• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Plotse daling van uploadspeed

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mwbama90

Beste medegebruikers,

Op of rond 25 augustus is mijn uploadsnelheid plots gedegradeerd tot ongeveer 2.5 mB/s :sad:

upload.jpg


De downloadsnelheid is meestal aanvaardbaar maar sinds ongeveer een jaar erg onderhevig aan schommelingen.

download.jpg



Ik heb een Z3 abonnement.
Volgens tweakers.net zou gelden dat:

Huidige snelheid (down/up) Nieuwe snelheid (down/up)

Z3 80Mbit/s / 8Mbit/s 150Mbit/s / 15Mbit/s

Wat is er gaande? Ben ik de enige met dit probleem of is dat anderen ook al overkomen?

Dank aan Ziggo Webcare. Probleem nu opgelost mede door hun support. Zie verder in deze discussie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
't Is niet dat wij het moet weten, Gogol, maar Ziggo zou het moeten weten.

Ik krijg regelmatig mail van Ziggo dat er in de buurt zal worden gesleuteld, maar als dit het resultaat moet zijn, ben ik daar niet zo blij mee.

Meer hierover ook hier.
 
't Is niet dat wij het moet weten, Gogol, maar Ziggo zou het moeten weten.

Ik krijg regelmatig mail van Ziggo dat er in de buurt zal worden gesleuteld, maar als dit het resultaat moet zijn, ben ik daar niet zo blij mee.

Meer hierover ook hier.

Zonder meer info is een relatie niet te achterhalen.
 
Ik dacht dat Ziggo mij aan de hand van mijn profiel wel zou kunnen traceren, Gogol. Maar mijn postcode is 1861GV en de plaatjes bestrijken een periode van 6-12-2011 tot nu.
 
Mijns inziens gaat dit soort problemen ook andere Ziggogebruikers aan, mesa57.

Internetproviders zijn te vaak onduidelijk over de geleverde snelheden (zie ook hier) en gebruikers zijn soms weinig alert.
 
En MWBAMA heb je al veel telefoontjes en spam mails ontvangen.
Zo ja, haal dan je GSM nummer en je email adres weg uit je handtekening.
Het is maar een tip.
 
Gelukkig ben ik (totnogtoe) bespaard gebleven, maar dank je voor de tip, Dirklui.

Het verwondert mij wel dat deze discussie de indruk wekt dat ik de helpdesk onheus zou willen behandelen. Integendeel. Maar er mogen er op een forum als dit toch ook wel eens minder positieve berichten worden geventileerd, of heb ik dat verkeerd? Gewaarschuwde gebruikers zijn dubbel zoveel waard.

Telefonische helpdesktoestanden met al die muzak en wachttijden zijn niet echt mijn ding. Daarom heb ik geprobeerd om mijn probleem via Twitter aan te kaarten, maar daar krijg ik helemaal geen reactie op.

En als mijn intersnelheid weer op peil is, zal ik dat hier zeker vermelden.
 
Nog een tip: als je een url plaatst zorg er dan ook voor dat hij het doet...
Je hebt de ']' in je url staan die hem onbruikbaar maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan