• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

PHILIPS 37PFL7603H werkend met DVB-C?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jdw75
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jdw75

Hoi, ben nieuw hier maar heb een vraag.

Naast mijn Philips 42PFL9903H (Aurea 2) voor in de woonkamer ben ik van plan een Philips 37PFL7603H aan te schaffen voor de slaapkamer waarbij ik het van belang vind dat er geen extra "losse" DVB-C HD decoderkastjes nodig zijn.
Mijn Aurea in de woonkamer werkt namelijk prima op de smartcard van Ziggo in combinatie met een AlphaCrypt Classic module (versie 3.18).

Mijn vraag is of het type DVB-C tuner in mijn Aurea dezelfde is als in de 7603H versie?
Met andere woorden; gaat het ook werken met de AlphaCrypt/smartcard combinatie.

De plaatselijke Philips leverancier zegt dat de tuner anders is in de 7603H en dat het waarschijnlijk niet gaat werken. Daarnaast wist hij me te vertellen dat de nieuwe modellen uit de 7000-serie in maart kwamen en dat deze dezelfde DVB-C tuner zouden krijgen als de Aurea.
 
Bij mijn 32PFL9603H werkt de Alphacrypt in ieder geval prima.
 
Geen idee of de DVB-C tuner identiek is maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat in een familie apparaten de tuner afwijkend zou zijn.
 
Vandaag geprobeerd...



.....het werkt!:pompom:

In combinatie met een AlphaCrypt Classic module en de locatie op Zweden of Finland wordt de DVB-C tumer in de TV ingeschakeld en werkt alles naar behoren.
 
Vandaag geprobeerd...



.....het werkt!:pompom:

In combinatie met een AlphaCrypt Classic module en de locatie op Zweden of Finland wordt de DVB-C tumer in de TV ingeschakeld en werkt alles naar behoren.

Mooi dat het goed werkt. :-P

Wel jammer dat het via zo'n omweg moet en Ziggo nog steeds krampachtig blijft doen wat betreft het accepteren van de CAM modules.

Maar hoe meer gebruikers hoe beter natuurlijk. :lol:
 
CAM Module

Ik kom er als leek net achter wat common interface, CAM etc. is. Mijn TV heeft een CAM interface, en we hebben nu een Humax decoder, apart kastje, spec is 5 Watt standby power, aparte remote.

Als Ziggo een CAM voor de CI zou ondersteunen had ik deze graag willen toepassen. Handiger, goedkoper, minder energieverbruik en waarschijnlijk snellere bediening. Het huidige risico op verandering waardoor de Alphacrypt niet meer werkt lijkt mij echter te groot. Ik vraag mij af wat de motivatie van Ziggo is om deze modules niet op te nemen in hun aanbod. Er zijn wel complete TV's die door Ziggo gecertificeerd zijn.
 
Ziggo ondersteund normale cam's via ci niet ivm afspraken content leveranciers. Het opnemen etc kan niet gecontroleerd worden. Anderen zullen zeggen dat Ziggo zelf de controle / macht wil houden. Ergens zal een waarheid liggen zullen we maar zeggen.

Die "complete" tv's hebben een volledige decoder ingebouwd die gecertificeerd is. Deze tv's beschikken dus niet over een ci slot.

Binnenkort komen de CI+ modellen op de markt en gaat ziggo ook met een ci+ cam komen. Deze zal dus echter niet werken met jouw combinatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan