• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Port Forwarding lukt niet op Cisco EPC 3928

Status
Niet open voor verdere reacties.
O

osihans

Ik heb bij iemand anders geprobeerd port forwarding in te stellen op de Cisco EPC 3928, maar dit lukt niet.
In verband met IP-camera moeten vier poorten open staan: 80, 443, 554 en 8000.
De IP-camera heeft een vast IP-adres van de fabrikant gekregen en dit vaste IP-adres is ook in de router als vast ip-adres aangemaakt.

Zelf heb ik toen port-forwarding ingesteld. Leverancier heeft gekeken of dit klopte. Zou moeten werken maar werkte niet.

Allerlei dingen gewijzigd en teruggezet (DMZ, firewall o.a.)
Uiteindelijk Service-plus drie keer gebeld.
Modem moet je uit- en weer aanzetten, voordat de instellingen werken. DUS NIET.
Tweede gesprek stonden uiteindelijk twee poorten open en nu moest ik modem weer uitzetten en weer aan. Daarna alles weer dicht.
Derde gesprek van 23 minuten, veel geklik en herhaling van mijn zetten en van de anderen GEEN RESULTAAT.

In principe stond alles vanaf begin al goed, maar geen open poorten en ip-camera is niet van buitenaf te zien.
In huis via Laptop en Wifi werkt prima.

Daarna 1200 gebeld, geld voor service-plus wordt teruggestort :pompom:(NO CURE - NO PAY) !!!!:pompom:

Wie heeft een idee om dit op te lossen.
 
De IP-camera heeft een vast IP-adres van de fabrikant gekregen en dit vaste IP-adres is ook in de router als vast ip-adres aangemaakt.

Het adres waarnaar je forward moet wel in het LAN-netwerk van je router zitten, als die camera bijvoorbeeld op 192.168.0.10 is ingesteld dan gaat het nooit werken als het lokale netwerk op de standaard 192.168.178.0/24 staat.
 
Het adres waarnaar je forward moet wel in het LAN-netwerk van je router zitten, als die camera bijvoorbeeld op 192.168.0.10 is ingesteld dan gaat het nooit werken als het lokale netwerk op de standaard 192.168.178.0/24 staat.

Het lan-adres van de ip-camera is nu 192.168.178.70.
Dit is niet het standaardadres, maar kon aangepast worden en dat heb ik dus goed aangepast.
 
Camra-instelling was niet goed.
Daardoor geen goede onderlinge samenwerking.
Nu opgelost.
In feite zou je deze kennis ook bij service-plus verwachten. DUS NIET.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan