POP3 mail probleem

Eenhoorn

Forum Gebruiker
Berichten
1.865
Hoi mensen,

Ik heb een paar maanden geleden in Outlook een POP mail account aangemaakt van HetNet naast mijn
standaard Chello account. Nou krijg ik regelmatig een foutmelding dat er een time-out optreedt bij het
verbinden met de mail-server van HetNet. Voor de goede orde, onderstaand de instellingen in Outlook.

- Inkomende e-mail (POP3): pop.hetnet.nl (poort 110)
- Uitgaande e-mail (SMTP): mail.chello.nl (poort 25)
- Time-outs voor de server: 1 minuut
- Automatisch verzenden/ontvangen: elke 5 minuten

Ik heb de time-out tijd voor de server al eens gewijzigd in 5 minuten, maar dat heeft niet mogen helpen.
Het vreemde is dat de melding niet elke 5 minuten komt, m.a.w. de time-out treed niet elke keer op.
Navraag bij HetNet leverde niets anders op dan een verwijzing naar Chello :P en de HD van Chello
verwees weer naar HetNet >:( >:(

Hebben meer mensen hier last van of heb ik iets over het hoofd gezien m.b.t. instellingen?

Overigens geeft de mailserver van Chello zelf ook 1 á 2 maal per week een time-out.
 
Tijdje ook een soortgelijk probleem gehad. Client Thunderbird.

Probeer het account in outlook eens te verwijderen en opnieuw aan te maken ?
 
Dacht ik ook als eerste aan. Heeft niet mogen helpen (3x verwijdert en opnieuw aangemaakt).

Overigens heb ik het probleem niet in Thunderbird (versie 1.0) met accounts van andere ISP's. Heel vreemd. ???
 
Iets met SSL beveiligd aanmelden dan ? Outlook weet ik zo niet, maar in TB kun je dat gewoon aan/uit vinken. Gebruik je overigens een Antivirusclient die de boel tegen kan houden ?
 
Eenhoorn zei:
Hoi mensen,

Ik heb een paar maanden geleden in Outlook een POP mail account aangemaakt van HetNet naast mijn
standaard Chello account. Nou krijg ik regelmatig een foutmelding dat er een time-out optreedt bij het
verbinden met de mail-server van HetNet. Voor de goede orde, onderstaand de instellingen in Outlook.

- Inkomende e-mail (POP3): pop.hetnet.nl (poort 110)
- Uitgaande e-mail (SMTP): mail.chello.nl (poort 25)
- Time-outs voor de server: 1 minuut
- Automatisch verzenden/ontvangen: elke 5 minuten

Ik heb de time-out tijd voor de server al eens gewijzigd in 5 minuten, maar dat heeft niet mogen helpen.
Het vreemde is dat de melding niet elke 5 minuten komt, m.a.w. de time-out treed niet elke keer op.
Navraag bij HetNet leverde niets anders op dan een verwijzing naar Chello  :P en de HD van Chello
verwees weer naar HetNet  >:( >:(

Hebben meer mensen hier last van of heb ik iets over het hoofd gezien m.b.t. instellingen?

Overigens geeft de mailserver van Chello zelf ook 1 á 2 maal per week een time-out.
Ik zie dat je uitgaande mail op chello hebt staan. Nouw weet ik niet of je daar op de computer ook adsl hebt.
Als dat zo is brobeer daar Het Net van te maken. omdat chello toch meestal bager is en adsl niet.
 
SSL kan idd. ook in Outlook, maar gebruik ik niet (niet paranoïde genoeg?)
Gebruik Norton Antivirus 2004 en heb daar met geen enkel ander progje/game last van.
Overigens voor de volledigheid:
Continue aan;
- Norton Antivirus 2004
- MS Antispyware
- SystemGuard van System Mechanics, versie 6 (gaat er binnenkort af vanwege de vele craches)
- Alcohol 120%
- Remote Admin server

Ook staan Outlook en Thunderbird vaak tegelijk aan, uiteraard met verschillende accounts.

@Gizmo255
Helaas geen ADSL. Ik zit dus vast aan de uitgaande server van Chello. :'(
 
In Norton 2004 staat onder opties - email - geavanceerd een optie "beveiligen tegen time-outs (aanbevolen)". Heb je die wel aangevinkt staan?
 
Had ik idd. nog niet naar gekeken (stom :-[), bedankt voor de tip,
maar staat wel aangevinkt.
Ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat het een probleem is tussen Chello en andere ISP's
waardoor de verbindingen met de mail-servers van andere ISP's niet optimaal is. Maar dat is
uiteraard maar speculatie.
 
Eenhoorn zei:
Had ik idd. nog niet naar gekeken (stom :-[), bedankt voor de tip,
maar staat wel aangevinkt.
Ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat het een probleem is tussen Chello en andere ISP's
waardoor de verbindingen met de mail-servers van andere ISP's niet optimaal is. Maar dat is
uiteraard maar speculatie.
Dan moet het inderdaat aan chello ligen. Er moet maar eindelijk is iets gebeuren bij upc. >:(
 
Eenhoorn zei:
Had ik idd. nog niet naar gekeken (stom :-[), bedankt voor de tip,
maar staat wel aangevinkt.
Ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat het een probleem is tussen Chello en andere ISP's
waardoor de verbindingen met de mail-servers van andere ISP's niet optimaal is. Maar dat is
uiteraard maar speculatie.
probeer voor de grap eens te pingen naar de mailserver van het net, als dat goed gaat probeer het dan voor langere tijd (ping -t <adres pop-server>) en kijk of je ook daar timeouts krijgt...

ook een tracert zou evt. debugging informatie kunnen geven, liefst op het moment dat je bij het pingen timeouts krijgt (als je dat met pingen al krijgt) :)
 
Terug
Bovenaan