• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Playstation 4 kan niet online komen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mick90
  • Startdatum Startdatum
M

Mick90

Hoi,

Sinds kort heb ik een Alles-in-1 pakket (40mbit) van Ziggo. Ik kan tv kijken, ik kan bellen en heb zelfs internet (wat soms weg lijkt te vallen).

Ook heb ik mijn ps4 via een kabel aangesloten op de bijgeleverde modem. Ik kan alleen maar niet op het internet komen.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Als voorbeeld: de internet browser werkt wel (best traag), alleen als je Netflix wilt opstarten krijg je een foutmelding. Online gamen lukt ook niet.

Hoe is mijn opstelling? De woonkamersplitter is aangesloten, hieruit lopen 2 kabels naar de modem (technicolor) en naar de meegeleverde mediabox (upc mediabox hd).
 
Wat gebeurd er als je een speedtest doet op een andere device (laptop/table ofzo)?
Bijvoorbeeld deze: https://www.ziggo.nl/speedtest of https://speedtest.net
Komen daar goede cijfers uit?

Heb je al geprobeerd om het modem een keer opnieuw op te starten (even van stroom af halen).
Of een andere netwerkkabel proberen?
 
René [Mr. Jinx] zei:
Wat gebeurd er als je een speedtest doet op een andere device (laptop/table ofzo)?
Bijvoorbeeld deze: https://www.ziggo.nl/speedtest of https://speedtest.net
Komen daar goede cijfers uit?

Heb je al geprobeerd om het modem een keer opnieuw op te starten (even van stroom af halen).
Of een andere netwerkkabel proberen?

Heb de modem inderdaad al van het stroom afgehaald, aan en uit gezet, gereset.
Via zo'n test komt er rond de 35/38 mbit uit (mijn pakket is 40), en ook via de playstation kan je controleren wat de verbinding is, en daar haalt hij ook rond de 35 mbit...
 
Vreemd probleem.
Wat je zou kunnen proberen is om vaste DNS servers in de PS4 in te stellen:
8.8.8.8 en 8.8.4.4
Misschien dat daar iets mis gaat.
En als het alleen om netflix gaat, opnieuw aanmelden in de netflix app, of de app eens helemaal verwijderen en opnieuw installeren?
 
Netflix is niet het grootste probleem, dat kan ik als voorbeeld ook kijken via mijn tv. Het niet online kunnen spelen is wel een probleem.

Helaas na de nieuwe DNS instellingen nog steeds het probleem niet verholpen >>
 
Ps 4 internet instellingen

1. ga naar instellingen of settings

2. selecteer netwerk

3. hier kies je voor “ set up internet connection’

4. hier kies je of voor draadloos of kabel

5. hier kun je weer kiezen tussen of makkelijk of handmatig. Kies je voor het eerste dan krijg je een lijst met draadloze modems/routers. Scrol door de lijst met draadloze verbindingen of je eigen modem, router er tussen staat. Zoja selecteer het betreffende modem/router en voer het wachtwoord in. Zit je modem/router niet in de lijst moet je deze handmatig instellen. Het kan nog zijn dat je een vraag krijgt over het gebruik van een proxy server krijgt maar dit annuleer je dus skippen. Na dit alles test de Ps4 de internet verbinding en toont uiteindelijk een lijst met instellingen die getest gaan worden zoals bijv. je NAT type de verbinding snelheid en download snelheid.

6 als alles goed in verlopen verlaat je het de menustructuur en ga je naar de Playstation store om evt. je Ps4 te upgraden of bij Playstation plus een live abbo af te sluiten.

7. tijdens het live spelen van games treden en nogal eens nat meldingen op bij een Ps4 zorg je er oa. Voor dat je op je modem/router Upnp hebt ingeschakeld. Wat ik zelf prefereer is dat bij mij dan de Xbox One via een UTP kabel op je modem/router is aangesloten. Zo voorkom je grotendeels dat er tijdens live game of internet ( youtube, netflix enz) vertragingen optreden. Dan is voor een Ps4 de DNS setting belangrijk stel deze in op je router en niet op je Ps4. In veel gevallen zijn de DNS server adressen die je automatisch van je ISP krijgt goed. Al zullen er ook anderen zijn die zullen zeggen dat je beter een ander DNS-server adres kunt gebruiken. Test dit gewoon uit gaat het goed OK, zo niet gebruik dan een andere DNS server zoals van Open DNS of die @ Rene [Mr Jinx] aangeeft. Maar nogmaals stel dit in op het modem/router en niet op de Ps4.

Ps. Bij een Ps4 kan het nog wel eens zijn dat bij de instelling van het NAT type de melding van of NAT type 1 of 2 staat vermeld. NAT type 2 wil zeggen dat je Ps4 rechtstreeks is verbonden aan je modem/router. En bij de melding NAT type 1 dat je Ps4 oa. in een DMZ staat.

Speedtesten op een game console zijn eigenlijk niet interessant omdat je bij het testen er van niet exact weet welke server de console gebruikt en hoe ver deze van jou adres verwijderd is. En hoe verder de speedtestserver van jou adres verwijderd is hoe lager de test uitslag.

Ps. persoonlijk zou ik de Ps 4 een vast ip-adres geven die binnen de adressen van jou LAN past. Let er op dat je het DNS gedeelte op je Ps4 op automatisch laat staan zodat de Ps 4 deze van je modem/router haalt. Zet het vaste ip-adres van Ps4 op je modem/router in een DMZ. Plaats alleen een gameconsole in een DMZ en niet je Pc. laptop enz. Hoe je dit in jou modem/router kunt configureren weet ik niet exact. Maar je kunt op de site van https://portforward.com/ voor de Ps4 in combi met je modem/router precies zien hoe je dat moet instellen. Mocht de DMZ niet helemaal vlekkeloos werken voor jou Ps4 kun je natuurlijk ook de gamepoorten voor de Ps4 forwarden ook dat kun je zien op de site van portforward.com

Suc6
 
Heb je niet met je 7200 modem een ipv6 only connectie gekregen?

Doe is een check: https://test-ipv6.com en plaats de uitkomst hier is.
 
Hij heeft hier in ieder geval een ipv6 adres (kan ik zien in de log), dus daar zou het best wel eens mee te maken kunnen hebben!
 
Sorry, ik was wat druk.
Zal vanavond de stappen nagaan van AntS.

Uit mijn hoofd weet ik wel dat er een vinkje (?) stond bij IPV6. Zou dit dan uit moeten staan?
 
Mick90 zei:
Sorry, ik was wat druk.
Zal vanavond de stappen nagaan van AntS.

Uit mijn hoofd weet ik wel dat er een vinkje (?) stond bij IPV6. Zou dit dan uit moeten staan?
Kort en bondig. JA!!

Mijn Xbox One heeft wel de ondersteuning voor Ipv6 maar voor mijn interne netwerk kan ik er niets mee dus heb ik in de protocol layer alleen Ipv4 aangevinkt en Ipv6 uitgevinkt. Tevens staat mijn One in een DMZ en werkt als een trein.
 
Terug
Bovenaan