Eenhoorn
Forum Gebruiker
- Berichten
- 1.865
Hoi mensen,
Ik heb een paar maanden geleden in Outlook een POP mail account aangemaakt van HetNet naast mijn
standaard Chello account. Nou krijg ik regelmatig een foutmelding dat er een time-out optreedt bij het
verbinden met de mail-server van HetNet. Voor de goede orde, onderstaand de instellingen in Outlook.
- Inkomende e-mail (POP3): pop.hetnet.nl (poort 110)
- Uitgaande e-mail (SMTP): mail.chello.nl (poort 25)
- Time-outs voor de server: 1 minuut
- Automatisch verzenden/ontvangen: elke 5 minuten
Ik heb de time-out tijd voor de server al eens gewijzigd in 5 minuten, maar dat heeft niet mogen helpen.
Het vreemde is dat de melding niet elke 5 minuten komt, m.a.w. de time-out treed niet elke keer op.
Navraag bij HetNet leverde niets anders op dan een verwijzing naar Chello
en de HD van Chello
verwees weer naar HetNet

Hebben meer mensen hier last van of heb ik iets over het hoofd gezien m.b.t. instellingen?
Overigens geeft de mailserver van Chello zelf ook 1 á 2 maal per week een time-out.
Ik heb een paar maanden geleden in Outlook een POP mail account aangemaakt van HetNet naast mijn
standaard Chello account. Nou krijg ik regelmatig een foutmelding dat er een time-out optreedt bij het
verbinden met de mail-server van HetNet. Voor de goede orde, onderstaand de instellingen in Outlook.
- Inkomende e-mail (POP3): pop.hetnet.nl (poort 110)
- Uitgaande e-mail (SMTP): mail.chello.nl (poort 25)
- Time-outs voor de server: 1 minuut
- Automatisch verzenden/ontvangen: elke 5 minuten
Ik heb de time-out tijd voor de server al eens gewijzigd in 5 minuten, maar dat heeft niet mogen helpen.
Het vreemde is dat de melding niet elke 5 minuten komt, m.a.w. de time-out treed niet elke keer op.
Navraag bij HetNet leverde niets anders op dan een verwijzing naar Chello

verwees weer naar HetNet


Hebben meer mensen hier last van of heb ik iets over het hoofd gezien m.b.t. instellingen?
Overigens geeft de mailserver van Chello zelf ook 1 á 2 maal per week een time-out.