• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

PC limiteerd internetsnelheid

Berichten
702
Hoi allemaal,

Ik heb nu 200Mb down, voorheen 150Mb.
Sinds enkele weken haal ik deze snelheden niet meer op de PC, kom niet meer boven de
120Mb uit(Mijn oude abbo!) Dacht in eerste instantie dat het aan UPC lag (verkeerde file in modem?) maar
dat klopt dus niet. Met een aangesloten laptop haal ik wel de snelheden, nu dus 200Mb, met
de PC kom ik niet boven de 120........
Heb een gigabit kaart in de pc dus dat mag het probleem niet zijn,bekabeling is ook oke
omdat ik met de laptop wel de snelheid haal. Het zit 'm dus puur in de PC.
Windhoos Firewall, defender en virusscanner uitschakelen is het ook niet.
Wat ik wel een keer gedaan heb is systeemherstel via DOS prompt omdat mijn systeem nergens meer op reageerde.
Heeft dat invloed op mijn internetsnelheid via de PC?
Ik zie vast iets over het hoofd....is een clean install misschien beter?
Suggesties zijn welkom!!!
 
Heb je de instellingen van je LAN kaart al eens bekeken? Staat deze op "Auto negotiate " of vast op 100Mb? Zie je nog een instelling 1Gb/ 1000Mb die je kan selecteren? Eventueel kun je nog zoeken naar nieuwere drivers
 
Toevallig antivirus op pc staan? zoja die even uitzetten en opnieuw testen, bij sommige antivirus software begint hij gelijl tescannen tijdens het dlen, en dat kan je download doen zakken.
 
Shadowranger zei:
Heb je de instellingen van je LAN kaart al eens bekeken? Staat deze op "Auto negotiate " of vast op 100Mb? Zie je nog een instelling 1Gb/ 1000Mb die je kan selecteren? Eventueel kun je nog zoeken naar nieuwere drivers

Kaartje staat op auto, ook al eens geprobeerd op 1000/full duplex maar geeft geen verschil.
De drivers zijn up-to date.....
Met alle beveiligingen uitgeschakeld (Firewall,anti virus,defender) nog steeds geen resultaat :(
Hellup!!
 
Misschien eens de computer opstarten in veilige modus met netwerkondersteuning?
Test het dan nog eens.
 
Waarmee haal je de snelheden, speedtest, of een nieuwsgroepenslurper?

Zou gewoon even Win er opnieuw opknallen, dan sluit je nagenoeg alles uit, behalve je hardware. Of leech een linuxlive-CD en test van daaruit even.
 
blackjack zei:
Misschien eens de computer opstarten in veilige modus met netwerkondersteuning?
Test het dan nog eens.

In veilige modus haal ik wel de volle snelheid!
Net nogmaals alle beveiligingen uitgezet en weer 120 i.p.v. 200......
Het zit 'm dus ergens in de Windhoos......

Dell dimension 9200 met Vista.
 
Shadowranger zei:
Heb je de instellingen van je LAN kaart al eens bekeken? Staat deze op "Auto negotiate " ...
Kun je dat dan uitschakelen? Ik kan op mijn onboardkaart daar niets over vinden. ik was in de veronderstelling dat deze per definitie op alle moderne apparatuur van de laatste jaren vast aanwezig was.
Het maakt in de meeste gevallen crossoverkabel overbodig. Alleen heb ik wel begrepen (corrigeer me als ik me vergis) dat crossoverkabel door die autonegotiate nog wel net als straight functioneert, maar slechts tot en met 100 Mb/s (waar je met slechts 4 van de 8 aders kan volstaan) en dat je voor gigabitverbindingen altijd straight moet gebruiken. Misschien zou de vraag dan ook moeten luiden of je per ongeluk nog crosskabel hebt liggen.
 
Kijk eens met taakbeheer welke processen er op de achtergrond draaien.
Schakel eventueel steeds 1 proces uit, en test dan de snelheid.
 
Terug
Bovenaan