• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Phillips na Cisco, HELP

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jerney
  • Startdatum Startdatum
J

Jerney

Beste,

Ik heb altijd de Cisco HD DVR mediaboxen gehad. Ik zeg Boxen, omdat minstens 1 x per jaar er een tuner stuk ging waardoor ik weer een nieuwe kreeg opgestuurd

Deze box was via de HDMI aangesloten op mijn Marantz SR5003.
Deze geeft het geluid weer, en stuurt t beeld via HDMI weer door naar mijn TV. U alle wellicht bekent ;)

Nou had ik sinds enkel dagen problemen met het weergeven van On Demand programma's, waardoor er gister een monteur is langs geweest en mn Cisco box heeft vervangen voor de HD DVR van Phillips
Ik was al geen fan van Phillips, nu helemaal niet

Volgens de monteur is deze box VEEL beter dan de cisco, dus ik neem dat dan maar aan.

Alles aangesloten.
HDMI uit dus rechtstreeks op mijn Versterker HDMI in. (zelfde kabel, dus niks verander)
MAAR:

1-Als ik bij een HD zender kies voor Dolby geluidsweergave, blijf ik een 2-kanaals geluid hebben (volume gaat alleen iets omhoog) Bij Cisco, werd er dan 6 kanalen weer gegeven.

Nou heb ik even gegoodled en op diverse forums gelezen dat de Phillips het 5.1 signaal niet met de HDMI mee stuurt. Ik kan t eigenlijk niet geloven.
Dus ik UPC bellen, die adviseerde mij op hier te posten (bij deze) maar ook hier heb ik gelezen dat er geen 5.1 met de HDMI wordt mee gestuurd, dus ik weet niet helemaal waarom ik hier moet posten.

Nu kan ik vanmiddag een Extra optische kabel halen om die tussen mijn mediabox en versterker te
prikken. terwijl er al een HDMI kabel heen loopt??
Dan kan ik de HDMI van mijn mediabox dus net zo goed meteen in mn TV prikken, want voor t geluid hoeft hij niet naar mn versterker, als er ook een optische kabel loop

2- Gisteravond om 2300 uur heb ik de Phillips mediabox uit gezet (standby) Vanmorgen om half 7 zet ik m aan..sneeuw.... Nou is het echt jaren geleden dat ik voor t laatst sneeuw op mijn tv gezien heb (behalve bij het weer natuurlijk ;) )
Moet ik de netspanning eraf en er weer in doen, en dan heb ik beeld..... Is dit wel goed???

3- Lip Sync
Om een beetje normaal beeld v.s. geluid te hebben, staat de lip sync van de mediabox helemaal voluit. Maar als ik pauzeer en dan weer verder afspeel is het echt een ramp. Nou heb ik gelukkig het geluid via mn versterker waar ook Lip sync op zit, dus kan ik t weer rechttrekken, maar dit kan toch ook niet de bedoeling zijn?
Hoe t is met opnames, heb ik nog niet getest
Hoe t is bij On Demand, Geen idee, box is nog niet 'online'

4- AB
Reactie op de Afstandsbediening is traaaaag

5-IP (on demand en andere online features)
Verder wacht ik al een hele dag tot 'iemand' mn box aanmeld zodat IP modem en IP media box het doen en ik dus On demand kan kijken. Waarom duurt dit zo lang?


Ik moet dan wel weer heel eerlijk zeggen, dat ik versteld sta van het HD beeld van de Phillips box t.o.v de Cisco box, die is echt vele male mooier, maar dat is ook het enige pluspunt :(

- HD DVR Phillips (zwart)
- versterker Marantz SR5003
- TV Samsung LE650nogwattes (zit op mijn werk ;)
- Modem Cisco, draadloos

Nou bij deze heb ik gepost, dus Ik hoop echt dat iemand mij iets beters kan vertellen dat de technische klantenservice die alleen maar roept: Kan niet de Cisco en Phillis zijn precies t zelfde....

Alvast bedankt!
 
Bekend probleem idd bij de philips box, die stuurd geen 5.1 door via hdmi, cisco hddvr en pace mediabox doen dit wel.

Denk eerder dat het ook temaken heeft dat philips geen licentie heeft om 5.1 via hdmi doortesturen waardoor je dus maar 2.0 als max hoort, eenigste is dus optisch of coaxiaal.


Sneeuw op tv bij philips hddvr heb ik ook toen gehad, dit heeft temaken met hdcp handshake tussen tv en box(ook dit is bekend probleem)

Zou dus gewoon eisen bij HD of bij 1 van de upc webcare leden hier op forum, om nieuwe Cisco hddvr terug tekrijgen, maar dan wel de nieuwere 8685 versie.

https://ziggoforum.nl/topics/17317/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Hoi,

bedankt voor de tip.
Ik heb een PM naar iemand van de webcare gestuurd.

Ik kan gewoon niet geloven dat er nu nog handshake problemen bestaan.
Met mijn eerste Cisco box, van februari 2011 had ik dat wel, maar als ik alles in de goede volgorder aan zette ( Mediabox, Versterker, TV, zeg maar de volgorde van het signaal) had ik nooit ene probleem.
Met de cisco boxen daarna heb ik ook nooit problemen gehad.

Ik wil echt graag een Cisco box terug, 3 tuners ipv van 2, ja ach, ik was al 2 gewend, dus niet echt erg.

Ik sta alleen echt versteld van het mooiere HD Beeld van de Phillips box... maar al mijn andere ergernissen maken dat dan weer niet belangrijk ;)

Ik hoop dat ik wat hoor van Webcare...

Ik heb nl echt geen zi om een optische kabel te kopen terwijl er gewoon een HDMI naar mn versterker loopt!
En dan sneeuwen is gewoon helemaal niet te doen.

groetjes
Jerney
 
Niet vergeten dat die philips hddvr de eerste hddvr van upc is, en dus al oud beestje is, zijn veel problemen geweest met hdcp handshake en philips boxen.
 
nou dat verklaard wel het probleem in ieder geval.
Vraag me wel af waarom meneer monteur zo trots is op de phillips box.

Maarja ik weet weer waarom ik geen Phillips in huis heb.. t is het allemaal NetNiet.
Behalve het beeld dan.

Ik vraag me ook af of UPC nog wel de Cisco box uitgeeft, want sinds er Horizon is, willen ze van de HD-DVR af.
Dat ik ze net aan de telefoon had, begonnen ze er ook weer over.
Maar ik wil geen Horizon, geen toegevoegde waarde.
Ik heb een o.a. NAS en een Dune Blueray Mediaplayer. Dus ik kan me suf streamen, en 6 programma's opnemen hoeft van mij niet zo nodig. Via Internet kijken, kunnen we allemaal al.
 
Nou net weer pissig UPC gebeld.. want
- ik kon weer op de knietjes de netspanning er af halen...sneeuw
- heb nog steeds geen IP adres, dus geen on demand etc... Ging volgens de helpdesk waarschijnlijk ook niet meer goed komen.... shoot me :o
- en de rest is ook nog steeds k*t (lipsync, DDgeluid, zappen)

Wat ben ik blij dat ik nog geen nieuwe optische kabel heb gekocht!

Want na mijn hele waslijst met klachten over de phillips box, krijg ik gewoon weer een cisco opgestuurd!!

Box nr..
1 cisco (verkeerde box, geen HD)
2 cisco (tuner kapoet,)
3 cisco (tuner kapoet,)
4 phillips (alles k*t >:()
5 cisco dus :D
 
Gheh als je dit zo leest klinkt die Horizon zo verkeerd nog niet, maar heb zelf nooit problemen ondervonden met de Cisco en Philips.
 
Wat ik me dan altijd afvraag, wat doet of is er anders bij Jerney dat er zovaak iets kapot kan gaan. Ik heb zelf ook twee jaar een cisco gehad zonder problemen, same goes in het ouderlijk huis staat er ook al weer een paar jaar een cisco nog nooit problemen mee gehad.

Zal het dan met signaal te maken hebben of misschien wel de manier van handelingen uitvoeren op de box. Vind het altijd bizar hoe het bij de 1 goed kan werken en bij de ander zo slecht. Kan niet software matig zijn want dan zouden veel meer mensen de klachten moeten hebben
 
Terug
Bovenaan