Plotseling geen ontvangst

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RXC

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen ontvang ik plotseling geen kanalen meer. Ik heb geprobeerd de TV opnieuw in te stellen, maar dan ontvang ik alleen 2 analoge kanalen. Een Duits kanaal en nog een onbekend ander kanaal, onduidelijk te zien vanwege de slechte ontvangst.

Ik heb boven een andere tv met decoder, daar werkt alles prima. Wanneer ik de decoder beneden aansluit, dan krijg ik de melding: "E48 (of E52)-32 geen signaal"

Ik heb al een jaar lang TV van Ziggo en dit heeft tot gisteren goed gewerkt. Aan de kant van Ziggo zien ze niets vreemds.

Mijn TV betreft een Samsung UE46C7700WSXXN.

Help....:giveup:
 
Kijk even de coax+pluggen na (voor kabelbreuken) in de woonkamer.
Kijk ook even bij de AOP (daar waar de 'groene' coax binnen komt) of er losse/slechte contacten zijn, anders verwissel de pluggen even.

Gebruik je een antenne versterker?
Waar is de AOP? woonkamer / gangkast
 
Coax kabel in de woonkamer gecheckt. Geen breuken te zien.
De AOP bevindt zich in de gangkast, alles zit stevig vast. Maak geen gebruik van een antenne versterker.

Heb de coax kabel van boven geprobeerd, nu vindt ie 4 kanalen met onder andere SBS, wel nog steeds erg veel ruis/sneeuw.
 
Dus wanneer je de 'uitgang' (AOP meterkast) verwisseld heb je iets beter beeld.
Denk toch aan de kabel, richting woonkamer.
Is het mogelijk om een TV direct op je AOP aan te sluiten?
Of met een korte coax kabel?

Zijn de Tv kabels verbonden met een TV Splitter?

cv012.jpg

TV Splitter oud

Of zoiets?
RH-VFC2104.JPG

TV Splitter nieuw

Lees ook even het signaalstatus uit bij je digi ontvanger boven.
 
Hoi PE4000,

Ik zal proberen het duidelijker uit te leggen.

De opstelling beneden:

Samsung TV met CI kaart
Coax kabel vanaf de tv naar het coax-kastje in de muur.
Wanneer ik deze kabel vervang door een andere, heb ik geen beter beeld, maar vind ie 2 kanalen meer, nog steeds met zeer slechte kwaliteit.

De opstelling boven:

Oude tv met decoder+kaart.
Coax kabel vanaf de tv gaat naar een mij onbekend apparaatje in de muur. Zie onderstaande foto.

31812331.jpg
 
Sorry, had je topic over het hoofd gezien.

Foto's zeggen meer dan tekst...

Die coaxplug zou je kunnen vervangen voor een betere Hirschmann/Vess.
Deze zijn beter afgeschermd, zodat instraling (stoorsignalen) van buitenaf nihil is.
De coaxkabel lijkt me van een mindere type, dunnere kabel, zo te zien.

Maar... die T-splitter is uit de tijd en dient zeker vervangen te worden door eventueel één van Hirschmann. Zie afbeelding TV Splitter nieuw
Dat is eventueel voor later...

Zit in de woonkamer én bovenkamer ook een aansluitdoos?

Persoonlijk denk ik aan kortsluiting of kabelbreuk in de coax, die van AOP komt, richting woonkamer naar aansluitdoos gaat of tussen de aansluitdoos en de tv.
De coax richting bovenkamer bij de AOP (meterkast/gangkast) afkoppelen.

Heb je een multimeter?

Zie hier voor coaxpluggen: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=416683&postcount=12
 
En gooi dat wit kastje (cable modem splitter) er eens af als je toch geen modem er op aansluit...
De splitter kun je wel gebruiken (zo slecht is hij nou ook weer niet) maar wel 2 kabels op aansluiten.
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Er is inmiddels vooruitgang hier.
Nu hebben we beneden weer goed beeld en doet alles het normaal.

Alleen boven geen signaal meer. Dit komt omdat ik in de meterkast deze twee zwarte kabels heb verwisseld.


992IMG_20121211_WA0002.jpg


263IMG_20121211_WA0003.jpg


De decoder boven heeft geen signaal meer (0%).
 
Sorry, had je topic over het hoofd gezien.

Foto's zeggen meer dan tekst...

Die coaxplug zou je kunnen vervangen voor een betere Hirschmann/Vess.
Deze zijn beter afgeschermd, zodat instraling (stoorsignalen) van buitenaf nihil is.
De coaxkabel lijkt me van een mindere type, dunnere kabel, zo te zien.

Maar... die T-splitter is uit de tijd en dient zeker vervangen te worden door eventueel één van Hirschmann. Zie afbeelding TV Splitter nieuw
Dat is eventueel voor later...

Zit in de woonkamer én bovenkamer ook een aansluitdoos?

Persoonlijk denk ik aan kortsluiting of kabelbreuk in de coax, die van AOP komt, richting woonkamer naar aansluitdoos gaat of tussen de aansluitdoos en de tv.
De coax richting bovenkamer bij de AOP (meterkast/gangkast) afkoppelen.

Heb je een multimeter?

Zie hier voor coaxpluggen: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=416683&postcount=12

Ja zowel boven als beneden een aansluitdoos in de muur. Alleen boven dus met dat die cable modem splitter ervoor(die er trouwens niet af te krijgen is).

Lijkt erop dat er iets niet goed gaat in dat NTU kastje in de meterkast....? Heb helaas geen multimeter.
 
En gooi dat wit kastje (cable modem splitter) er eens af als je toch geen modem er op aansluit...
De splitter kun je wel gebruiken (zo slecht is hij nou ook weer niet) maar wel 2 kabels op aansluiten.

Die modem splitter komt er niet af. Vreemd.
Heb de splitter verwijderd en de coaxkabel voor boven direct op TV OUT aangesloten. Geen resultaat helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan