K
kees_k
Beste mensen,
Een lastig probleem dat ik reeds met meerdere experts heb besproken. Conclusie is op dit moment dat het ligt aan de Ziggo-verbinding.
Het probleem is als volgt:
Gedurende bepaalde periodes kan geen toegang worden verkregen tot directories die met htaccess / htpasswd zijn afgesloten.
Andere pagina's geven geen probleem.
Ligt niet aan browser-cache of tal van andere reeds aangedragen oplossingen.
Met Firefox krijg je de bekende melding "De verbinding werd geherinitialiseerd". Ook met andere browsers geen toegang.
Op het moment dat het probleem in Amersfoort ontstaat hebben collega's elders wel toegang en andersom.
Als het probleem mij bij zelf ontstaat op mijn Ziggo-netwerk kan ik wel met dezelfde PC / browser deze pagina's benaderen via mijn XS4all-netwerk dat ik ook heb liggen.
Heb het vermoeden dat het gaat om updates van Ziggo-modems die meteen na een dergelijke update geen verbinding kunnen maken met door htaccess afgesloten directory's maar na weer 'in balans komen' weer toegang bieden.
De vraag is nu wat er precies gebeurt met een dergelijke modem-update en wat de relatie zou kunnen zijn met het beschreven probleem.
Nogmaals het gaat alleen om de toegang tot met htaccess / htpasswd afgesloten pagina's.
Zonder verdere acties krijg ik de volgende dag wel weer toegang.
De Ziggo helpdesk geeft tot op heden aan dat er bij Ziggo geen probleem zit...maar ik ben wel benieuwd naar gelijksoortige ervaringen van andere klanten en naar mogelijke oorzaken / oplossingen.
Al vast dank voor jullie suggesties!
Een lastig probleem dat ik reeds met meerdere experts heb besproken. Conclusie is op dit moment dat het ligt aan de Ziggo-verbinding.
Het probleem is als volgt:
Gedurende bepaalde periodes kan geen toegang worden verkregen tot directories die met htaccess / htpasswd zijn afgesloten.
Andere pagina's geven geen probleem.
Ligt niet aan browser-cache of tal van andere reeds aangedragen oplossingen.
Met Firefox krijg je de bekende melding "De verbinding werd geherinitialiseerd". Ook met andere browsers geen toegang.
Op het moment dat het probleem in Amersfoort ontstaat hebben collega's elders wel toegang en andersom.
Als het probleem mij bij zelf ontstaat op mijn Ziggo-netwerk kan ik wel met dezelfde PC / browser deze pagina's benaderen via mijn XS4all-netwerk dat ik ook heb liggen.
Heb het vermoeden dat het gaat om updates van Ziggo-modems die meteen na een dergelijke update geen verbinding kunnen maken met door htaccess afgesloten directory's maar na weer 'in balans komen' weer toegang bieden.
De vraag is nu wat er precies gebeurt met een dergelijke modem-update en wat de relatie zou kunnen zijn met het beschreven probleem.
Nogmaals het gaat alleen om de toegang tot met htaccess / htpasswd afgesloten pagina's.
Zonder verdere acties krijg ik de volgende dag wel weer toegang.
De Ziggo helpdesk geeft tot op heden aan dat er bij Ziggo geen probleem zit...maar ik ben wel benieuwd naar gelijksoortige ervaringen van andere klanten en naar mogelijke oorzaken / oplossingen.
Al vast dank voor jullie suggesties!