Plaatjes via image proxy

René

Moderator
Berichten
10.052
Internet
  1. Plinq
Ter info:

Plaatjes die je van een externe bron in een bericht plaatst worden vanaf nu via een speciale image proxy geladen.
Je hoeft hier zelf helemaal niets voor te doen! Dus je kunt gewoon plaatjes invoegen zoals je gewend bent.

Waarom een image proxy?
  • Plaatjes kunnen worden misbruikt om statistieken/ip nummer te achterhalen. Door de plaatjes op een externe proxy te zetten kan de eigenaar van het plaatje niet meer zien wie/wanneer het plaatje opent.
  • Snelheid: Plaatjes kunnen overal vandaan komen, ook van trage bronnen. De proxy is altijd snel (verdeeld over de hele wereld).
  • HTTPS only: Alle plaatjes worden nu aangeleverd via SSL (https bron), dus geen 'mixed content' meer.

Hoe werkt het?
Stel je voegt een plaatje toe aan je bericht:
Code:
[IMG]https://www.mijndomein.nl/plaatje.png[/IMG]

Dit plaatje wordt nu automatisch op een proxy server gezet en vanaf daar ingeladen.
Onderwater ziet het er dan zo uit:
Code:
[IMG]https://images.weserv.nl/?url=www.mijndomein.nl/plaatje.png[/IMG]

Indien het originele plaatje wijzigt zal dit ook automatisch door de proxy worden overgenomen.
Nogmaals: je hoeft zelf niets te veranderen, je kunt gewoon op de normale manier plaatjes invoegen.

Bekende problemen
  • Animated gifs werken niet. Dit wordt niet ondersteund.
 
Terug
Bovenaan