Pingplotter resultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Shoryuken

Ik heb een beetje een vreemd probleem, af en toe (3 a 4 keer per uur) valt mijn internet verbinding soort van uit. Als ik bijvoorbeeld online een spel doe, komt er geen enkele data meer binnen voor 5 seconden.

Ik zit nu te testen met pingplotter, en met dit programma kan ik ook deze uitval momenten zien. Er komt een gigantische loss attack en uiteindelijk veranderd de routering (wat pingplotter ook logt)

Tevens heb ik een zeer onstabiele ping, meestal gewoon goed, maar schiet tussendoor naar 80 of 100.

Volgens mij is het vreemd dat de routering zo vaak per uur veranderd, en dat er ook constant een probleem opdoet, waardoor de routering weer veranderd. Misschien weet iemand hier meer over?

Of andere mensen hebben er last van ? com21 zuid Holland.
Het ligt niet aan een virus en ik weet van iemand uit mijn regio dat hij hier ook last van heeft.
 
Shoryuken zei:
Ik heb een beetje een vreemd probleem, af en toe (3 a 4 keer per uur) valt mijn internet verbinding soort  van uit. Als ik bijvoorbeeld online een spel doe, komt er geen enkele data meer binnen voor 5 seconden.

Ik zit nu te testen met pingplotter, en met dit programma kan ik ook deze uitval momenten zien. Er komt een gigantische loss attack en uiteindelijk veranderd de routering (wat pingplotter ook logt)

Tevens heb ik een zeer onstabiele ping, meestal gewoon goed, maar schiet tussendoor naar 80 of 100.

Volgens mij is het vreemd dat de routering zo vaak per uur veranderd, en dat er ook constant een probleem opdoet, waardoor de routering weer veranderd. Misschien weet iemand hier meer over?   

Of andere mensen hebben er last van ?   com21  zuid Holland.
Het ligt niet aan een virus en ik weet van iemand uit mijn regio dat hij hier ook last van heeft.



Omgeving Zuid Holland ( Brielle ).

Het maakt voor mij echt niet uit waarnaar ik ping op dit moment ongeveer 50 % van de IP Packets timen uit  :-\ :-\
Dit is echt slecht vooral als je zoals ik ff een online spel wilt spelen.

Ik heb ook een COM 21 Modem maar zou het daar aan liggen of is het netwerk van Chello "ietwat" overbelast ?
Ze moeten hier echt wat aan gaan doen. Dit gaat echt nergenes over.
 
Ketelbinkie zei:
Omgeving Zuid Holland ( Brielle ).

Het maakt voor mij echt niet uit waarnaar ik ping op dit moment ongeveer 50 % van de IP Packets timen uit  :-\ :-\
Dit is echt slecht vooral als je zoals ik ff een online spel wilt spelen.

Ik heb ook een COM 21 Modem maar zou het daar aan liggen of is het netwerk van Chello "ietwat" overbelast ?
Ze moeten hier echt wat aan gaan doen. Dit gaat echt nergenes over.

Helpdesk bellen, als dat niet helpt, je abbo downgraden laten naar Light, dan krijg je voor 30 euro een Motorola en kun je daarna updaten naar classic.

gr, Henno
 
Henno zei:
Helpdesk bellen, als dat niet helpt, je abbo downgraden laten naar Light, dan krijg je voor 30 euro een Motorola en kun je daarna updaten naar classic.

gr, Henno


Zou date schelen dan ?
Als ik een traceroute doe dan zie ik dat het vanaf de AMS/IX misgaat dan timed alles uit. ??? ???

Ik wordt hier echt doodziek van.
Ik ga nu de helpdesk bellen en als ze me geen geruststellend antwoord geven kaas ik op naar XS4All. Jammer want Chello was altijd OK in deze regio. >:( >:( >:(
 
Als je dit probleem aangeeft moeten ze je een nieuw modem geven. Is een bekend probleem met com21 modems.
 
ChelloBOY zei:
Als je dit probleem aangeeft moeten ze je een nieuw modem geven. Is een bekend probleem met com21 modems.

Ze waren dat in ieder geval niet van plan. Ik heb ze er niet over gehoord. Het rare is dat ze mij een nieuw ip adres wilden geven maar zelfs dat lukte niet. Ze wilden me in de 213 range stouwen. maar na een ip release en een renew kreeg ik mijn oude ip adres gewoon weer terug 62. range. Na het halen van een nieuwe netwerk-kaart ( Ik ben eigenlijk gek want ik weet dat het probleem bij Chello ligt ) kreeg ik eindelijk een nieuw IP-adres. Maar weer in die 62.x range en weer een klote-ping. Nu willen ze van de help-desk dat ik trace routes en pings ga loggen en deze doormailen naar hun. :P :P :P :P
Ik mail nog 1 ding en das de opzegging. Achterlijk dat ze dat niet toegeven van dat docsis modem en dat ik niet gewoon een nieuwe ( eurodocsis ) krijg.  En ik ga niet voor 30 euro zitten trucken met abbo's en zo ik geef mijn geld wel ergens anders uit.  :( :( :(
 
Ik dacht eerlijk dat niemand had gereageerd op dit topic, foutje..

Maar goed, zoals misschien te merken (in andere topics) is het probleem nog steeds niet opgelost..    vandaag weer gebeld, word nu als het goed is binnen 2 dagen terug gebeld.

ps ketelbinkie heb je al een andere isp ?
 
Ketelbinkie zei:
Ze waren dat in ieder geval niet van plan. Ik heb ze er niet over gehoord. Het rare is dat ze mij een nieuw ip adres wilden geven maar zelfs dat lukte niet. Ze wilden me in de 213 range stouwen. maar na een ip release en een renew kreeg ik mijn oude ip adres gewoon weer terug 62. range. Na het halen van een nieuwe netwerk-kaart ( Ik ben eigenlijk gek want ik weet dat het probleem bij Chello ligt ) kreeg ik eindelijk een nieuw IP-adres. Maar weer in die 62.x range en weer een klote-ping. Nu willen ze van de help-desk dat ik trace routes en pings ga loggen en deze doormailen naar hun. :P :P :P :P
Ik mail nog 1 ding en das de opzegging. Achterlijk dat ze dat niet toegeven van dat docsis modem en dat ik niet gewoon een nieuwe ( eurodocsis ) krijg.  En ik ga niet voor 30 euro zitten trucken met abbo's en zo ik geef mijn geld wel ergens anders uit.  :( :( :(

Een andere ip range heeft geen enkele invloed. En het vragen naar data per mail is op zich prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan