• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Periodes van fout code 2040 (UI + audio blijft werken).

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ywa
  • Startdatum Startdatum
Y

Ywa

Hallo allen!

Bij een familielid hebben ze Horizon aangesloten op een ietwat oude LG LCD TV. Dit is een lange tijd goed gegaan, maar een jaar geleden begonnen zich een raar probleem voor te doen. Een week lang kwam er WEL beeld op de LG TV, maar alleen de Horizon user interface (UI) en niet het beeld van de daadwerkelijke zender/on-demand film. Dat blijft zwart. Er is wel audio. Tevens is de foutcode 2040 zichtbaar.

Zodra, na lang aandringen bij destijds UPC, de monteur kwam was het probleem al spontaan verholpen. Hij heeft wel de standaard dingen gecontroleerd en ook de bekabeling gecontroleerd. Maar helaas is het daarna weer meerdere keren fout gegaan, waaronder ook nu.

Is dit misschien een DHCP probleem, gezien het een oudere TV betreft? Maar ik dacht dat de user interface dan ook niet zichtbaar is. Of is het misschien een ander probleem?

Alvast bedankt!
 
Dat is idd een hdcp probleem waardoor er wel gui beeld is en geluid maar geen tv beeld tezien is.

Soms is dit optelossen door andere hdmi kabel ertussen tedoen, anders zou je nog even kunnen spelen met de beeld instellingen van de horizon box.
 
Indien mogelijk ook de box -aansluiten op een andere HDMI poort om te testen of dat het oplost.

Vroeger toen veel mensen problemen hadden met HDCP hielp het om een HDMI switch tussen box uitgang en TV aan te sluiten.
Zie bv: https://ziggoforum.nl/posts/622966/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan