• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

PHP

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Guest

Kan iemand mij ook vertellen of ik PHP kan draaien op mijn homepage
Ik kan namelijk niets vinden op de sites van multikabel over dit onderwerp.
BVD
 
Mayo zei:
Kan iemand mij ook vertellen of ik PHP kan draaien op mijn homepage
Ik kan namelijk niets vinden op de sites van multikabel over dit onderwerp.
BVD
Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk. Als MGV zijn we daar echter heel hard mee bezig.
 
BenJ zei:
Mayo zei:
Kan iemand mij ook vertellen of ik PHP kan draaien op mijn homepage
Ik kan namelijk niets vinden op de sites van multikabel over dit onderwerp.
BVD
Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk. Als MGV zijn we daar echter heel hard mee bezig.
Dat is heel jammer om te horen
Is er ook een reden dat multikabel dit niet toestaat ?
 
Mayo zei:
Dat is heel jammer om te horen
Is er ook een reden dat multikabel dit niet toestaat ?

Dit is wat ik er van denk, niet noodzakelijk de mening van Multikabel of de MGV.

1. PHP is per definitie onveilig. Een beetje programmeur kan zonder al te veel moeite de bestanden van anderen bekijken. Natuurlijk zijn hier wel truukjes voor om het moeilijker te maken, veilig krijg je het echter nooit.

2. PHP is moeilijk als je geen programmeur bent. Een beetje technisch iemand krijgt wel een tooltje aan de praat, een hoop mensen niet. Het geeft dus een ontzettende belasting op de helpdesk, en het zonder support aanbieden is ook bijna niet mogelijk.

3. PHP kost processorkracht. Een scriptje wat niet goed in elkaar steekt kan alle andere websites op een server negatief beïnvloeden met alle gevolgen van dien. Je kan veel en veel minder sites draaien met PHP, dan alleen met HTML.

4. Goedkope alternatieve zijn overal beschikbaar. Iemand die een serieuse website wilt beginnen, neemt niet het risico dat z'n site down kan gaan en gaat naar een goeie hostingboer toe. Dit zijn meestal kleine bedrijfjes met entheusiaste mensen waar je goed gehelpen wordt. De mensen die alleen maar PHP willen gebruiken om het uit te proberen blijven over, en als beheerder van zo'n server zou ik daar niet blij mee zijn.

5. PHP geeft mogelijkheden tot het hacken van de server, wat negatieve reclame op kan leveren. Als je een scriptje kunt uploaden naar een server is het niet zo moeilijk om een shell te krijgen, en als er ook maar een exploit uit komt waar niet tegen gepatched is, is je server gehacked. Op zich niet eens zo'n hele grote ramp, maar bedenk wel even dat dat in het nieuws gaat komen als 'Multikabel gehacked'. Negatieve reclame waar ze waarschijnlijk niet op zitten te wachten.

In mijn ogen zou het dus niet slim van Multikabel zijn om dit voor de particuliere markt in te voeren. Als Multikabel goed blijft luisteren naar z'n technische mensen, en niet al te veel af gaat op z'n marketingafdeling, denk ik ook niet dat het ooit gaat gebeuren.

Het standpunt van de MGV hierin begrijp ik dan ook niet helemaal, ook als gebruikersvereniging zou ik dit niet willen.

Als je graag met PHP wilt experimenteren, koop dan een goedkoop pakketje ergens, voor nog geen drie euro per maand heb je deze al, inclusief domeinnaam en alles.
 
Aan de ene kant is dit wel te begrijpen als ik dit zo lees maar ik denk dat er wel een hoop mensen van balen dat het niet mag.
Bedankt voor de info
 
Mayo zei:
Aan de ene kant is dit wel te begrijpen als ik dit zo lees maar ik denk dat er wel een hoop mensen van balen dat het niet mag.
Bedankt voor de info

Ja, PHP is leuk om mee te experimenteren. Wat is voor jou de reden om niet voor een paar euro per maand bij een hostingprovider een site onder te brengen? Je hebt dan meestal ook de beschikking over een database en Perl en alles...
 
MK kan ook gewoon een eigen webserver neer zetten. Dan heb je al mindere belasting op je mailserver.
Plus ze kunnen zelf hosting gaan aan bieden en daar weer wat op gaan verdienen
 
Tja, die Quicknet webruimte is neit echt voor professionele websites. Ik heb nu voor €1,50 per maand 4 GB (ook nog redelijk FUP, je mag tot 6 GB komen...) dataverkeer, HELM control panel, 10 MySQL of Acces DB's, 200 MB webspace en 16 MB per e-mailbox, het aantal van de boxen is niet vastgelsteld, maar maak het niet te gek.
 
PreyHunter zei:
MK kan ook gewoon een eigen webserver neer zetten. Dan heb je al mindere belasting op je mailserver.
Plus ze kunnen zelf hosting gaan aan bieden en daar weer wat op gaan verdienen

Heb je mijn berichtje hierboven gelezen?

Wat heeft de mailserver er mee te maken?
 
Maarten zei:
Mayo zei:
Dat is heel jammer om te horen
Is er ook een reden dat multikabel dit niet toestaat ?

Dit is wat ik er van denk, niet noodzakelijk de mening van Multikabel of de MGV.

1. PHP is per definitie onveilig. Een beetje programmeur kan zonder al te veel moeite de bestanden van anderen bekijken. Natuurlijk zijn hier wel truukjes voor om het moeilijker te maken, veilig krijg je het echter nooit.

2. PHP is moeilijk als je geen programmeur bent. Een beetje technisch iemand krijgt wel een tooltje aan de praat, een hoop mensen niet. Het geeft dus een ontzettende belasting op de helpdesk, en het zonder support aanbieden is ook bijna niet mogelijk.

3. PHP kost processorkracht. Een scriptje wat niet goed in elkaar steekt kan alle andere websites op een server negatief beïnvloeden met alle gevolgen van dien. Je kan veel en veel minder sites draaien met PHP, dan alleen met HTML.

4. Goedkope alternatieve zijn overal beschikbaar. Iemand die een serieuse website wilt beginnen, neemt niet het risico dat z'n site down kan gaan en gaat naar een goeie hostingboer toe. Dit zijn meestal kleine bedrijfjes met entheusiaste mensen waar je goed gehelpen wordt. De mensen die alleen maar PHP willen gebruiken om het uit te proberen blijven over, en als beheerder van zo'n server zou ik daar niet blij mee zijn.

5. PHP geeft mogelijkheden tot het hacken van de server, wat negatieve reclame op kan leveren. Als je een scriptje kunt uploaden naar een server is het niet zo moeilijk om een shell te krijgen, en als er ook maar een exploit uit komt waar niet tegen gepatched is, is je server gehacked. Op zich niet eens zo'n hele grote ramp, maar bedenk wel even dat dat in het nieuws gaat komen als 'Multikabel gehacked'. Negatieve reclame waar ze waarschijnlijk niet op zitten te wachten.

In mijn ogen zou het dus niet slim van Multikabel zijn om dit voor de particuliere markt in te voeren. Als Multikabel goed blijft luisteren naar z'n technische mensen, en niet al te veel af gaat op z'n marketingafdeling, denk ik ook niet dat het ooit gaat gebeuren.

Het standpunt van de MGV hierin begrijp ik dan ook niet helemaal, ook als gebruikersvereniging zou ik dit niet willen.

Als je graag met PHP wilt experimenteren, koop dan een goedkoop pakketje ergens, voor nog geen drie euro per maand heb je deze al, inclusief domeinnaam en alles.
Maarten
Ik kreeg nog wat meer info maar dit weer spreekt jou info die je hier post
Degene die dit stukje geschreven heeft is niet bepaald een 'kenner' :)
Waarschijnlijk is hij/zij niet verder gekomen dan html-1 en is vervolgens
afgehaakt omdat het te moeilijk is :)))

Maar om enigzins mijn woorden kracht bij te zetten, kijk eens naar de zgnd.
'grote' site's zoals nu.nl, nieuws.nl, google.nl, telegraaf.nl, enz enz
enz.
Deze site's draaien allemaal op script's o.a. asp, php etc. dus als er meer
nadelen dan voordelen bestonden gebruikten deze site's ook geen script's.
:-)

Laat je eigen geen zand in je ogen strooien door zgnd. kenners, de punten
die
de schrijver aanhaalt zijn stuk voor stuk simpel te weerleggen, als ik dit
stuk
lees krijg ik het gevoel dat het afkomt van een service provider die geen
geld
wil uitgeven ten behoeve van zijn klanten :) (service is ver te zoeken
tegenwoordig
wel betalen maar zo min mogelijk geven)

Ps. Multikabel gebruikt PHP met een mysql database :)(zoals zoveel
providers)
Tja en wie heeft nu het echte antwoord :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan