• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Plotseling storing beeld Belgie 1,2

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mkur
  • Startdatum Startdatum
M

mkur

Mijn oma van 95 jaar heeft nog analoge TV en kijkt regelmatig de 2 Belgische zenders.
Sinds een paar dagen storen deze plotseling (op beide TV's) terwijl de andere zenders nergens last van hebben.

Ziggo gebeld welke aangeeft geen storing te hebben en het wellicht aan de bekabeling/ spliter binnen huis ligt maar dit lijkt mij niet logisch want waarom doen alleen de Belgische zender dit en de rest niet??

Hebben jullie een idee?
 
Het is misschien niet logisch, maar toch klopt het dat je op een of enkele zenders storing ervaart maar op de rest niet. Dit heeft o.a. te maken met de frequenties waarop de kanalen verdeeld zijn. Naast een stoorbron in je huis kan het tv-signaal ook verstoord worden door een signaal dat van buiten komt. Bijvoorbeeld 4G. Dit wordt ook wel LTE genoemd en is een techniek voor snel mobiel internet. De afgelopen jaren zijn steeds meer zendmasten geplaatst om de dekking van 4G in Nederland te vergroten. Hoe dichter je bij een 4G-zendmast woont, hoe sterker het signaal je woning binnenkomt.

Ga even naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/storingen-en-stoorbronnen-uitsluiten/ en neem dit even door voor je oma :-)
 
Mijn oma van 95 jaar heeft nog analoge TV en kijkt regelmatig de 2 Belgische zenders.
Sinds een paar dagen storen deze plotseling (op beide TV's) terwijl de andere zenders nergens last van hebben.

Ziggo gebeld welke aangeeft geen storing te hebben en het wellicht aan de bekabeling/ spliter binnen huis ligt maar dit lijkt mij niet logisch want waarom doen alleen de Belgische zender dit en de rest niet??

Hebben jullie een idee?
Beide tv,s..hoe lang is je kabel van het aansluitpunt naar je tv? Probeer eerst eens te kijken of je de eerste tv storingsvrij kan krijgen. Trek bijv de splitter er eens tussenuit maw de aansluiting van je tv rechtstreeks op het AOP aansluiten. Is er dan nog storing? Eerst even kijken dat je de primaire aansluiting in orde gaat krijgen en dan verder kijken.
Denk dat de oplossing hierin zit dat je fatsoenlijke kabels met connectoren gaat kopen bijv. van hirschmann. Dan moeten je problemen voorbij zijn.
 
Bedankt voor jullie reacties!
Dit is verklaard het e.e.a.

Indien ze toch zou overstappen naar digitale TV zou dit "probleem" dan hiermee opgelost zijn (worden de Belgische zenders dan uitgezonden op een andere frequentie)??
 
Mogelijk dat de problemen met de Belgische zenders dan opgelost zijn, maar dat ze zich voordoen op andere zenders die op verstoorde frequenties uitgezonden worden. Zoals hierboven aangegeven is de enige oplossing om de bekabeling aan te passen.
 
Terug
Bovenaan