J
Jerney
Beste,
Ik heb altijd de Cisco HD DVR mediaboxen gehad. Ik zeg Boxen, omdat minstens 1 x per jaar er een tuner stuk ging waardoor ik weer een nieuwe kreeg opgestuurd
Deze box was via de HDMI aangesloten op mijn Marantz SR5003.
Deze geeft het geluid weer, en stuurt t beeld via HDMI weer door naar mijn TV. U alle wellicht bekent
Nou had ik sinds enkel dagen problemen met het weergeven van On Demand programma's, waardoor er gister een monteur is langs geweest en mn Cisco box heeft vervangen voor de HD DVR van Phillips
Ik was al geen fan van Phillips, nu helemaal niet
Volgens de monteur is deze box VEEL beter dan de cisco, dus ik neem dat dan maar aan.
Alles aangesloten.
HDMI uit dus rechtstreeks op mijn Versterker HDMI in. (zelfde kabel, dus niks verander)
MAAR:
1-Als ik bij een HD zender kies voor Dolby geluidsweergave, blijf ik een 2-kanaals geluid hebben (volume gaat alleen iets omhoog) Bij Cisco, werd er dan 6 kanalen weer gegeven.
Nou heb ik even gegoodled en op diverse forums gelezen dat de Phillips het 5.1 signaal niet met de HDMI mee stuurt. Ik kan t eigenlijk niet geloven.
Dus ik UPC bellen, die adviseerde mij op hier te posten (bij deze) maar ook hier heb ik gelezen dat er geen 5.1 met de HDMI wordt mee gestuurd, dus ik weet niet helemaal waarom ik hier moet posten.
Nu kan ik vanmiddag een Extra optische kabel halen om die tussen mijn mediabox en versterker te
prikken. terwijl er al een HDMI kabel heen loopt??
Dan kan ik de HDMI van mijn mediabox dus net zo goed meteen in mn TV prikken, want voor t geluid hoeft hij niet naar mn versterker, als er ook een optische kabel loop
2- Gisteravond om 2300 uur heb ik de Phillips mediabox uit gezet (standby) Vanmorgen om half 7 zet ik m aan..sneeuw.... Nou is het echt jaren geleden dat ik voor t laatst sneeuw op mijn tv gezien heb (behalve bij het weer natuurlijk
)
Moet ik de netspanning eraf en er weer in doen, en dan heb ik beeld..... Is dit wel goed
3- Lip Sync
Om een beetje normaal beeld v.s. geluid te hebben, staat de lip sync van de mediabox helemaal voluit. Maar als ik pauzeer en dan weer verder afspeel is het echt een ramp. Nou heb ik gelukkig het geluid via mn versterker waar ook Lip sync op zit, dus kan ik t weer rechttrekken, maar dit kan toch ook niet de bedoeling zijn?
Hoe t is met opnames, heb ik nog niet getest
Hoe t is bij On Demand, Geen idee, box is nog niet 'online'
4- AB
Reactie op de Afstandsbediening is traaaaag
5-IP (on demand en andere online features)
Verder wacht ik al een hele dag tot 'iemand' mn box aanmeld zodat IP modem en IP media box het doen en ik dus On demand kan kijken. Waarom duurt dit zo lang?
Ik moet dan wel weer heel eerlijk zeggen, dat ik versteld sta van het HD beeld van de Phillips box t.o.v de Cisco box, die is echt vele male mooier, maar dat is ook het enige pluspunt
- HD DVR Phillips (zwart)
- versterker Marantz SR5003
- TV Samsung LE650nogwattes (zit op mijn werk
- Modem Cisco, draadloos
Nou bij deze heb ik gepost, dus Ik hoop echt dat iemand mij iets beters kan vertellen dat de technische klantenservice die alleen maar roept: Kan niet de Cisco en Phillis zijn precies t zelfde....
Alvast bedankt!
Ik heb altijd de Cisco HD DVR mediaboxen gehad. Ik zeg Boxen, omdat minstens 1 x per jaar er een tuner stuk ging waardoor ik weer een nieuwe kreeg opgestuurd
Deze box was via de HDMI aangesloten op mijn Marantz SR5003.
Deze geeft het geluid weer, en stuurt t beeld via HDMI weer door naar mijn TV. U alle wellicht bekent

Nou had ik sinds enkel dagen problemen met het weergeven van On Demand programma's, waardoor er gister een monteur is langs geweest en mn Cisco box heeft vervangen voor de HD DVR van Phillips
Ik was al geen fan van Phillips, nu helemaal niet
Volgens de monteur is deze box VEEL beter dan de cisco, dus ik neem dat dan maar aan.
Alles aangesloten.
HDMI uit dus rechtstreeks op mijn Versterker HDMI in. (zelfde kabel, dus niks verander)
MAAR:
1-Als ik bij een HD zender kies voor Dolby geluidsweergave, blijf ik een 2-kanaals geluid hebben (volume gaat alleen iets omhoog) Bij Cisco, werd er dan 6 kanalen weer gegeven.
Nou heb ik even gegoodled en op diverse forums gelezen dat de Phillips het 5.1 signaal niet met de HDMI mee stuurt. Ik kan t eigenlijk niet geloven.
Dus ik UPC bellen, die adviseerde mij op hier te posten (bij deze) maar ook hier heb ik gelezen dat er geen 5.1 met de HDMI wordt mee gestuurd, dus ik weet niet helemaal waarom ik hier moet posten.
Nu kan ik vanmiddag een Extra optische kabel halen om die tussen mijn mediabox en versterker te
prikken. terwijl er al een HDMI kabel heen loopt??
Dan kan ik de HDMI van mijn mediabox dus net zo goed meteen in mn TV prikken, want voor t geluid hoeft hij niet naar mn versterker, als er ook een optische kabel loop
2- Gisteravond om 2300 uur heb ik de Phillips mediabox uit gezet (standby) Vanmorgen om half 7 zet ik m aan..sneeuw.... Nou is het echt jaren geleden dat ik voor t laatst sneeuw op mijn tv gezien heb (behalve bij het weer natuurlijk
)Moet ik de netspanning eraf en er weer in doen, en dan heb ik beeld..... Is dit wel goed

3- Lip Sync
Om een beetje normaal beeld v.s. geluid te hebben, staat de lip sync van de mediabox helemaal voluit. Maar als ik pauzeer en dan weer verder afspeel is het echt een ramp. Nou heb ik gelukkig het geluid via mn versterker waar ook Lip sync op zit, dus kan ik t weer rechttrekken, maar dit kan toch ook niet de bedoeling zijn?
Hoe t is met opnames, heb ik nog niet getest
Hoe t is bij On Demand, Geen idee, box is nog niet 'online'
4- AB
Reactie op de Afstandsbediening is traaaaag
5-IP (on demand en andere online features)
Verder wacht ik al een hele dag tot 'iemand' mn box aanmeld zodat IP modem en IP media box het doen en ik dus On demand kan kijken. Waarom duurt dit zo lang?
Ik moet dan wel weer heel eerlijk zeggen, dat ik versteld sta van het HD beeld van de Phillips box t.o.v de Cisco box, die is echt vele male mooier, maar dat is ook het enige pluspunt

- HD DVR Phillips (zwart)
- versterker Marantz SR5003
- TV Samsung LE650nogwattes (zit op mijn werk

- Modem Cisco, draadloos
Nou bij deze heb ik gepost, dus Ik hoop echt dat iemand mij iets beters kan vertellen dat de technische klantenservice die alleen maar roept: Kan niet de Cisco en Phillis zijn precies t zelfde....
Alvast bedankt!


)