• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

POLL:Cisco tov de nieuw uit te komen Humax HS-PVR

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pr123
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pr123

POLL: De Cisco decoder t.o.v de nieuw uit te komen Humax HD-PVR

Ik vraag me af wat ik moet doen
We willen graag een nieuwe decoder kopen maar zitten te twijfelen tussen de Cisco en de nieuw uit te komen Humax HD-PVR

is het aanbod van uitzending gemist en video on demand een beetje goed?
is het bedrag wat je hiervoor moet gaan betalen het waard, of kan je beter gewoon film 1 hebben.

zien jullie nu een voordeel voor de Cisco tov de nieuw uit te komen humax hd-pvr?

het extra moeten betalen om het interactieve gedeelte is voor mij wel een belemmering
het gaat mij vooral om film 1 hd te kunnen opnemen en kijken in hd
en natuurlijk komen er in 2009 meer HD zenders bij.

wie vind de Cisco beter als de Humax hd-pvr en waarom?
of wie vind juist de Humax beter, en waarom dan?

Zelf vind ik de 2x zo grote HD van de Humax een voordeel.

graag reacties.

Kan iemand van Ziggo iets over beeldkwaliteit van de beide decoders vertellen?
Dit zijn de decoders
Cisco :
https://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/casema-kiest-voor-de-atlantic-explorer-8455dvb-hdtv-recorder/

en wordt hier besproken:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=123

zo ziet de nieuwe Humax eruit
https://www.humaxdigital.com/global/products/product_stb_satellite_foxsat-hdr.asp

en wordt hier besproken:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14066
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag me af wat ik moet doen
We willen graag een nieuwe decoder kopen maar zitten te twijfelen tussen de Cisco en de nieuw uit te komen Humax HD-PVR

is het aanbod van uitzending gemist en video on demand een beetje goed?
is het bedrag wat je hiervoor moet gaan betalen het waard, of kan je beter gewoon film 1 hebben.

zien jullie nu een voordeel voor de Cisco tov de nieuw uit te komen humax hd-pvr?

het extra moeten betalen om het interactieve gedeelte is voor mij wel een belemmering
het gaat mij vooral om film 1 hd te kunnen opnemen en kijken in hd
en natuurlijk komen er in 2009 meer HD zenders bij.

wie vind de Cisco beter als de Humax hd-pvr en waarom?
of wie vind juist de Humax beter, en waarom dan?

Zelf vind ik de 2x zo grote HD van de Humax een voordeel.

graag reacties.

Kan iemand van Ziggo iets over beeldkwaliteit van de beide decoders vertellen?

Je zult de afweging moeten maken. Wanneer komt de humax beschikbaar?
Wat verbetert de firmware van de cisco?
Wil je misschien de diensten van VOD in de toekomst gaan gebruiken? De Cisco is er dan wel klaar voor.
En aangezien Ziggo bepaalt, blijft de 320GB schijf in de Humax? Of wordt het toch een andere schijf? Alle functionaliteit mbt USB en Lan schakelt Ziggo toch uit.
Ik heb zelf de Humax 9200 gehad en moet zeggen dat die toch wel erg fijn was.
 
..
En aangezien Ziggo bepaalt, blijft de 320GB schijf in de Humax? Of wordt het toch een andere schijf? Alle functionaliteit mbt USB en Lan schakelt Ziggo toch uit.

de humax wordt gewoon voorzien van een 320 GB HDD en de USB en eth is gewoon beschikbaar. Hier zijn al eerdere postings over verschenen.
 
de humax wordt gewoon voorzien van een 320 GB HDD en de USB en eth is gewoon beschikbaar. Hier zijn al eerdere postings over verschenen.
Interessant... Waarom bij de Humax wel en de Cisco niet? Of gaat daar nog verandering in komen met een volgende firmware?
 
Op basis van de specs is de Humax absoluut beter.

Alleen is het nogal lastig een decoder die al wel verkrigbaar is te vergelijken met eentje die nog moet komen. Wie weet wat de Humax weer voor kinderziektes heeft.

Maar afgaande op specs alleen overweeg ik serieus om de Humax naast de Cisco te kopen. Of wellicht in plaats van als Ziggo hem nog wil ruilen.

Aanbod VOD vind ik zelf overigens absoluut geen 9,95 per maand waard. Er is nog geen één film in de VOD beschikbaar waar ik zelfs met pay-per-view voor zou willen betalen. Het zijn echt ouddated B films.

Uitzending gemist moet ik zeggen is best handig, maar 4,95 per maand vind ik wel veel geld voor een service die ik middels mijn Windows Mediacenter PC ook direct in mijn woonkamer op de TV heb. Maar daar kan ik me eerder voorstellen dat mensen het bedrag wel willen betalen.
 
misschien een rare vraag, en ik heb het al een keer eerder gesteld, maar kan je deze apparaten doorlussen met een dvd recorder?
Dit zodat je de opnames op een dvd zou kunnen branden?
Dan zou je weer ruimte op de schijf leeg kunnen maken als de HDD vol is.
 
misschien een rare vraag, en ik heb het al een keer eerder gesteld, maar kan je deze apparaten doorlussen met een dvd recorder?
Dit zodat je de opnames op een dvd zou kunnen branden?
Dan zou je weer ruimte op de schijf leeg kunnen maken als de HDD vol is.
Je kunt aan de scart een dvd-recorder koppelen en opnemen wat je afspeelt (of live kijkt), maar je dvd-opnames zullen dan altijd SD zijn, ook de HD-opnames/uitzendingen op de cisco
 
Je kunt aan de scart een dvd-recorder koppelen en opnemen wat je afspeelt (of live kijkt), maar je dvd-opnames zullen dan altijd SD zijn, ook de HD-opnames/uitzendingen op de cisco

Als dit zo is, zou het wel een oplossing zijn voor wat je echt wilt bewaren.ik begrijp dat de hd uitzendingen in sd opgenomen worden.
Maar aangezien de usb uitgang een 4 Gb restrictie heeft, is dit dan de enige manier om een programma wat langer dan 1 uur is buiten de decoder te bewaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan