J
JCvanDoorn
Hallo allemaal,
Ik gebruik al een tijd lang Digitale TV van Ziggo en heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Tot een paar weken geleden één van de TV's probemen kreeg met Bit-Fouten (BER) op sommige zenders (met name RTL7 is heel slecht). Dit is een Samsung UE32ES6710 met een CI+ Interface van Smit.
Ik had voorheen nooit last van dit soort fouten en heb niets aan de bekabeling veranderd. Ik snap dus niet waarom dit ineens is ontstaan. Nog vreemder is het, dat ik af en toe totaal geen last heb van bitfouten op die zenders.
Sinds een week, begin ik nu ook bitfouten te zien op een andere televisie (Samsung UE46ES8000). OP deze televisie is met name National Geographic HD een probleemzender, waarbij de BER waarde regelmatig op 200! staat.
Ik heb al veel gelezen over het feit dat slechte bekabeling vaak een oorzaak is. Ik twijfel daar bij mij echter aan omdat ik niets aan de bekabeling heb vervangen en toch ineens dit probleem heb gekregen.
Ik weet wel dat Ziggo wat kanalen heeft omgegooid qua frequentie, maar weet niet of dat te maken heeft met het ontstaan van het probleem. Ik ben dus ook wel benieuwd of meer mensen hier mee te maken hebben gekregen.
Bij voorbaat dank voor alle hulp/tips die jullie kunnen geven.
Ik gebruik al een tijd lang Digitale TV van Ziggo en heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Tot een paar weken geleden één van de TV's probemen kreeg met Bit-Fouten (BER) op sommige zenders (met name RTL7 is heel slecht). Dit is een Samsung UE32ES6710 met een CI+ Interface van Smit.
Ik had voorheen nooit last van dit soort fouten en heb niets aan de bekabeling veranderd. Ik snap dus niet waarom dit ineens is ontstaan. Nog vreemder is het, dat ik af en toe totaal geen last heb van bitfouten op die zenders.
Sinds een week, begin ik nu ook bitfouten te zien op een andere televisie (Samsung UE46ES8000). OP deze televisie is met name National Geographic HD een probleemzender, waarbij de BER waarde regelmatig op 200! staat.
Ik heb al veel gelezen over het feit dat slechte bekabeling vaak een oorzaak is. Ik twijfel daar bij mij echter aan omdat ik niets aan de bekabeling heb vervangen en toch ineens dit probleem heb gekregen.
Ik weet wel dat Ziggo wat kanalen heeft omgegooid qua frequentie, maar weet niet of dat te maken heeft met het ontstaan van het probleem. Ik ben dus ook wel benieuwd of meer mensen hier mee te maken hebben gekregen.
Bij voorbaat dank voor alle hulp/tips die jullie kunnen geven.