• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ping gameserver

  • Onderwerp starter NickSonnevelt
  • Startdatum
N

NickSonnevelt

Hoi,

ik zit met het volgende probleem. Ik run een gameserver voor 12 man (medal of honor spearhead) maar de pings zijn redelijk hoog. Voorheen draaide ik de server met speedlinq 1024 upload en kon er met gemak 16 man in en de pings bleven rond de 50, dat is laag voor een zelfgemaakt server met 16 man.
Nu run ik de server met chello plus waarvan de upload net zo snel is maar de pings beginnen al bij de 50 ms. Ik heb 1 pc aangesloten op chello en de ander op adsl (we hebben nu nog 2 abbo's) als ik de gameserver opzete heb ik een start ping van 50ms terwijl ik de enige in de server ben. Zodra er meer bij komen loopt de ping al gauw tegen de 80/90 aan, ongeveer met 8 man.
Het vreemde is dat als ik de pc ping dat er een lage ping uit komt, 17 ms maar als ik een gameserver host er een hoge ping uit komt. minimaal 50ms.
Ik heb al 4 erg afwijkende poorten geprobeerd (12203, 12204 en 444) maar de ping blijft hoog. Hoe kan het dat ik met het pingen van de pc wel een lage ping heb en met gamen niet?
 
Je moet eerst weten wat je gemiddelde upload snelheid is.

Daarna moet je in je gameconfig bekijken wat de server voor een maximale clientrate aanhoudt.

als je de clientrate vermedigvuldigd met het aantal clients (in jou geval 12) dan mag de totale clientrate niet hoger zijn dan je uploadsnelheid.

Is dat het wel, dan moet je de max clienrate omlaag gooien zodat hij onder je max uploadsnelheid blijft...

Joe je dit alles moet doen bij MOH, weet ik niet, ik weet het alleen van Unreal Tournament... Maar ik weet zeker dat er een aantal tutorials op het net te vinden zijn...

Goggle eens 'running a moh server' ofzo

Succes
 
De sv_maxrate staat al op 0, met 1 speler moet dat niet uitmaken wat dat kan ie gewoon aan. M'n constante upload ligt boven de 100 kb.s :angel:
Verder staan de instellingen van de gameserver op het upc netwerk hetzefde als de instellingen op het adsl netwerk en toch is m'n start ping van upc ~ 50 ms en met adsl ~ 28ms. Dan heb ik het over 1 speler in de server.
 
Een gemiddelde speler verbruik 10Kb van je bandbreedte.

Als je een 12 spelers server opzet dan is dit dus 120Kb aan bandbreedte, een chello plus abonnement haal je dat al niet eens.
Daarbij komt er nog eens bij dat je totaal NIETS anders mag doen met je internet verbinding, al check je mail of heb je msn etc aanstaan dan kan de verbinding het al helemaal niet af.

Ik zou eens beginnen met hem op max 8 spelers te zetten, dat is meer geschikt voor een plus abonnement.
Als je alleen plus hebt voor een game server dan kan ik je beter adviseren om te downgraden naar classic en het prijs verschil wat je bespaart uitgeven om een gameserver te huren.

Een 12 persoons moh server huur je al voor zo'n 15 euro per maand(dat haal je er dus makkelijk uit) op een verbinding die dit wel met gemak af kan en daarbij zijn die vrijwel altijd en online en kun je zelf ook nog andere dingen doen met je PC.
 
ApriliaRS50 zei:
Hoi,

Voorheen draaide ik de server met speedlinq 1024 upload en kon er met gemak 16 man in en de pings bleven rond de 50, dat is laag voor een zelfgemaakt server met 16 man.
Nu run ik de server met chello plus waarvan de upload net zo snel is maar de pings beginnen al bij de 50 ms

Het is algemeen bekend dat de ping (globaal gezien) bij ADSL lager is dan bij coax(Chello).
En bij gameservers is niet alleen de upload maar ook zeker de ping erg belangrijk, dus chello opzeggen?
(zal Speedlinq wel in een deuk liggen als je met hangende pootjes terugkomt)

Maar waarom ga je ook van Speedlinq naar Chello? Tjeemig zeg niet bepaald slim lijkt me, je betaald nu meer voor minder. (maar da's mijn mening)
 
Terug
Bovenaan