was.
Via google kom je ook alleen maar klachten tegen over deze modem.
Zou het dus fijn vinden als ik van UPC gewoon een nieuwe modem ga krijgen.
 
Ook ik heb sinds de laatste firmware STBA.01.41 dat port forwarding niet werkt! Erg slecht aangezien ik nu niet vanuit andere locaties in mijn NAS kan komen. De zoveelste fout in de firmware?
 
Terug
Bovenaan