• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Poll: Verbeteringen Digitale TV DVR

Wat zou jij als eerste willen verbeteren aan de Mediabox DVR

  • Bewerken (knippen/plakken) van opnames

    Stemmen: 17 8,9%
  • Sneller heen en weer kunnen spoelen

    Stemmen: 71 37,4%
  • Naam kunnen wijzigen van een opname

    Stemmen: 7 3,7%
  • Automatisch hoofdstukken maken in opnames

    Stemmen: 21 11,1%
  • Er zijn nogsteeds kinderziektes, los die eerst op

    Stemmen: 68 35,8%
  • Ik ben tevreden, geen verbeteringen voor mij

    Stemmen: 6 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    190

René

Moderator
Berichten
10.059
Internet
  1. Plinq
Laat ons weten wat je het liefst zou willen verbeteren aan de Mediabox DVR.
De resultaten van deze poll zullen worden aangeboden aan UPC met het verzoek een reactie te geven.
Je kunt stemmen tot 31 januari 2009. Om te stemmen dien je wel te zijn ingelogd.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb niet gestemd omdat de belangrijkste voor mij niet ertussen staan.

Ik wil niet sneller heen en weer 'spoelen', want ik wil helemaal niet 'spoelen', zijn we nou helemaal voor niks overgestapt op digitaal? Ik wil gewoon intoetsen dat ik een uur vooruit wil. Spoelen slaat echt helemaal nergens op.
Dat is één en als tweede wil ik bv op zender 'Zone Horror' 'Mutant X' opnemen, maar wil niet alles 1 voor 1 instellen en elke keer als tijd van Mutant X veranderd alles weer aanpassen. Ik wil gewoon klikken op 'Mutant X' opnemen en de DVR moet maar elke keer als Mutant X afspeelt opnemen, kan hij heel makkelijk automatisch uit de programma gids halen.

Ik wil dus gewoon gebruik maken van de voordelen van digitaal. Naar mijn mening gebeurt dat veel te weinig.
 
De basisfunctionaliteit vind ik wel okay.
Opnames gaan veelal verkeerd omdat de EPG gewoon niet "realtime" is en dat is balen. Dat is pas een verbeterpunt. Niet in de box, maar in de service

De kinderziektes ( traag zappen, ongecontroleerd zappen, kleine haperingen in beeld geluid, ongelovelijk traag schakelen tussen menu's, trage EPG ) zijn mij meer een doorn in het oog dan een extra feature.
Zelf rangschikken van de kanalen, och ik heb de hoop opgegeven. Wie weet ooit nog eens.

Belangrijkste blijft voormij dat de DCR minimaal net zo stabiel moet functioneren als de standaard box ( die heb ik ook) plus verbeterde EPG en dan ben ik tevereden ;-)
 
Als ik iets opneem via de EPG gebeurd het me net te vaak dat het einde er niet op staat.
Daarom doe ik het programmeren tegenwoordig altijd met het handje. Heb daarom gekozen voor het toevoegen van hoofdstukken in de opnames. Als je blokken van 5 minuten maakt pak je precies een reclame blok.
Wat ik ook top zou vinden zou een optie zijn die herkent wanneer er een nieuwe uitzending begint en stopt. Zodat het gebruik van de EPG weer nuttig kan zijn voor programmeren van opnames.
 
De opname er digitaal afhalen. Dit is eigenlijk het belangrijkste wat ik mis. Neem je een keer iets leuks op en wil je dat later terug zien in de trein of iets dergelijks, of wil je iets met die opname doen. Dan kun je dit alleen analoog naar DVD-recorder of via een tv-kaart naar de pc. Hierbij is altijd kwaliteit verlies. Het mooiste zou gewoon zijn dat de opname er digitaal afgehaald kan worden. Via netwerk of de usb aansluiting.

Daarnaast is het ook vaak best irritant dat je niet zo snel kan spoelen in de opname. Een balk of iets dergelijks zou handig zijn, waarbij je dan op een willekeurige plaats kan zeggen hier wil ik beginnen met afspelen. Net als bij eigenlijk alle mediaplayer op de computer.
 
Pijltje naar links of rechts om bijv. X minuten voor of achteruit te gaan, zou ook handig zijn. vooral tijdens reclames
 
Wat mij nog steeds het meeste irriteert aan het apparaat is de herrie die het regelmatig produceert.

een tikje tegen de mediabox lost dit voor bepaalde tijd op...

Voor de rest weinig op of aanmerkingen
 
Ik heb sinds een 2tal maanden DTV van UPC, dit is de Thomson met DVR.

Over het algemeen ben ik wel te spreken over de kwaliteit, het is zeker scherper dan analoog en dat zie je gewoon op een HD scherm, je moet aardig blind zijn wil je het verschil niet zien.

Alleen zijn er toch wat punten die naar mijn mening wat aandacht vragen:
- On Demand werkt bij mij na 2 maanden nog steeds niet.
- Programma gemist zodoende dus ook niet.
- Kanalen waar je geen recht op hebt staan wel in de kanalenlijst.
- Opnamen die je hebt gemaakt kunnen kopieren naar een USB stick o.i.d.
- Wanneer de box aan staat, meerdere dingen tegelijk kunnen opnemen, dit gaat nu alleen als deze uitstaat.
Ik zal ook even mijn punten toelichten zoals ik ze ervaar:

Mijn signaalsterkte is 80% en dat is volgens diverse monteurs sterk genoeg, maar vreemd genoeg blijft On Demand niet werken.
Ik krijg als IP adres 192.168.0.10, maar hij zegt dat hij geen verbinding heeft. Ook schijnt de kabelmodem niet goed te zijn volgens de DVR. Zodoende slaagt de netwerktest dus ook nooit bij mij.
Ik heb het basispakket, is voor mij meer dan genoeg, maar ik krijg in de zenderlijst ook alle kanalen te zien waar ik geen recht op heb, het is misschien makkelijk om deze dan gewoon achter wege te laten, om verwarring te voorkomen.
De opnamen die ik heb gemaakt kan ik niet overzetten naar een USB stick o.i.d. Dit vind ik een gemiste kans, aangezien je dit vroeger ook met je VHS recorder deed. Of maak de LAN verbinding in orde om deze te delen via het netwerk, of bied het aan via DLNA, zodat je het met een mediacenter alsnog kunt kopieren o.i.d.
Wanneer het ding aanstaat kan ik maar 1 programma tegelijk opnemen, terwijl als deze uitstaat kan het meerdere aan, dit zou ik graag aangepast zien.

Uiteraard zal dit bij een ander persoon compleet verschillend zijn en zal ik misschien ook wat dingen over het hoofd zien, verbeteren mag altijd :)!
 
Dinamitci zei:
Ik heb niet gestemd omdat de belangrijkste voor mij niet ertussen staan.

Ik wil niet sneller heen en weer 'spoelen', want ik wil helemaal niet 'spoelen', zijn we nou helemaal voor niks overgestapt op digitaal? Ik wil gewoon intoetsen dat ik een uur vooruit wil. Spoelen slaat echt helemaal nergens op.
Dat is één en als tweede wil ik bv op zender 'Zone Horror' 'Mutant X' opnemen, maar wil niet alles 1 voor 1 instellen en elke keer als tijd van Mutant X veranderd alles weer aanpassen. Ik wil gewoon klikken op 'Mutant X' opnemen en de DVR moet maar elke keer als Mutant X afspeelt opnemen, kan hij heel makkelijk automatisch uit de programma gids halen.

Ik wil dus gewoon gebruik maken van de voordelen van digitaal. Naar mijn mening gebeurt dat veel te weinig.

Goed verhaal! Niets aan toe te voegen...
 
Garantie dat als ik iets opneem, ik niet minuten mis - dus een SLIMMERE dvr die rekening kan houden met onderbrekingen, en andere aanpassingen. Online is het bijna instant als iets uitloopt, etc.. dvr weet dit niet lijkt zo.
 
Terug
Bovenaan