• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Philips 40pfl6606 en installatie zenders

  • Onderwerp starter Onderwerp starter boeda12
  • Startdatum Startdatum
B

boeda12

Hoi, ik heb 2 weken terug een philips 40pfl6606 gekocht, toestel aangezet en begonnen met installatie doorlopen toen zenders zoeken voor de CI+ het rare vond ik dat hij gelijk begon te zoeken en nergens om vroeg.
Bij mijn zoon die heeft de 40pfl5606 gekocht werd gevraagd welke regio en welke plaats etc en hij was met kanalen zoeken zo klaar.
Bij mij stond er alleen HE Zevenaar en duurde het zoeken zeer lang,bij hem 278 kanalen gevonden en bij mij over de 280.
Als ik de progammagids doe bij mij via netwerk dan staan er al een hoop zenders toegewezen ook sat1,prosieben en meerdere zenders die UPC niet heeft.
De progammagids via en van de zender zelf heb ik het probleem dat als ik dan in de progammagids een progammainfo wil kijken het lang duurt voor je de info krijgt en de helft is akakadabra alleen de laatste regel is nederlands.
Ik weet het niet maar ik krijg het vermoeden dat dit toestel al ingebruik is geweest, zoiets van zolang proberen met omruil garantie ofzo.
Zijn er mensen op dit forum die ook een 40pfl6606 hebben en mij kunnen vertellen hoe het bij hun gegaan is met zenders zoeken via UPC en hoe het met de EPG bij hun zit.
Alvast bedankt
 
helliebv zei:
terug zetten naar de fabrieksinstelling en opnieuw beginnen

Daar had ik zelf ook al aan gedacht, maar ik ben benieuwd of er gebruikers zijn met het zelfde toestel en hoe daar de ervaring mee is met het installeren van de zenders.
 
ik heb zelf de 32pfl7605 en heb et met deze tv ook zo gedaan anders plilips even bellen.
 
helliebv zei:
ik heb zelf de 32pfl7605 en heb et met deze tv ook zo gedaan anders plilips even bellen.

Werd bij jou ook gevraagd naar de regio en plaats waar je woont?
 
ja klopt maar wel naar ik eerst terug ben gegaan naar fabrieksinsteling niet bij update
 
helliebv zei:
ja klopt maar wel naar ik eerst terug ben gegaan naar fabrieksinsteling niet bij update

Inmiddels contact gehad met Philips helpdesk.
Blijkt dat signaalsterkte te weinig is moet rond de 85 zijn voor goede werking kanalen zoeken.
Inmiddels UPC gebeld en omdat ik CI+ module als pakket heb besteld heb ik recht op een gratis installatie monteur die komt donderdag middag langs en die kon dan gelijk kijken waarom ik maar 50 tot 54 % (Geeft mijn TV dus aan ) signaalsterkte heb ze konden het signaal ook niet meten want de wandcontact doos konden ze niet vinden terwijl ze die normaal wel kunnen uitlezen dus er zit iets niet goed.
Hopend op een goed afloop

wordt vervolgt
 
boeda12 zei:
Inmiddels contact gehad met Philips helpdesk.
Blijkt dat signaalsterkte te weinig is moet rond de 85 zijn voor goede werking kanalen zoeken.
Inmiddels UPC gebeld en omdat ik CI+ module als pakket heb besteld heb ik recht op een gratis installatie monteur die komt donderdag middag langs en die kon dan gelijk kijken waarom ik maar 50 tot 54 % (Geeft mijn TV dus aan ) signaalsterkte heb ze konden het signaal ook niet meten want de wandcontact doos konden ze niet vinden terwijl ze die normaal wel kunnen uitlezen dus er zit iets niet goed.
Hopend op een goed afloop

wordt vervolgt

Monteur geweest heeft gemeten signaal waarde was 62%,72 en 72%. Dit was boven de minimale waarden die UPC hanteerd als minimale waarden.
Dus fijn dan, ik moet er dan maar een versterker tusen zetten volgens UPC.
Ben al bij verschillende kennissen geweest die ook UPC hebben en daar is de signaalsterkte tussen de 90 en 100%.
Heb ik dus weer.
 
boeda12 zei:
Monteur geweest heeft gemeten signaal waarde was 62%,72 en 72%. Dit was boven de minimale waarden die UPC hanteerd als minimale waarden.
UPC monteur meet met zijn meter niet in procenten, maar in dBuV.
Een monteur meet met zijn meter het signaal op de AOP op drie verschillende frequenties (laag, midden en hoog) de signaalsterkte in dBuV.
De minimale (voorgeschreven) signaalwaarde is 60 dBuV en daar zit jij boven. *
Ga jij achter de AOP nog splitters plaatsen dan kan het signaal in de lage frequentie te laag worden, want een 2 weg splitter geeft 3,6 dB verlies en een 4 weg zelfs 7,5 dB
Het kan dus makkelijk zijn dat jij bij je TV te weinig signaal hebt. De oplossing is dan om een versterker te gebruiken.

* Ik vind het verschil in signaalsterkte op de lage frequentie tov de rest wel vrij groot.
 
Terug
Bovenaan