• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

port 443 geblokkeerd door Ziggo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Y

yfloris

Sinds vanochtend merk ik dat port 443 (SSL) geblokkeerd lijkt te zijn door Ziggo.
Ik draai een webserver op zowel port 80 als op port 443 met SSL.
Iemand dezelfde ervaring?

Ze blokeerden toch alleen port 25 om mail servers tegen te gaan?
Nu ook 443?
 
Hier werkt 443 nog prima inkomend. Poort 25 is alleen uitgaand geblokkeerd trouwens.
 
Ok, dat is dan bijzonder.
Ik heb overigens een Ubee EVW320B modem.
Daar heb ik al meer stabiliteitsproblemen mee ondervonden, wellicht is daar een firmware updateje handig?
Maar die krijgt het modem automatisch van Ziggo toch of kun je die ergens handmatig downloaden?
 
incoming-port 443 staat "in regio haaglanden" gewoon open,
ook ssh-server over port 443 werkt als vanouds, ook bij een aantal collega's (met ziggo-internet) hier in-de-buurt.

p.s. heb je niet iets van logging waar je in kunt kijken? ubee-log, fw-log, web-server-log, ...
 
Als poort 443 dicht staat, dan lijkt me apparatuur van derden of software eerder aannemelijk dan dat de poort vanuit Ziggo dicht staat. Als dat zo zou zijn denk ik dat er veel meer topics zouden zijn van klanten van Ziggo die bv niet meer kunnen internetbankieren.
 
staat voor zover ik weet niet dicht nee
weet je zeker dat je software netjes op dat poortje luisterd en dat je betreffende poort geforward hebt?

zit moment even zonder ziggo anders zou ik het getest hebben
puur gebaseerd op ervaring van enkele maanden terug in zuid limburg al ga ik er vanuit dat dergelijke policies nationaal zijn
 
Dank voor jullie antwoorden.

Ziggo heeft inderdaad poort 443 (inbound) inderdaad niet dicht staan.
Het lijkt te liggen aan het Ubee modem.

Hierin werkt port forwarding prima, op port 443 na dus.
Wanneer ik portforwarding niet gebruik, maar de DMZ host functie, dan komt wel alles door.
Brakke firmware dus.
Kan je ergens de firmware los downloaden om te updaten? Want op de Ziggo pagina's is hier niets van te vinden.
Op dit moment draai ik

hardware version 3.9.2
software version 9.9.2008
op een Ubee EVW320B

Uiteraard kan je er een (draadloos) router achter plaatsen om dit probleem te omzeilen, maar graag gebruik ik de wireless functionaliteit ook van het Ubee modem voor een bredere dekking in mijn huis. Tevens zou je dan 2 wireless networks krijgen aangezien je bij het gebruik van een extra router een 2e subnet nodig hebt (NAT). Dat is niet handig voor het roamen in huis tussen 2 wireless networks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan