• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

poort 1723 (pptp)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter taxi
  • Startdatum Startdatum
T

taxi

Beste bezoekers van dit forum.

Heb vandaag mijn poorten laten scannen via shieldsup.
Deze geeft aan dat alles steatlh is. Zo ook poort 1723.
Dit ook laten uitvoeren via de site van Symantec.
Deze geeft aan dat poort 1723 (pptp) openstaat.
In de poortviewer van mijn firewall (Norman) zie ik geen poort 1723 in gebruik.
Op het net iets gevonden dat dit waarschijnlijk de verbinding is met de internetprovider.
Chello gebeld, maar deze konden mij geen uitsluitsel geven.
Tussen mijn pc en modem van chello heb ik een sweex broadband router met vaste verbinding.
Ook hierin heb ik de firewall aan staan.
Weet iemand van jullie of chello inderdaad deze poort gebruikt voor mijn vaste verbinding.
En kan het kwaad dat symantec dit ziet als een open poort?

m.vr.gr. John.
 
pptp is volgens mij een login techniek voor adsl (kabel vroeger ook) dacht ik, deze hoort gewoon dicht of op stealth testaan.
 
Terug
Bovenaan