• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Philips HD PVR via HDMI op Onkyo-SR707?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rutgerxp
  • Startdatum Startdatum
R

rutgerxp

Hallo,

Ik heb mijn Philips HD PVR aangesloten op een Onkyo TX-SR707 receiver via HDMI.

Ik heb geen DD5.1 geluid over HDMI, dat is blijkbaar een bekend probleem.

Maar een ander probleem is dat opgenomen programma's nu niet meer vloeiend weergegeven worden. Enig idee hoe dat komt?
De HD PVR, Onkyo en tv staan ingesteld op 720p weergave.

gewoon HDTV kijken werkt verder normaal.

alvast bedankt voor elke hulp.
 
Hoi en welkom op dit forum.

Allereerst zou je kunnen stellen dat de auto resolutie in de HD DVR eigenlijk de beste keuze is.
Laat je tv maar de beste resolutie kiezen, die kan dat veel beter.
Als je tv HD ready is moet hij zelf bij 720 lijnen bij bedenken (1360x768) en bij 1080i wat weghalen.
Sd zenders worden dan wel in 576p getoond, maar ook daar gaat je tv het beste mee om.
Uteindelijk geeft dit het beste beeld.

Echter of dat de reden van het schokken is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het zou zomaar kunnen.
Het klopt dat de Philips geen audio over HDMI doet, de Cisco wel maar die heeft een tuner minder.
En er wordt momenteel hard aan een update gewerkt die dit probleem zou kunnen verhelpen.

Wat je eventueel even kunt proberen is om de DVR rechstreeks op de tv aan te sluiten , en dan kijken of het probleem blijft.
Immers de audio moet je toch gescheiden aanbieden
Succes
 
Wat betreft het schokken van opname's.

Hier heb ik ook last van maar alleen als ik de DVR op een hd zender heb staan en dan naar de opname ga kijken. Blijkbaar is een HD stream op de achtergrond te veel als je video aan het kijken bent.

Als ik terug schakel naar een SD zender en dan de opname bekijk loopt het vloeiend.
Hoop dat je hier iets aan hebt,
 
Terug
Bovenaan