• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Pingtijden slecht!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter KuiBar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

KuiBar

Dag iedereen,

Ben nu al meer als een maand bezig met Ziggo om mijn problemen met internet op te lossen! Allereerst wil ik vertellen dat wij nog nooit problemen hebben gehad met Ziggo maar dat het sinds de laatste maand echt ronduit slecht is!

Probleem:
Wanneer je een ping doet naar een willekeurige website is alles netjes rond de 14ms en soms iets hoger. Als je op dat moment ook een speedtest doet via de ziggo website zie je de pingtijden spontaan omhoog vliegen naar soms 300ms.

Het probleem merk je vooral als je filmpjes wil kijken etc. De ene keer gaat het goed en de andere keer buffert die als een gek.

Wat is er al geprobeerd:
- Modem is al van zijn router functie en wireless functie afgehaald. Draai dus nu al een tijd op mijn eigen Linksys E3000
- Andere modem. Van Ubee naar een Cisco gegaan. Deze heeft ook geen routerfunctie en draadloos ingesteld dus alles weer via de linksys.
- Laptop rechtstreeks op modem en probleem blijft bestaan.
- Ziggo monteurs zijn meerdere keren langs geweest en hebben alles nagekeken en volgens hun moeten de waardes goed zijn. Ze hebben mijn AOP al opnieuw geplaatst en een filter achter het modem gezet.

Wie heeft voor mij de oplossing?? Heb nooit deze problemen gehad. Mijn downloadsnelheid en uploadsnelheid zijn wel juist.
 
Als jij de lijn "dicht trekt, ofwel 100% de lijn gaat belasten" met een speedtest cq een grote download, dan gaat je ping omhoog? En als de speedtest/download gereed is, zakt de ping weer naar normale waarden? Is dit een juiste samenvatting?

Indien ja, dan is dit niet zo gek en zelfs logisch verklaarbaar:
1- Je verbinding word 100% gebruikt dus kan het zijn dat ander verkeer vertraging oploopt. Zie het als een heel erg lang voertuig wat door een slagboom moet, terwijl jij met je Smart ook door diezelfde slagboom wilt, je zult dan eerst moeten wachten voordat het lange voertuig erdoor is voordat jij door de slagboom kunt.

2- Daarbovenop, ping verkeer heeft een (zeer) lage prioriteit voor routers. Als een router het (erg) druk heeft zal een router in veel gevallen ping verkeer zelfs gaan negeren en verwijderen.
 
Ben het met je eens dat pingtijden altijd iets omhoog gaan. Maar als ik bij klanten ben en een speedtest doet gaan de pingtijden nooit omhoog naar rond de 200ms. Als ze nou van 14 a 15ms naar 40ms gaan ok. Maar 200ms beetje overdreven:)

Daarbij gaat het film kijken via youtube dus gewoon baggerslecht.

Als jij de lijn "dicht trekt, ofwel 100% de lijn gaat belasten" met een speedtest cq een grote download, dan gaat je ping omhoog? En als de speedtest/download gereed is, zakt de ping weer naar normale waarden? Is dit een juiste samenvatting?

Indien ja, dan is dit niet zo gek en zelfs logisch verklaarbaar:
1- Je verbinding word 100% gebruikt dus kan het zijn dat ander verkeer vertraging oploopt. Zie het als een heel erg lang voertuig wat door een slagboom moet, terwijl jij met je Smart ook door diezelfde slagboom wilt, je zult dan eerst moeten wachten voordat het lange voertuig erdoor is voordat jij door de slagboom kunt.

2- Daarbovenop, ping verkeer heeft een (zeer) lage prioriteit voor routers. Als een router het (erg) druk heeft zal een router in veel gevallen ping verkeer zelfs gaan negeren en verwijderen.
 
Ben het met je eens dat pingtijden altijd iets omhoog gaan. Maar als ik bij klanten ben en een speedtest doet gaan de pingtijden nooit omhoog naar rond de 200ms. Als ze nou van 14 a 15ms naar 40ms gaan ok. Maar 200ms beetje overdreven:)

Daarbij gaat het film kijken via youtube dus gewoon baggerslecht.

Je hebt het dan over een 200e van een seconde. Hier zou je, naar mijn mening, weinig last van moeten hebben (tenzij je dit tijdens het spelen van spellen hebt). Zoals Excalibur al zegt, tijdens een speedtest mag hij omhoog gaan.

Het feit dat youtube traag is, heeft denk ik eerder met iets anders te maken. Als je middels DM je postcode+huisnummer stuurt, zal ik kijken of ik een oorzaak kan vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan