• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Pal-plus 16:9 signaal

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Beukers
  • Startdatum Startdatum
B

Beukers

Beste mensen,

Ik heb op mijn televisie op de slaapkamer de instelling op 4:3 staan (om geen uitgerekte hoofden te krijgen) en de televisie detecteerde altijd automatisch het Pal-plus signaal om 16:9 uitzendingen te detecteren. en vervolgens netjes 16:9 weer te geven

Nu werkt dat sinds kort niet meer. alle 16:9 uitzendingen zijn nu met zwarte balken rondom.
Zijn ze opgehouden het Pal-plus signaal mee te zenden? heeft UPC nieuwe tuners?

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Of beter nog een oplossing.

en dan bedoel ik niet de tv op zoom of 16:9 zetten enzo
Ik wil 4:3 als 4:3 zien en 16:9 als 16:9
 
Pal-plus bestaat zover ik weet al jaren niet meer. Alleen de publieke zenders hebben het ondersteund toen er nog geen digitale TV was. Bij analoog scant de TV nu zelf op zwarte balken en zoomt automatisch in bij 16:9. Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/PAL%2B

Is het beeld nog wel goed? Hoe meer verstoringen (meer ruis), hoe slechter de TV het kan scannen en corrigeren.
 
Word al jaren geen gebruik meer gemaakt van palplus, maar nu word het via wss signaling gedaan, nu weet ik niet of dit ook via analoge tv werkt(gebruik het al jaren niet meer)

https://en.wikipedia.org/wiki/Widescreen_signaling (geldt alleen voor digital dacht ik)
 
Dat is voor anamorf dacht ik en voor analoge TV was dat nooit wenselijk aangezien de meeste 4:3 toestellen de optie niet hadden om het goed uit te lijnen (in elkaar gedrukt beeld etc.). Op DVD-spelers kon je dan ook instellen hoe het via Scart doorgegeven werd op een 4:3 TV.
 
Nou heb het weer aan de praat.

Ergens ver in een menutje stond auto formaat uit.
Geen idee waarom dat uit stond.

Bedankt allemaal
 
De wondere wereld van de techniek ;)

Fijn dat het is opgelost.
 
Terug
Bovenaan