• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

PC geeft geen beeld meer

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Chima
  • Startdatum Startdatum
Berichten
509
Hoi,

De PC van mijn schoonmoeder geeft geen beeld meer. Dat wil zeggen, wanneer je hem aanzet komt er op het beeldscherm "No Signal" te staan.
Nu heb ik er niet zo heel veel verstand van maar ik heb het volgende al geprobeerd.

Andere monitor
Andere VGA kabel
Andere losse video kaart
Andere HD.

Dit alles heeft nog niet mogen baten.
Ik heb ook alle overige hardware één voor één losgekoppeld en het geheugen eruit en erin en in andere slots gedaan en telkens geprobeerd op te starten. Helaas zonder succes.

Het moederbord is een MSI n1996 k9agm3 met een onboard videokaart. Processor weet ik zo niet.

Iemand suggesties waar ik het nog in zou moeten zoeken?

Thanks!
 
Misschien in je computer bios video onboard uitzetten en uiteraard de vga kabel aan je andere video kaart sluiten?
 
webmonster zei:
Misschien in je computer bios video onboard uitzetten en uiteraard de vga kabel aan je andere video kaart sluiten?

Is een beetje lastig wanneer ik helemaal geen beeld krijg....dan zie ik de bios ook niet..... ;)
 
Chima zei:
Is een beetje lastig wanneer ik helemaal geen beeld krijg....dan zie ik de bios ook niet..... ;)
Misschien dat de videokaart wel kapot is.
Kan je er geen test in doen, en kijken of hij dan weer wel werkt?
 
Kan je dat met je jumpers op je mainboard niet veranderen,of probeer een reset met je jumper?
 
Staat er geen 2de scherm op de computer aangesloten
Geheugen heb je al getest maar hoe weet je zeker dat die niet kapot zijn het zou zomaar kunnen
Ik heb pas geleden hetzelfde probleem gehad maar dan bij me zusje computer

Bij haar was de geheugen module niet in orde die er dus uitgehaald en toen werkte het weer

En hoe heb je de configuratie van de geheugen modules dus in welke sloten?
 
davy16 zei:
Misschien dat de videokaart wel kapot is.
Kan je er geen test in doen, en kijken of hij dan weer wel werkt?

Ik heb de losse videokaart die ik geprobeerd heb uit een werkend systeem gehaald dus die was goed.
Of begrijp ik je verkeerd?

Kan je dat met je jumpers op je mainboard niet veranderen,of probeer een reset met je jumper?

Ik heb er niet zo veel verstand van helaas. Hoe doe ik een reset met de jumpers?
 
melvintje zei:
Staat er geen 2de scherm op de computer aangesloten
Geheugen heb je al getest maar hoe weet je zeker dat die niet kapot zijn het zou zomaar kunnen
Ik heb pas geleden hetzelfde probleem gehad maar dan bij me zusje computer

Bij haar was de geheugen module niet in orde die er dus uitgehaald en toen werkte het weer

En hoe heb je de configuratie van de geheugen modules dus in welke sloten?

Nee er staat geen tweede monitor aangesloten.
Dat het geheugen niet kapot is weet ik natuurlijk niet zeker. Echter zitten er twee geheugenmodules in en ik heb ze separaat geprobeerd.
 
Chima zei:
Ik heb er niet zo veel verstand van helaas. Hoe doe ik een reset met de jumpers?

Je ken op internet een handleiding vinden voor dat desbetreffende moederbord

Maar meestal staat het ook wel op het moederbord zelf
je ken proberen om de bios jumper in 2 en 3 te prikken normaliter zit die in 1 en 2
Hoe dat gaat precies weet ik niet bij MSI

Ik heb ook even gezocht op msi helaas vind die niks met n1996 maar wel k9agm3 hierbij een link
https://msi.com/service/search/#/?kw=k9agm3&type=product
 
melvintje zei:
Je ken op internet een handleiding vinden voor dat desbetreffende moederbord

Maar meestal staat het ook wel op het moederbord zelf
je ken proberen om de bios jumper in 2 en 3 te prikken normaliter zit die in 1 en 2
Hoe dat gaat precies weet ik niet bij MSI

Ik heb ook even gezocht op msi helaas vind die niks met n1996 maar wel k9agm3 hierbij een link
https://msi.com/service/search/#/?kw=k9agm3&type=product

Handleiding heb ik wel gevonden en bekeken.
Ik heb heel wijs in de kast zitten kijken maar geen idee hoe ik het zou moeten doen.... :embarassed:
 
Terug
Bovenaan