K
KuiBar
Dag iedereen,
Ben nu al meer als een maand bezig met Ziggo om mijn problemen met internet op te lossen! Allereerst wil ik vertellen dat wij nog nooit problemen hebben gehad met Ziggo maar dat het sinds de laatste maand echt ronduit slecht is!
Probleem:
Wanneer je een ping doet naar een willekeurige website is alles netjes rond de 14ms en soms iets hoger. Als je op dat moment ook een speedtest doet via de ziggo website zie je de pingtijden spontaan omhoog vliegen naar soms 300ms.
Het probleem merk je vooral als je filmpjes wil kijken etc. De ene keer gaat het goed en de andere keer buffert die als een gek.
Wat is er al geprobeerd:
- Modem is al van zijn router functie en wireless functie afgehaald. Draai dus nu al een tijd op mijn eigen Linksys E3000
- Andere modem. Van Ubee naar een Cisco gegaan. Deze heeft ook geen routerfunctie en draadloos ingesteld dus alles weer via de linksys.
- Laptop rechtstreeks op modem en probleem blijft bestaan.
- Ziggo monteurs zijn meerdere keren langs geweest en hebben alles nagekeken en volgens hun moeten de waardes goed zijn. Ze hebben mijn AOP al opnieuw geplaatst en een filter achter het modem gezet.
Wie heeft voor mij de oplossing?? Heb nooit deze problemen gehad. Mijn downloadsnelheid en uploadsnelheid zijn wel juist.
Ben nu al meer als een maand bezig met Ziggo om mijn problemen met internet op te lossen! Allereerst wil ik vertellen dat wij nog nooit problemen hebben gehad met Ziggo maar dat het sinds de laatste maand echt ronduit slecht is!
Probleem:
Wanneer je een ping doet naar een willekeurige website is alles netjes rond de 14ms en soms iets hoger. Als je op dat moment ook een speedtest doet via de ziggo website zie je de pingtijden spontaan omhoog vliegen naar soms 300ms.
Het probleem merk je vooral als je filmpjes wil kijken etc. De ene keer gaat het goed en de andere keer buffert die als een gek.
Wat is er al geprobeerd:
- Modem is al van zijn router functie en wireless functie afgehaald. Draai dus nu al een tijd op mijn eigen Linksys E3000
- Andere modem. Van Ubee naar een Cisco gegaan. Deze heeft ook geen routerfunctie en draadloos ingesteld dus alles weer via de linksys.
- Laptop rechtstreeks op modem en probleem blijft bestaan.
- Ziggo monteurs zijn meerdere keren langs geweest en hebben alles nagekeken en volgens hun moeten de waardes goed zijn. Ze hebben mijn AOP al opnieuw geplaatst en een filter achter het modem gezet.
Wie heeft voor mij de oplossing?? Heb nooit deze problemen gehad. Mijn downloadsnelheid en uploadsnelheid zijn wel juist.