• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Philips 32PFL5007 frequentie wordt niet herkend

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bageu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Bageu

Hallo,
Sinds gisteren de trotse bezitter van een Philips 32PFL5007. Ik heb een Ziggo Alles-in-1 abonnement. Ben in bezit van een geactiveerde smartcard. Die ik wil gebruiken via een CI+ Module. Installatie zenders doe ik conform handleiding zonder CI+ Module.

Het lukt mij niet om de digitale zenders te installeren omdat mijn netwerkfrequentie niet herkend wordt 514.00. Ik kom dus ook niet bij een stap waar het Netwerknummer gevraagd wordt.

Verder reeds gedaan:
- Ziggo gebeld en hun aanwijzingen gevolgd door direct de kabel aan te sluiten zonder ook maar iets ertussen. Zij snapte het ook niet.
- Software update gedownload van de Philips site en succesvol geinstalleerd (firmware).
- Ook de fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw begonnen.
- ook via zenders instellen gereset
- ook ipv Ziggo 'Anders' geselecteerd
- ook stroom eraf gehaald voor een nacht
- ook randapparatuur ontkoppeld
- ook een ander land geselecteerd (las ik ergens op dit forum)
- ook geprobeerd met smartcard en CI+ Module te installeren

Kortom: I'm lost!

Iemand anders bekend met dit probleem. Aangezien het model op veel plekken uitverkocht is zouden toch meer mensen dit probleem moeten hebben...... Of heb ik het maandagochtendmodel?

Elke suggestie welkom! Alvast bedankt.
 
Het lukt mij niet om de digitale zenders te installeren omdat mijn netwerkfrequentie niet herkend wordt 514.00. Ik kom dus ook niet bij een stap waar het Netwerknummer gevraagd wordt.


Bij sommige tv,s moet mogelijk bij de netwerkfrequentie een extra 0 worden
toegevoegd dus 514.000 of 051400 ipv 51400.

Roelof.
 
Om te controleren of je antenne aansluiting wel signaal ontvangt/doorgeeft zou je ook nog de analoge zenders kunnen laten zoeken. Als je die wel ziet is er met je kabelsignaal niets of niet veel aan de hand.

Dan is je probleem vermoedelijk dat je een verkeerde frequentie (die 514MHz) ingevoerd hebt zoals hier al eerder werd geschreven. Als je in jouw gebied 514MHz moet invullen, dan hangt het van het merk TV af hoe ze dat willen hebben. Bij sommige TV's moet je 2 cijfers achter de komma invullen, bij anderen 3 en bij sommigen moet je 6 cijfers zonder komma gebruiken. Dus daar kun je nog wat mee testen. Ik heb de handleiding van Philips even gedownload, maar daarover staat niets beschreven, dus het zou duidelijk moeten worden op je scherm.
 
Dank voor jullie reacties.
Analoog installeert ie gewoon alles.
De conventie die Philips mij verplicht (ik kan het dus ook niet anders invullen) is xxx.xx ik kan dus ook niets anders invullen als 514.00 Heb wel de andere frequenties geprobeerd (je weet maar nooit) maar krijg zelfde melding dan.
 
Dank voor jullie reacties.
Analoog installeert ie gewoon alles.
De conventie die Philips mij verplicht (ik kan het dus ook niet anders invullen) is xxx.xx ik kan dus ook niets anders invullen als 514.00 Heb wel de andere frequenties geprobeerd (je weet maar nooit) maar krijg zelfde melding dan.

Heb je al geprobeerd om de Philips klantenservice te bellen ? Want als je niet voorbij deze stap komt is er of iets fout met de firmware, maar dan lijkt me dat er wel meer mensen last van zouden moeten hebben, of het is toch nog iets in de bediening wat fout gaat. Het ziggo signaal is het niet (analoog werkt) en zelfs zonder CI+ module moet je TV wel kanalen ontvangen (gecodeerd), dus je probleem heeft niets met de module te maken.
 
Ga ik morgenochtend direct doen. Ziggo kwam er iig niet uit gisteren.
Er zouden meer mensen last van moeten hebben lijkt mij, mits ik daadwerkelijk het maandagochtendmodel heb.
Op hun site staat niets hierover (als het een veel voorkomend probleem zou zijn mag je dat toch verwachten). In hun laatste update van de firmware is wel het blijven zoeken naar een frequentie opgelost (begin mei). Ik heb dit geïnstalleerd maar lostte iig mijn probleem niet op.

Ik laat morgen even weten wat Philips er zelf van zegt. Wel een vervelende klantervaring zo. Veel geld voor in principe een prachtig toestel en dan je HD zenders niet kunnen installeren, bellen, zoeken op internet, updates installeren enz.
 
Ga ik morgenochtend direct doen. Ziggo kwam er iig niet uit gisteren.
Er zouden meer mensen last van moeten hebben lijkt mij, mits ik daadwerkelijk het maandagochtendmodel heb.
Op hun site staat niets hierover (als het een veel voorkomend probleem zou zijn mag je dat toch verwachten). In hun laatste update van de firmware is wel het blijven zoeken naar een frequentie opgelost (begin mei). Ik heb dit geïnstalleerd maar lostte iig mijn probleem niet op.

Ik laat morgen even weten wat Philips er zelf van zegt. Wel een vervelende klantervaring zo. Veel geld voor in principe een prachtig toestel en dan je HD zenders niet kunnen installeren, bellen, zoeken op internet, updates installeren enz.

514 en verder niets invullen dus niet die dubbel 0? Erachter staat mhz?
Kun je eens aangeven wat ie precies vraagt? Dus vanaf het begin als je de zenders gaat zoeken.
Neem aan dat je voor Cable hebt gekozen? Misschien stomme vraag maar doe het toch even..:wink:

Las wel dit nog KLIK. Niet jouw model tv maar wellicht dat je er toch wat mee kunt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De nullen niet invullen gaat niet. Er staat 000.00 ik kan alleen de 0 wijzigen in een ander getal.... Ook geen streepje of leeg ofzo. Ja heb kabel geselecteerd.
 
De nullen niet invullen gaat niet. Er staat 000.00 ik kan alleen de 0 wijzigen in een ander getal.... Ook geen streepje of leeg ofzo. Ja heb kabel geselecteerd.

Tsja 500 en 14 dan maar dus 500.14...ha ha ha nee toch.:cool:

Hierboven heb ik je nog een link gegeven kijk aub even of je daar nog wat mee kunt.
 
De nullen niet invullen gaat niet. Er staat 000.00 ik kan alleen de 0 wijzigen in een ander getal.... Ook geen streepje of leeg ofzo. Ja heb kabel geselecteerd.

Er staat 00 dus die laatste 2? Nog een keer 00 drukken dan via AB? lukt dat niet 3 keer 000 op het eind drukken dan kijken of ie verder gaat. Ik weet het het staat er niet maar toch proberen..:mrgreen::wink: Je weet het nooit..:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan