• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

poort forwards lukken niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rubman
  • Startdatum Startdatum
R

Rubman

Ik heb een probleem met het nieuwe modem van UPC de ubee EVW3226.

Ik moet een aantal poorten openstellen en de volgens de instelling in de modem staat die open.

Echter als ik wil verbinden of de poort controleer via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Geeft hij ook aan dat de poorten dicht zijn.

Daar naast kan ik geen poorten openen van apparaten buiten de DHCP Pool want dan krijg ik de melding dat het ip adres binnen hetzelfde subnet moet zitten als het LAN adres.

Iemand hier met dezelfde problemen?
 
Om te controleren of een poort openstaat moet er op het IPadres/poortnummer wel een apparaat staan aangesloten dat op een request kan antwoorden.
Als het bv een webserver is moet die aanstaan en goed zijn geconfigureerd.

Daar naast kan ik geen poorten openen van apparaten buiten de DHCP Pool want dan krijg ik de melding dat het ip adres binnen hetzelfde subnet moet zitten als het LAN adres.
Het subnet masker 255.255.255.0 zorgt ervoor dat alleen de cijfers in het vierde blok veranderd mogen worden.
Voorbeeld:
Als jouw DHCP pool bv loopt van 192.168.1.1 tot 192.168.1.50 kun je alle IP adressen 192.168.1.x waarbij x groter is als 50 gebruiken voor statische adressen.
Ga je adressen gebruiken 192.168.y.x (y groter als 1) krijg je de melding over subnet.
 
Johnny54 zei:
Om te controleren of een poort openstaat moet er op het IPadres/poortnummer wel een apparaat staan aangesloten dat op een request kan antwoorden.
Als het bv een webserver is moet die aanstaan en goed zijn geconfigureerd.
Het subnet masker 255.255.255.0 zorgt ervoor dat alleen de cijfers in het vierde blok veranderd mogen worden.
Voorbeeld:
Als jouw DHCP pool bv loopt van 192.168.1.1 tot 192.168.1.50 kun je alle IP adressen 192.168.1.x waarbij x groter is als 50 gebruiken voor statische adressen.
Ga je adressen gebruiken 192.168.y.x (y groter als 1) krijg je de melding over subnet.

Ok, dat boven de 50 is een interessante en die wist ik niet.

Er staat op de te openen poort een camera server en met die juiste applicatie zijn er dan camerabeelden te zien. Echter geeft deze een error omdat de verbinding actief geweigerd wordt. (het enige wat er veranderd is, is het ip adres waarmee ingelogd werdt. De poort heb ik weer opengezet in het nieuwe modem en het juiste ip van de server eraan. Toch blijft de verbinding wegvallen.

Het kassasysteem moet ik dan eens gaan navragen hoe dat zit, want in het oude modem werkte een ander ip 192.168.5.x namelijk wel waarbij de rest een ip had van 192.168.1.x.
 
Waarschijnlijk was in jouw oude modem dan het subnetmask aangepast van 255.255.255.0 naar 255.255.0.0
 
Terug
Bovenaan