• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Port Forward voor NAS

  • Onderwerp starter Onderwerp starter poiuyt
  • Startdatum Startdatum
P

poiuyt

Om buitenaf op mijn Synology DS211+ NAS te kunnen moet ik bijvoorbeeld poort 5000 opengooien op de horizon. Echter snap ik dit menu niet helemaal. Normaal geef ik gewoon in 5000 ip van nas en tcp en klaar maar hier hebben ze hier over public port range, target ip adres en target port range.

Wat moet ik in invullen? gewoon 5000 pakt die niet.
 
target IP adress = IP van je NAS, want dat is je target (doel)

public port range = poort die aan de WAN kant open moet staan
target port range = poort die aan de LAN kant open moet staan.
Bij veel routers kan dit niet omdat die geen port translation kennen.
Hier kunnen inkomende en uitgaande poort van elkaar verschillen en de Horizon router regelt dat dan.
In jouw geval vul je gewoon bij bij ieder veld 5000 in.
 
Ik had het zelfde probleem. Zie afbeelding hoe ik het ingericht heb. Nu kan ik wel weer op mijn NAS van Synology van buitenaf.

Groet,

Martin
 

Bijlagen

  • porten.jpg
    porten.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 1.110
mdubendorfer

Heb het ingevuld zoals jij het ook heb staan maar krijg het niet aan de gang. Via sites waarmee je kan testen of de port openstaat krijg ik gewoon succes te zien. Ik zie echter wel het volgende bericht in dsm.

System has detected that external ip adress has been changed to (mijn ip adress). Port-mapping must be re-added.

Maar waar vind ik dit?
 
poiuyt zei:
System has detected that external ip adress has been changed to (mijn ip adress). Port-mapping must be re-added.

Maar waar vind ik dit?

Het externe ip-adres is het adres wat je van UPC krijgt. Zelf heb ik op mijn nas via het configuratiescherm van DSM via ezcloud een ddns server ingesteld. Ddns een adres waaraan de nas wordt gekoppeld, zodat deze altijd gevonden kan worden zelfs als UPC een ander ip adres toekent. Via DSM i het mogelijk de nas te koppelen aan een gratis adres eindigend op synology.me. Succes! Mocht je er niet uitkomen kijk dan even naar https://www.synology-forum.nl/viewforum.php?f=142&sid=cc3530a11c89a7604d6db2327996dc47
 
Heb het gedaan maar als ik naar mijn synology.me ga dan kom ik in het inlogscherm van de horizon :s voeg ik achter synology.me:5000 dan kreeg ik pagina niet gevonden.
 
Dat is vreemd, helaas heb ik mijn internet niet via de horizon lopen, anders had ik u wellicht verder kunnen helpen. Ik kan u als tip geven om u bij het synology forum in te schrijven en daar uw vraag te posten. Er zijn veel deskundigen daar.
 
Oh ja, u schrijft in het inlogscherm te komen als u synology.me zonder poortnummer invult, wat gebeurt er als u van daaruit probeert in te loggen?
 
Hou alsjeblieft op met u te zeggen haha

Nee dan kom ik in het router inloggedeelte van de horizon. Via de cisco router werkte alles prima maar dit krijg ik maar niet voor elkaar.
 
poiuyt zei:
Hou alsjeblieft op met u te zeggen haha

Doe ik, iets te netjes denk ik :) Wel een vaag probleem dit, vooral omdat je vorige configuratie prima werkte. Misschien is het wat om de nas als dmz in te stellen, misschien heb je wat aan dit topic. https://ziggoforum.nl/topics/45099/ Als ik dit zo lees houd k mijn Cisco nog maar even.. Wilde dit ook zo laten vanwege de kabels. Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan