Ik heb sinds een 2tal maanden DTV van UPC, dit is de Thomson met DVR.
Over het algemeen ben ik wel te spreken over de kwaliteit, het is zeker scherper dan analoog en dat zie je gewoon op een HD scherm, je moet aardig blind zijn wil je het verschil niet zien.
Alleen zijn er toch wat punten die naar mijn mening wat aandacht vragen:
- On Demand werkt bij mij na 2 maanden nog steeds niet.
- Programma gemist zodoende dus ook niet.
- Kanalen waar je geen recht op hebt staan wel in de kanalenlijst.
- Opnamen die je hebt gemaakt kunnen kopieren naar een USB stick o.i.d.
- Wanneer de box aan staat, meerdere dingen tegelijk kunnen opnemen, dit gaat nu alleen als deze uitstaat.
Ik zal ook even mijn punten toelichten zoals ik ze ervaar:
Mijn signaalsterkte is 80% en dat is volgens diverse monteurs sterk genoeg, maar vreemd genoeg blijft On Demand niet werken.
Ik krijg als IP adres 192.168.0.10, maar hij zegt dat hij geen verbinding heeft. Ook schijnt de kabelmodem niet goed te zijn volgens de DVR. Zodoende slaagt de netwerktest dus ook nooit bij mij.
Ik heb het basispakket, is voor mij meer dan genoeg, maar ik krijg in de zenderlijst ook alle kanalen te zien waar ik geen recht op heb, het is misschien makkelijk om deze dan gewoon achter wege te laten, om verwarring te voorkomen.
De opnamen die ik heb gemaakt kan ik niet overzetten naar een USB stick o.i.d. Dit vind ik een gemiste kans, aangezien je dit vroeger ook met je VHS recorder deed. Of maak de LAN verbinding in orde om deze te delen via het netwerk, of bied het aan via DLNA, zodat je het met een mediacenter alsnog kunt kopieren o.i.d.
Wanneer het ding aanstaat kan ik maar 1 programma tegelijk opnemen, terwijl als deze uitstaat kan het meerdere aan, dit zou ik graag aangepast zien.
Uiteraard zal dit bij een ander persoon compleet verschillend zijn en zal ik misschien ook wat dingen over het hoofd zien, verbeteren mag altijd

!